ecoRoute

O seriach nüvi, dēzl, zūmo, a nawet StreetPilot czy Quest. O mapach CityNavigator, GPMapie i UMP-pcPL, a także o bazach radarów, komendach głosowych, TMC, 3D Traffic oraz wszystkim co związane z użytkowaniem GPSów w samochodzie czy motocyklu.

Moderatorzy: frasun, wojtek, Artur, sdsyc, Alf/red/

Re: ecoRoute

Postprzez Mariusz65 » Pn, 22 lut 2010 19:59

Dziwne!
Program ecoRoute pojawił się chyba od wersji firmware 4.80
Ja aktualizowałem do 6.10 i ecoRoute jest nadal.
Jaką miałeś poprzednią wersję oprogramowania i przy jakiej Ci zniknął?
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4638
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: ecoRoute

Postprzez Gerwazy22 » Pn, 22 lut 2010 20:07

Coś po wersji 5.... ale nie wiem dokładnie i to mnie właśnie dziwi że mimo aktualizacji do najnowszej wersji oprogramowania nadal nie mam go w nuvim:(
Gerwazy22
Nowy
 
Posty: 3
Dołączył(a): Pn, 22 lut 2010 17:54

Re: ecoRoute

Postprzez Gerwazy22 » Pt, 26 lut 2010 17:28

Naprawdę nikt nie wie jak zainstalować tego ecoroute ?? może da sie cofnąć do starej wersji ??
Jakieś rady???
Gerwazy22
Nowy
 
Posty: 3
Dołączył(a): Pn, 22 lut 2010 17:54

Re: ecoRoute

Postprzez Antonio » Śr, 31 mar 2010 22:08

Odświerzę wątek.
GPS Maniak napisał(a):Nigdy nie sprawdzałem tego "po" przejachaniu trasy, bo taką wiedzę zawsze czerpię z komputera samochodu

Nie każdy ma komputer w samochodzie, więc niektórym może się przydać.
popej napisał(a):Jedyna ciekawa informacja z ecoRoute, to prognoza spalania przy wyznaczaniu trasy. Ale jest to na tyle przybliżona wartość, że trudno się tym fascynować.

Właśnie wczoraj trocę się pobawiłem funkcją ecoRoute. Nie do końca zgodzę się z tym stwierdzeniem o niedokładności funkcji. A oto dowód:
129.jpg

DSC00514.JPG

Wniosek?
Funkcja ecoRoute nie jest taka zła. Może się przydać tym, którzy w autach nie mają komputera. Warunkiem jest dobre skalibrowanie urządzenia, no i trzeba pamiętać o jakiejś tolerancji pomiaru.
Pozdrawiam
Pozdrawiam

Nuvi 255 WT, Oregon 450, Fenix 5, Edge 530, Edge 1030+, mapy: CN Europe NT "nüMaps Lifetime", UMP-pcPL TOPO, Topo_PL_100 i różne OSM

Wspierajmy sport wśród dzieciaków
Avatar użytkownika
Antonio
Bywalec
 
Posty: 850
Dołączył(a): N, 01 lis 2009 22:43
Lokalizacja: Pabianice (łódzkie)

Re: ecoRoute

Postprzez popej » Cz, 01 kwi 2010 1:13

Antonio napisał(a):A oto dowód

Nie zupełnie, ja pisałem o prognozie a nie o raporcie po fakcie :)
Spróbuj wyznaczyć tę trasę ponownie i zobaczyć, co pokaże w prognozie. Też jestem ciekawy, jakie będzie porównanie z rzeczywistością.
popej
Montana 700, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; PocoX3Pro, OsmAnd+
Avatar użytkownika
popej
Garniak
 
Posty: 6878
Dołączył(a): Wt, 10 kwi 2007 23:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ecoRoute

Postprzez Mariusz65 » Cz, 01 kwi 2010 7:10

popej napisał(a):ja pisałem o prognozie a nie o raporcie po fakcie :)

W moim przypadku to właśnie prognoza ecoRoute jest o wiele dokładniejsza niż raport po fakcie!
Oczywiście jeśli wcześniej prawidłowo skalibruję średnie spalanie. Ja spalanie swojego samochodu znam dobrze, a ponieważ nie ma ono na ogół większych odchyleń i niespodzianek więc prognoza jest bardzo dokładna.

Co do raportu po fakcie to wynik jest zawsze zaniżony :!:
Pisałem już zresztą o tym wcześniej:
:arrow: viewtopic.php?p=83606#p83606

Auto praktycznie zawsze pali mi jak w zegarku 4,8 l/100km. W ecoRoute mam ustawione: miasto - 4,8 l/100km autostrady - 5,5 l/100km, a wynik w raporcie wychodzi na ogół w granicach 4,4 – 4,5 l/100km.
Również po każdej trasie muszę kalibrować średnie spalanie, bo ecoRute coraz bardziej je zaniża i doszłoby po jakimś czasie do tego, że jeżdżę perpetuum mobile ;-)
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4638
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: ecoRoute

Postprzez Antonio » Cz, 01 kwi 2010 12:31

popej napisał(a):Spróbuj wyznaczyć tę trasę ponownie i zobaczyć, co pokaże w prognozie

W prognozie faktycznie trochę zaniża w porównaniu z raportem po fakcie.

