nuvi 3700 błędy i usterki

O seriach nüvi, dēzl, zūmo, a nawet StreetPilot czy Quest. O mapach CityNavigator, GPMapie i UMP-pcPL, a także o bazach radarów, komendach głosowych, TMC, 3D Traffic oraz wszystkim co związane z użytkowaniem GPSów w samochodzie czy motocyklu.

Moderatorzy: frasun, wojtek, Artur, sdsyc, Alf/red/

nuvi 3700 błędy i usterki

Postprzez popej » So, 22 sty 2011 19:35

Witam,

ten post będzie miał wydźwięk negatywny, bo opiszę tylko to, co mi się nie podoba. Pozytywy można znaleźć na stronach Garmina ;)
Usterki, braki, błędy opisuje wg moich priorytetów, najpierw to, co najbardziej mi przeszkadza.
Stan wg firmware v4.60.
Zrzuty z nuvi przeskalowałem, tak żeby rozmiary na monitorze z grubsza odpowiadały fizycznej wielkości ekranu. Dla porównania dodałem zrzuty z nuvi 205.


:arrow: Nuvi 37xx nie optymalizuje trasy przy dodawaniu via. Starsze modele dodawały punkt via w sposób optymalny, tak żeby uzyskać krótką trasę. 37xx po prostu prowadzi trasę poprzez via w odwrotnej kolejności niż wprowadziliśmy punkty. Oznacza to w praktyce, że 37xx poprawnie wyznacza trasę z jednym via, dodanie następnego może prowadzić do bezsensownych wyników. Na zrzutach przykład próby utworzenia trasy Gdańsk - Bydgoszcz poprzez Kartuzy, Kościerzynę i Tucholę. Nuvi 205 tworzy właściwą trasę po wstawieniu 2 punktów, najpierw Kartuzy, potem Kościerzyna. Nuvi 3760 prowadzi bez sensu. Można próbować wprowadzać via od tyłu. Niestety nie ma już żadnej możliwości korekty trasy pomiędzy dwoma wprowadzonymi via. Na zrzutach trasa wyznaczona przez nuvi 3760 i 205:

Obrazek Obrazek


:arrow: Nuvi 37xx nie obsługuje tras. W zamian (po cichu i wbrew specyfikacji) Garmin stworzył nowy obiekt o nazwie "podróż". "Podróż" nie zastępuje trasy, w szczególności ma takie błędy czy nieprzemyślane efekty:
- nuvi nie pokazuje całej podróży na ekranie,
- TMC nie pokazuje przeszkód w dalszych etapach podróży,
- nie ma automatycznego przeliczenia trasy do celu w przypadku ominięcia punktu pośredniego podróży,
- zdarza się, że nawigacja kończy się na celu pośrednim,
- przy starcie nawigacji wg planu nuvi żąda wybrania pierwszego punktu pośredniego, trudno wykonalne jeżeli jesteśmy w trakcie podróży.
Więcej o tym napisałem w tym wątku: viewtopic.php?f=1&t=9363


:arrow: Nuvi 37xx nie pokazuje POI z City Navigatora. Dotyczy to wszystkich trybów pracy: przeglądania mapy, nawigacji do POI, trybu pieszego, itd.
Na innych mapach niektóre typy POI są widoczne. Również POI załadowane POILoaderem są widoczne.
Generalnie spory błąd i utrata informacji zawartych w mapie. Na zrzutach 3760 i 205.

Obrazek Obrazek


:arrow: Przy aktywnej nawigacji nie ma łatwej możliwości przeglądania okolicy na mapie. Po dotknięciu ekranu 37xx zamiast zachować skalę i pozycję, pokazuje całą trasę. Szybkie sprawdzenie co jest w najbliższej okolicy jest już niewykonalne. Problem pojawił się w firmware 4.50.

:arrow: Prawdopodobnie import tras z Mapsource nie obsługuje map Unicode, poniżej "podróż" z ulicami zawierającymi polskie litery. Błąd zauważony w firmware 4.60.

Obrazek


:arrow: W przypadku rekalkulacji trasy niknie opis najbliższego manewru z górnej belki. Błąd pojawiał się w różnych wersjach firmware, ostatnio wrócił w 4.60.

Obrazek


:arrow: Nuvi potrafi nawigować po zamkniętych drogach. Nie wiem, czy informacja "off road" jest wystarczającym usprawiedliwieniem takiego wyboru. Zaobserwowane przy testowaniu "podróży" w 4.60.

Obrazek


:arrow: Brak możliwości korekty celu nawigacji na mapie. W nuvi 205 wybierając "Dokąd" i różne możliwości typu "Adres" czy "Ulubione", można przełączyć się na widok mapy w rejonie wybranego celu i zmienić punkt docelowy nawigacji. Np. wybrać parking w pobliżu albo przesunąć cel pod inny numer budynku. W 37xx ta wygodna opcja nie jest dostępna.


:arrow: Przy planowaniu podróży nie są obsługiwane POI, nie można ich wybrać jako celu podróży. To oznacza, że produkty typu Garmin Travel Guide nie są w pełni obsługiwane przez nuvi 37xx.


