Strona 2 z 17

Re: Kenwood DNX5220 od podszewki.

PostNapisane: Śr, 12 lis 2008 12:53
przez Niewe
Bardziej chodziło mi o to czy wersję NT czy zwykła. Ale oczywiście informacja o ewentualnej nowej wersji jest bardzo cenna. Nie spieszy mi się, więc poczekam. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić nawigowania z użyciem CNE :?

Re: Kenwood DNX5220 od podszewki.

PostNapisane: Śr, 12 lis 2008 12:55
przez beetle-m
Niewe napisał(a):Bardziej chodziło mi o to czy wersję NT czy zwykła.
No, tego przyznam się jeszcze nie wiem.
Czy DNX pokazuje limity prędkości podczas jazdy na CNE 2009 NT ?

Re: Kenwood DNX5220 od podszewki.

PostNapisane: Śr, 12 lis 2008 13:04
przez Niewe
Niczego takiego nie zauważyłem. Ale poszukam w menu, może wśród tych konfigurowalnych pól obok mapy będzie taka opcja.
Nawet nie wiedziałem, że takie opcje istnieją :shock:
.
.
.
Poszukałem i nie znalazłem :/

Re: Instrukcja Kenwood DNX5220

PostNapisane: Cz, 13 lis 2008 20:21
przez Niewe
beetle-m napisał(a):Najprawdopodobniej po podłączeniu jako pamięć masowa zobaczysz folder \Garmin\Poi
Sprawdź jego zawartość. Być może są tam standardowe pliki Garmina.


Nie ma :?
Struktura folderów wygląda tak:

Foldery:
Vehicle
Voice
Pliki:
fs_image.ver
gmapbmap.img
gmapprom.img
gmapsupp.img

Nic więcej.

Re: Kenwood DNX5220 od podszewki.

PostNapisane: Cz, 13 lis 2008 21:33
przez Niewe
Znowu odpowiem sam sobie.
Nie było odpowiedniego katalogu, więc założyłem takowy.
Przed fotoradarem stałym ostrzega bipaniem jak w samolocie do zapięcia pasów :)
Pozdrawiam

Re: Kenwood DNX5220 od podszewki.

PostNapisane: Cz, 13 lis 2008 21:34
przez beetle-m
Wiedziałem, że pokusisz się o założenie foldera :wink:
Dzięki za testy. Spróbuj teraz z plikiem typu WAV: :arrow: http://beetle-m.neostrada.pl/Poi/poi_wav.zip
Stary plik typu MP3 skasuj na czas testów.

Re: Kenwood DNX5220 od podszewki.

PostNapisane: Cz, 13 lis 2008 21:37
przez Niewe
:D
Ale to już jutro.
Zgrabiały mi już łapy od zimna i ledwo trafiam w klawisze. Bateria w laptopie też już ledwo dyszy.

Re: Kenwood DNX5220 od podszewki.

PostNapisane: Cz, 13 lis 2008 21:54
przez Niewe
Jeszcze jedna rzecz mnie w sumie negatywnie zaskoczyła. O ile dobrze pamiętam w TomTomie po wybraniu jakiegoś POI i wyświetleniu jego danych można było dotykając wyświetlonego numeru telefonu podjąć próbę połączenia (oczywiście telefonem przez bluetooth)
Tu nie widzę takiej możliwości.

Re: Kenwood DNX5220 od podszewki.

PostNapisane: Pt, 14 lis 2008 12:45
przez beetle-m
Niewe napisał(a):Nie było odpowiedniego katalogu, więc założyłem takowy. Przed fotoradarem stałym ostrzega bipaniem
W instrukcji Obsługi Systemu Nawigacji GPS (link na początku wątku) na stronie 26-27 jest opis możliwości:
- wgrania własnych POI (poprzez wypalenie CD/DVD) :lol:
- ustawienia powiadomień o zbliżaniu się do punktów ostrzegawczych (powiadomienia dźwiękowe, wizualne, ciągłość powiadomień).

Jeśli znajdziesz czas zerknij jakie tam są poszczególne możliwości wyboru.

Jeśli dla obu typów plików (MP3 i WAV) będzie możliwość ostrzegania tylko "bip'aniem" to wystarczy pobierać z zestawu "gotowców" plik: :arrow: Poi_bip.gpi (w wersji ZIP ok. 120KB)

Re: Kenwood DNX5220 od podszewki.

PostNapisane: Pt, 14 lis 2008 13:04
przez Niewe
beetle-m napisał(a):- wgrania własnych POI (poprzez wypalenie CD/DVD) :lol:

A na schemacie w instrukcji przy wejściu miniUSB jest duży napis: DO NOT CONNECT :D

beetle-m napisał(a):Jeśli dla obu typów plików (MP3 i WAV) będzie możliwość ostrzegania tylko "bip'aniem" to wystarczy pobierać z zestawu "gotowców" plik:


Ale "bip'anie" jest okej. Ciche, dyskretne, ale nie da się go nie "zauważyć"
Natomiast generalnie, o ile mogę jeszcze zrozumieć sens ostrzegania przed radarami, o tyle sensu ostrzegania przed przejazdami kolejowymi już kompletnie nie :roll:

Re: Kenwood DNX5220 od podszewki.

PostNapisane: Pt, 14 lis 2008 13:14
przez beetle-m
Niewe napisał(a):Ale "bip'anie" jest okej.
Chciałem poznać wszystkie możliwości DNX'a ... zanim kupię :wink:
Zwłaszcza, że instrukcja zawiera ... /ciach/

Niewe napisał(a):Natomiast generalnie, o ile mogę jeszcze zrozumieć sens ostrzegania przed radarami, o tyle sensu ostrzegania przed przejazdami kolejowymi już kompletnie nie :roll:
Gęsta mgła - jak śmietana 3%. Niestrzeżony przejazd kolejowy na nędznej drodze ... Są takie.
...
Każdy ma możliwość przygotowania na bazie danych z UMPpcPL własnego zestawu punktów ostrzegawczych (tylko radary, tylko kontrole drogowe, itd.) więc nie ma problemu. "Gotowce" zawierają wszystko :wink:

Re: Kenwood DNX5220 od podszewki.

PostNapisane: Pt, 14 lis 2008 23:56
przez Niewe
beetle-m napisał(a):Gęsta mgła - jak śmietana 3%. Niestrzeżony przejazd kolejowy na nędznej drodze ... Są takie.


No dobra, to mnie przekonuje. Ale po cholerę pika mi teraz na każdym skrzyżowaniu prawie, że się zbliżam do takiej to a takiej ulicy :shock:

Re: Kenwood DNX5220 od podszewki.

PostNapisane: Pt, 14 lis 2008 23:58
przez beetle-m
W trakcie nawigowania z ustaloną trasą czy w trybie free-style'owej jazdy ?
Usuń bazę radarów - wtedy też ?

A nie mruga/pika kontrolka poziomu paliwa ? :wink:

Re: Kenwood DNX5220 od podszewki.

PostNapisane: So, 15 lis 2008 1:09
przez Niewe
beetle-m napisał(a):W trakcie nawigowania z ustaloną trasą czy w trybie free-style'owej jazdy ?
Usuń bazę radarów - wtedy też ?


W czasie free-style'owej :D jazdy właśnie. Co chwila pika i wyświetla informacje do jakiej ulicy się zbliżam. I to w trybie odtwarzania muzyki. Dopóki nie dodałem tych POI nie pikało, ale może rzeczywiście to jeszcze sprawdzę, bo cholera wie czy podczas gmerania nie odpaliłem jakieś super opcji :wink:

beetle-m napisał(a):A nie mruga/pika kontrolka poziomu paliwa ? :wink:


O poziomie paliwa jestem informowany SMS-em :wink:

Re: Kenwood DNX5220 od podszewki.

PostNapisane: N, 16 lis 2008 23:13
przez gericom
Niewe napisał(a):W czasie free-style'owej :D jazdy właśnie. Co chwila pika i wyświetla informacje do jakiej ulicy się zbliżam. I to w trybie odtwarzania muzyki. Dopóki nie dodałem tych POI nie pikało, ale może rzeczywiście to jeszcze sprawdzę, bo cholera wie czy podczas gmerania nie odpaliłem jakieś super opcji :wink:


Well... sprawa jest prosta.
Ostrzeganie działa następująco:
1. W trybie nawigowania ostrzega Cię o punktach znajdujących się na aktywnej trasie.
2. W jeździe dowolnej ostrzega Cię o wszystkich punktach znajdujących się w Twojej okolicy.

Np. ustawiona odległość 600m:
Ad1 Pierwsze ostrzeżenie 600m do punktu znajdującego się na trasie aktywnej.
Ad2 Ostrzega io punktach na drodze, po której się poruszasz, zgodnie z kierunkiem jazdy - dość zdradliwe, ponieważ skręcając w jakąś ulicę możesz wyjechać wprost na punkt, bez ostrzeżenia.

Kwestia ostrzegania przed skrzyżowaniami.
Wiąże się to z tym, że Garmin ostrzega tylko kiedy się poruszasz. Kiedy zatrzymasz się i ruszysz ponownie wówczas ostrzeżenie znów wydobędzie się z głośnika. Zatem dojeżdżając w korku do skrzyżowania będziesz co chwilę słyszał ostrzeżenie.

Kwestia przejazdów kolejowych i innych.
Jeżeli będziesz używał POI Loadera, wówczas możesz wybrać rodzaj punktów do wgrania. Paczka-gotowiec zawiera komplet kategorii.

beetle-m napisał(a):Chciałem poznać wszystkie możliwości DNX'a ... zanim kupię


Pytaj, opowiem Ci o nim co nieco ;-)

pozdr.
gericom