Prognoza: koszty - 8,62
Koszty faktyczne wg wskazań komputera: 8,60

A więc faktyczne i tak ciut niższe, niż w eco Route.
Soft aktualny: 6.40
Dodatki aktualizowane 29.03.2010r.
Screen wieczorem.
Pozdrawiam
Pozdrawiam

Nuvi 255 WT, Oregon 450, Fenix 5, Edge 530, Edge 1030+, mapy: CN Europe NT "nüMaps Lifetime", UMP-pcPL TOPO, Topo_PL_100 i różne OSM

Wspierajmy sport wśród dzieciaków
Avatar użytkownika
Antonio
Bywalec
 
Posty: 850
Dołączył(a): N, 01 lis 2009 22:43
Lokalizacja: Pabianice (łódzkie)

Re: ecoRoute

Postprzez Antonio » Cz, 01 kwi 2010 15:57

Zgodnie z obietnicą screen przewidywanych kosztów po trasie wcześniej przebytej:
88.jpg

Trzeba mieć świadomość, że jest to tylko prognoza, tak samo jak z przewidywanym czasem podróży. Może się różnić od faktycznych kosztów, w zależności od warunków jazdy, prędkości etc.
Jednak zarówno prognozy jak i faktyczne koszty liczone przez ecoRoute w dużej mierze nie odbiegają od kosztów rzeczywistych.
Oczywiście, wnioski dotyczą tylko jednego odcinka podróży i to dość nieskomplikowanego, czyli drogi podrzędne, mały ruch, przejazd przez małe miejscowości (o wielkości ok. 10 i 20 tys. mieszk.).
Pozdrawiam
P.s.:
Przebieg po danej trasie różni się w symulacji od rzeczywistago o 500m, ale jest to ten sam odcinek na tej samej mapie (CNE)
Pozdrawiam

Nuvi 255 WT, Oregon 450, Fenix 5, Edge 530, Edge 1030+, mapy: CN Europe NT "nüMaps Lifetime", UMP-pcPL TOPO, Topo_PL_100 i różne OSM

Wspierajmy sport wśród dzieciaków
Avatar użytkownika
Antonio
Bywalec
 
Posty: 850
Dołączył(a): N, 01 lis 2009 22:43
Lokalizacja: Pabianice (łódzkie)

Re: ecoRoute

Postprzez PouchX » Pt, 02 kwi 2010 2:44

Antonio napisał(a):.... no i trzeba pamiętać o jakiejś tolerancji pomiaru.


... i trzeba też pamiętać o tym, że komputer w aucie nie zawsze pokazuje prawdę.
Chodzi o dokładność przepływomierza w samochodzie i sam soft w komputerze pokładowym. (patrz niżej "PS")
Inna sprawą są warunki jazdy. Bo przecież możesz jechać pod wiatr, możesz mieć 200kg cementu w bagażniku lub źle napompowane gumy... itp

PS. Moja Toyota na jałowym biegu pokazuje 0.0L/100km :) ... czyli teoretycznie na pełnym baku silnik powinien się kręcić do zatarcia ;)
PS2. Tak więc uwagi do niedokładności EcoRoute są bezsensowne.
Avatar użytkownika
PouchX
Radny
 
Posty: 4537
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 8:22
Lokalizacja: Poznań

Re: ecoRoute

Postprzez madman » Pt, 02 kwi 2010 7:12

PouchX napisał(a):PS. Moja Toyota na jałowym biegu pokazuje 0.0L/100km :) ... czyli teoretycznie na pełnym baku silnik powinien się kręcić do zatarcia ;)


A to chyba Toyoty tak mają, normalne auta pokazują wtedy litry/godzinę.
eTrex 30
Avatar użytkownika
madman
Bywalec
 
Posty: 153
Dołączył(a): Wt, 22 wrz 2009 10:19
Lokalizacja: Rybnik

Re: ecoRoute

Postprzez Mariusz65 » Pt, 02 kwi 2010 9:32

PouchX napisał(a):... i trzeba też pamiętać o tym, że komputer w aucie nie zawsze pokazuje prawdę.

No fakt!
Najdokładniejszy sposób na sprawdzenie spalania to tankować do pełna i spisywać po każdym tankowaniu stan licznika i ilość zatankowanego paliwa. Później zrobić sobie tabelkę w Excelu, wpisywać dane w odpowiednie rubryki i dopiero wtedy mamy dokładny wynik. Zakładając oczywiście, że liczniki w dystrybutorach pokazują prawdę, a to nie zawsze jest takie pewne… ;-)

PouchX napisał(a):PS2. Tak więc uwagi do niedokładności EcoRoute są bezsensowne.

