V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic
Napisane: Śr, 08 sty 2014 21:23
W dziale "Zgłoszenia utrudnień drogowych" w wątku o identycznym tytule zacząłem się zastanawiać, czy dane dostarczane do odbiornika Garmina tymi dwoma różnymi kanałami dystrybucji są identyczne, czy też nie. Odpowiedzi na pytanie nie znalazłem, ale wykorzystując fakt że miałem dzisiaj w samochodzie 2 odbiorniki 3790 i jednocześnie stałem trochę w korkach, powróciłem do problemu i porobiłem nieco screenów, obrazujących realne różnice w działaniu TMC (odbiór komunikatów drogą radiową) w oryginalnym 3790, a Live Traffic czyli odbiór komunikatów via internet w patchowanym na 3490 Nuvim 3790 współpracującym z aplikacją Smartphone Link na Androidzie.
Podstawowe różnice zauważyłem już wcześniej. Mam tu na myśli szybkość zbierania informacji.
* Do niedawna używałem Nuvi 1200 z TMC i kiedy po ukazaniu się ikonki TMC, co następowało w zasadzie zaraz po wyjechaniu spod domu, sprawdzałem listę komunikatów - obejmowała ona z reguły kilka pozycji. Czasami wręcz były to 2-3 informacje. Ilość informacji zwiększała się wraz z upływem czasu i po kilkunastu, czasami po dwudziestu kliku minutach lista była już naprawdę rozbudowana.
* W przypadku Live Traffic działa to inaczej. Nuvi łączy się z aplikacją Smartphone Link mniej więcej w 30 sekund po załączeniu, po czym przez ok. 2-3 minuty następuje pobieranie informacji i w tym czasie lista komunikatów jest pusta. Później pojawia się pełna lista dla danego regionu.
Tak więc skompletowanie informacji, co odbiornikowi TMC zajmowało ok. 20-30 minut w LiveTraffic trwa 10 razy krócej.
Odrębnym pytaniem jest - przy założeniu że to są identyczne dane - czy dane skompletowane metodą powolnego pobierania (TMC) są naprawdę kompletne? Albo inaczej: ile czasu potrzeba by były kompletne i czy w tym czasie nie będziemy przypadkiem już 50 czy nawet 100 km dalej?
Skąd te wątpliwości? Stąd:
Na lewo 3790 po ok. 20 minutach jazdy (20 minut podłączony odbiornik TMC), na prawo 3490 + LiveTraffic, który włączyłem kilka minut przed zrobieniem screenów.
Proszę zwrócić uwagę nie tylko na to, że pierwsza lista bardzo szybko "wyskakuje" poza Poznań, gdzieś na A2, 19 km od mojej pozycji w konsekwencji pomijając kilka informacji, w tym informację o zamkniętym obiekcie "Most Dworcowy" (dokładniej chodzi o okolice Mostu Dworcowego). Różnica jest też w ilości komunikatów na obiektach typu "Zawady" (2 v 3) czy "Lutycka" (2 v 8 ). Różnice widać też na mapie ruchu:
Podstawowe różnice zauważyłem już wcześniej. Mam tu na myśli szybkość zbierania informacji.
* Do niedawna używałem Nuvi 1200 z TMC i kiedy po ukazaniu się ikonki TMC, co następowało w zasadzie zaraz po wyjechaniu spod domu, sprawdzałem listę komunikatów - obejmowała ona z reguły kilka pozycji. Czasami wręcz były to 2-3 informacje. Ilość informacji zwiększała się wraz z upływem czasu i po kilkunastu, czasami po dwudziestu kliku minutach lista była już naprawdę rozbudowana.
* W przypadku Live Traffic działa to inaczej. Nuvi łączy się z aplikacją Smartphone Link mniej więcej w 30 sekund po załączeniu, po czym przez ok. 2-3 minuty następuje pobieranie informacji i w tym czasie lista komunikatów jest pusta. Później pojawia się pełna lista dla danego regionu.
Tak więc skompletowanie informacji, co odbiornikowi TMC zajmowało ok. 20-30 minut w LiveTraffic trwa 10 razy krócej.
Odrębnym pytaniem jest - przy założeniu że to są identyczne dane - czy dane skompletowane metodą powolnego pobierania (TMC) są naprawdę kompletne? Albo inaczej: ile czasu potrzeba by były kompletne i czy w tym czasie nie będziemy przypadkiem już 50 czy nawet 100 km dalej?
Skąd te wątpliwości? Stąd:
Na lewo 3790 po ok. 20 minutach jazdy (20 minut podłączony odbiornik TMC), na prawo 3490 + LiveTraffic, który włączyłem kilka minut przed zrobieniem screenów.
Proszę zwrócić uwagę nie tylko na to, że pierwsza lista bardzo szybko "wyskakuje" poza Poznań, gdzieś na A2, 19 km od mojej pozycji w konsekwencji pomijając kilka informacji, w tym informację o zamkniętym obiekcie "Most Dworcowy" (dokładniej chodzi o okolice Mostu Dworcowego). Różnica jest też w ilości komunikatów na obiektach typu "Zawady" (2 v 3) czy "Lutycka" (2 v 8 ). Różnice widać też na mapie ruchu: