No to parę słów o nowym nuvi 2497, w kontekście nuvi 255W.
2497 i podobne to typowa nawigacja samochodowa. Nie ma tu już trybu pieszego czy możliwości dekorowania swoich Waypointów ikonkami zgodnymi z MapSource. Są oczywiście jakiś ikonki do dekoracji w samej nawigacji ale nie przenoszą się do MS. Poza czułością ekranu i dokładnością odbiornika GSP do 4m (255 to max 11m) zmianie ulega w zasadzie wszystko. Nowy design na początku wydaje się mało czytelny. Choć dla mnie wskazanie kolejnego manewru mogło by być większe. Na pokładzie jest CNE2014.20 (na dziś). Mapa jest dość dokładna, choć nie pozbawiona braków i błędów. Na testowej trasie zabrakło 3 rond i czegoś tam jeszcze ale to mało istotne. W każdym razie baza zakupów nie zawiera marketów budowlanych i miałem problem w Gniewie z zakupem wiertła. Na szczęście okazało się niepotrzebne.
Nawigacja ma 4,3" ekran. Biorąc pod uwagę ilość przekazywanych informacji i potrzebę klikania palcem w ekran, to wydaje mi się, że lepszą opcją jest wersja 5". Tyle, że już gorzej wchodzi w kieszeń lub stary, skórzany futerał po 255W
Mapy. Nowe nuvi nie lubi się z UMPem. Jeżeli są włączone dwie mapy to nie działa: informacja o najbliższym manewrze w lewym górnym rogu, asystent pasa ruchu i coś tam jeszcze się krzaczyło. Włożenie karty SD z nową mapą skutkuje restartem urządzenia. Zaletą jest uśpienie. W czasie postoju nawigacja się usypia. Po przekręceniu kluczyka włącza się od razu z aktywną trasą. Znikło też hasło "przeliczam". Po zmianie drogi po prostu pokazuje się po chwili nowa trasa. Wskazówki głosowe są precyzyjne. Te dwie zmiany na duży plus.
Czy warto zmieniać? Czy kupić nową mapę? Ciężko powiedzieć. Na pewno czułość ekranu podnosi komfort obsługi w czasie jazdy + wszystkie dodatkowe informacje, do których już nie trzeba się przeciskać przez menu. Jako, że mam jeszcze ręczniaka, to problem uniwersalności mi się rozwiązał automatycznie Jeżeli ktoś dużo jeździ w nowe miejsca, to spora liczba dróg + numeracja, to punkt ZA. Ale można też pokusić się o PL TOPO 2013 i dostaniemy to samo... tylko, że w Polsce, a nie w całej europie.
Następną trasę zrobię wyłącznie na UMPie. Zobaczymy jak wyjdzie, a trzecią dłuższą, przejedziemy sie na w/w TOPO. Coś skrobnę na ten temat jeszcze.