Czasem są sensowne ;-)
Vide:
Mariusz65 napisał(a):Co do raportu po fakcie to wynik jest zawsze zaniżony :!:
Pisałem już zresztą o tym wcześniej:
:arrow: viewtopic.php?p=83606#p83606

Auto praktycznie zawsze pali mi jak w zegarku 4,8 l/100km. W ecoRoute mam ustawione: miasto - 4,8 l/100km autostrady - 5,5 l/100km, a wynik w raporcie wychodzi na ogół w granicach 4,4 – 4,5 l/100km.
Również po każdej trasie muszę kalibrować średnie spalanie, bo ecoRute coraz bardziej je zaniża i doszłoby po jakimś czasie do tego, że jeżdżę perpetuum mobile ;-)


madman napisał(a):A to chyba Toyoty tak mają...

Podobno Toyoty tak mają, że pedał gazu działa tylko w jedną stronę :D
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4638
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: ecoRoute

Postprzez Antonio » Pt, 02 kwi 2010 17:40

PouchX napisał(a):Tak więc uwagi do niedokładności EcoRoute są bezsensowne

Tego akurat nie mówiłem.
Antonio napisał(a):Funkcja ecoRoute nie jest taka zła.

Mówiąc o tolerancji miałem na myśli raczej jazdę pod wiatr, pod górę, choć tu niedokładność wskazań można zniwelować odpowiednią kalibracją.
PouchX napisał(a):i trzeba też pamiętać o tym, że komputer w aucie nie zawsze pokazuje prawdę.

Dokładnie (choć moja Skodzina na biegu jałowym wskazuje 0,6 l/h :lol: ). Dlatego też i wskazania komputera i ecoRoute należy traktować (przynajmniej ja traktuję) jako bardziej orientacyjne, choć mimo to w miarę dokładne.
Antonio napisał(a):wnioski dotyczą tylko jednego odcinka podróży i to dość nieskomplikowanego

Po 20-tym kwietnia jadę na Okęcie przez Janki :evil: . W obie strony inną trasą. Będzie to prawdziwy (przez duże P) test dla ecoRoute. O wnioskach niezwłocznie poinformuję

Edit:
Mariusz65 napisał(a):Co do raportu po fakcie to wynik jest zawsze zaniżony

U siebie tego nie zauważyłem. Może spróbuj zaktualizować ecoRoute i sprawdź działanie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam

Nuvi 255 WT, Oregon 450, Fenix 5, Edge 530, Edge 1030+, mapy: CN Europe NT "nüMaps Lifetime", UMP-pcPL TOPO, Topo_PL_100 i różne OSM

Wspierajmy sport wśród dzieciaków
Avatar użytkownika
Antonio
Bywalec
 
Posty: 850
Dołączył(a): N, 01 lis 2009 22:43
Lokalizacja: Pabianice (łódzkie)

Re: ecoRoute

Postprzez Mariusz65 » Pt, 02 kwi 2010 19:26

Antonio napisał(a):Może spróbuj zaktualizować...

Zaktualizowałem do 6.40 i sprawdzę.
Na razie widzę nowość, że w tej wersji do ecoRoute dorzucono garść bezcennych porad jak oszczędzać paliwo ;-)
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4638
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: ecoRoute

Postprzez Antonio » Pt, 02 kwi 2010 20:06

Mariusz65 napisał(a):Auto praktycznie zawsze pali mi jak w zegarku 4,8 l/100km. W ecoRoute mam ustawione: miasto - 4,8 l/100km autostrady - 5,5 l/100km, a wynik w raporcie wychodzi na ogół w granicach 4,4 – 4,5 l/100km.

Może tu tkwi problem. "In English"-Hwy fuel economy przetłumaczyłem sobie realnie na nasze warunki jako "poza miastem", czyli "po trasie", i tak ustawiłem zużycie paliwa. Wynik wskazuje mi prawidłowo.
Pozdrawiam
Pozdrawiam

Nuvi 255 WT, Oregon 450, Fenix 5, Edge 530, Edge 1030+, mapy: CN Europe NT "nüMaps Lifetime", UMP-pcPL TOPO, Topo_PL_100 i różne OSM

Wspierajmy sport wśród dzieciaków
Avatar użytkownika
Antonio
Bywalec
 
Posty: 850
Dołączył(a): N, 01 lis 2009 22:43
Lokalizacja: Pabianice (łódzkie)

Re: ecoRoute

Postprzez Mariusz65 » Pt, 02 kwi 2010 21:17

Być może! Sprawdzę.
Chociaż gdy miałem takie ustawienia (to znaczy miasto więcej niż autostrady) to też był ten problem i zaniżało mi wynik średniego spalania:
:arrow: viewtopic.php?p=83606#p83606
Może po prostu za wolno jeżdżę... :wink:


Zauważyłem właśnie, że prognoza zużycia paliwa na tej samej trasie wychodzi różna przy różnych mapach i nie mają na to wpływu różnice odległości bo są one niemal takie same.
Znaczenie musi więc mieć kategoryzacja dróg w poszczególnych mapach.
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4638
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości