Koledzy,
drobnym słowem wstępu - jako że miałem parę wolnych chwil na urlopie postarałem się nieco dalej popchnąć Wasze "śledztwo" może o krok dalej "do przodu",
opisuję fakty co nie zmienia że być może mój tok rozumowania gdzieś może być błędny
- liczę na Was,
zestawienie faktów:
TMC - oparte na usłudze V-traffic, dostarczane przez RDS (przez RMF)
SL - SmartphoneLink dane o trafficu pobierane przez smartfona po gsmie i wysyłane po bluetoothie do naszych Garminów,
Na podstawie obserwacji oba źródła danych różnią się znacznie, o czym wymownie świadczą przedstawione screenshoty.
Po dłubaniu na większej głębokości w transmisji danych mojego smartfona - wygrzebałem coś co raczej nie jest zaskoczeniem a potwierdzeniem faktu że dostawcą danych o trafficu dla SL jest navteq vel nokia vel here.com (
http://here.com ). Chciałem mieć potwierdzenie tego faktu, bo dalej robi się ciekawie.
Otóż nokia sprzedaje dane o trafficu każdemu chętnemu w postaci ... komunikatów TMC wsadzonych w struktury XML (
https://developer.here.com/rest-apis/do ... -flow.html ) niby nic dziwnego ale implikuje to parę ciekawych rzeczy dalej.
Dla Polski nokia dostarcza dane na podstawie tabeli TMC .... nie nie destii / v-trafficu tylko konkurencyjnego CE-trafficu (
https://developer.here.com/rest-apis/do ... -code.html ) - zwróćcie proszę uwagę na to że nie jest to traffic z CE-trafficu tylko nokia używa tabeli TMC czyli mapy lokalizacji,
Nokia dzieli usługę traffic na dwa obszary tzw. flow oraz incodent, flow jest to automatyczne pobierane i liczone prędkości przejazdów na odcinkach zdefiniowanych w tabalach tmc, incident to dane "punktowe" o konkretnym charakterze jak wypadek, zamknięcie, remont czy oblodzenie. Nokia dla Polski dostarcza TYLKO dane typu flow. Co jest potwierdzeniem Waszych obserwacji że innych danych niż obniżone prędkości SL nie dostarcza.
Ponieważ aż trudno było mi uwierzyć że SL został zrobiony w tak prosty sposób (dostarcza wirtualne kominukaty TMC do Garmina) więc udałem się na poszukiwania tabeli TMC CE-trafficu w moim CNE i .... znalazłem
w pliku TRF jak byk są ulice których Destia/V-traffic nie pokrywa nawet do dziś (dla dociekliwych np. al. Szucha w Warszawie).
tyle się napisałem ale co to oznacza?
- SL w obecnej postaci na dzień dobry wykasztania się przy usługach typu Live znanych z Tomtoma - nie pokaże nam zdarzenia w miejscu nieobjętym tabelą TMC - z natury rzeczy w tabeli TMC - NIGDY nie będzie wszystkich ulic - więc nie należy się spodziewać zdarzeń z naszej ulicy "Szypiliszkowej", wg mnie jeśli tego nie poprawią w koncepcji to na starcie w biegu maratońskim Garmin wystawił biegacza z jedną nogą krótszą (a może i bez tej nogi),
- jeśli nokia / here.com wprowadzi "incydenty" w Polsce to pewnie w SL i naszych garminach pojawią się one automagicznie,
- dla garmina SL to nowy "dostawca" TMC a nie dodatkowy / uzupełniający,
- tabele TMC a w zasadzie pokrycie dróg v-traffic i ce-traffic można porównać ( v-traffic.pl i emapi.pl - zakładka traffic) - i na pierwszy rzut oka jest ZNACZNIE szersza,
- CNE posiada tabele CE-traffic więc wtajemniczeni pewnie już zajęli stanowiska robocze do kalkulacji CountryID i EcountryID,
- postawię 5 butelek piwa własnego wyrobu z najlepszej warki że GTM25/35 posiada klucze do CE-trafficu do odbioru w klasyczny sposób - czy jest ktoś chętny?
sorry że się tyle napisałem ale jak już napisałem urlop
S