:arrow: Funkcja wyłączenia autozoom nie działa poprawnie. nuvi nie pamięta ustawionej skali, każde wyjście z ekranu mapy powoduje powrót do skali 300m. To nie jest użyteczna skala.

Obrazek


:arrow: Nuvi 37xx nie pokazuje na ekranie mapy szacowanego opóźnienia wynikającego z informacji TMC, źeby sprawdzić, co się dzieje należy wejść w menu TMC. (Czy przypadkiem tam nie będzie reklam?). Od wersji 4.00 ikona TMC nie pokazuje stanu pracy odbiornika TMC, po prostu jest załączona jeżeli nuvi pamięta komunikaty.


:arrow: Rozmiar czcionek tekstowych nie jest dostosowany do rozdzielczości ekranu. Ponieważ trudno zamocować nuvi blisko oczu, część informacji po prostu jest nieczytelna. Dotyczy to np. informacji o przeszkodach na drodze, zgłaszanych przez TMC. Jeżeli dobrze szacuję, to rozmiar czcionki komunikatu TMC wynosu 6-7 punktów, wielkość zupełnie bez sensu. Na zrzutach 3760 i 205.

Obrazek Obrazek


:arrow: Przesuwanie mapy na ekranie komunikatu TMC (jak powyżej) nie działa poprawnie.


:arrow: nuvi wykazuje oprócz przyciągania do drogi także przyciąganie do trasy. To jest bardzo mylące, jeżeli w trakcie jazdy wybierzemy złą drogę biegnącą niedaleko wyliczonej trasy. nuvi w takim wypadku fałszywie pokazuje, że cały czas jedziemy poprawną trasą.

Ten problem dotyczy chyba wszystkich nuvi. Garmin ukrywa drobne błędy pozycji, niestety kosztem wiarygodności wskazań odbiornika. Problem prawdopodobnie nie do usunięcia.


:arrow: Nie ma polskiego głosu TTS, mimo że już istnieje oficjalna wersja dla nuvi 34xx. Tymczasem cały czas w specyfikacji na polskiej stronie Garmin mamy: "Wymowa nazw ulic (np. „Skręć w ulicę Dębową za 200 m”): tak


:arrow: Dla 3790T Garmin Polska stwierdza w specyfikacji na stronie www: "Nawigacja sterowana głosem (obsługa urządzenia przy użyciu poleceń głosowych): tak ". Prawdę mówiąc nie wierzę ;)

Garmin Polska nie poprawił specyfikacji, mimo że wie o niezgodności.


:arrow: Uchwyt do mocowania nuvi w samochodzie ma gniazdo zasilania USB umieszczone w taki sposób, że kabel zasilana nigdy nie zwisa swobodnie. Tzn. wisiałby tak, gdyby nuvi został zainstalowany płasko jak blat stołu :)
Mam obawy, że z powodu dodatkowych obciążeń gniazdo może być podatne na uszkodzenia.

Obrazek

Mam nadzieję, że Garmin będzie wymieniać zepsute uchwyty gratis :)


:arrow: Cieniowanie DEM jest jakieś na lewą stronę, mam subiektywne wrażenie, jakby szczyty były dolinami a rzeki płyneły po grzbietach gór :) Zdarzały mi się zawiesza przy przeglądaniu map z DEM. Przykład zrzutu z mapy Adria Topo Lite 2.0 http://garminhr.hr.win1.cloud.hr/data/d ... apsupp.img

Obrazek


:arrow: Okno satelitów jest zaprojektowane w sposób dyletancki. Podstawową informacją jest tekst "Dokładność w metrach". A jaka jest aktualna pozycja?

Obrazek


:arrow: Bezpieczne odłączenie nuvi nie wyłącza urządzenia (Windows 7), jeżeli w slocie urządzenia znajduje się karta SD.



Postaram się aktualizować ten post w miarę napływania informacji.
Edycja:
23.1 - dodane: brak głosu TTS
24.1 - dodane: sterowanie głosem
27.1 - dodane: brak możliwości korekty celu nawigacji na mapie
27.1 - wysłałem email do garmin.pl z informacją o tym wątku
27.1 - szybka odpowiedź Garmina, zgodnie z otrzymanymi informacjami uzupełniłem opisy uwag
28.1 - dodane: błąd routingu przy użyciu via
16.2. - nowy firmware 3.90, żaden z opisanych błędów nie został usunięty
19.2 - dodane: błąd przy wyliczania tras w opcji monit
19.2 - dodane: dyletancki projekt okna satelitów
21.3 - nowy firmware 4.00, żaden z opisywanych błędów nie zastał usunięty
21.3 - dodane: błąd wyliczania tras w planowaniu podróży, ten sam efekt co dla trybu monit
21.3 - dodane: fałszywy status TMC, brak prezentacji opóźnienia
21.3 - dodane: uciążliwy komunikat TMC przy wyłączeniu zasilania
22.3 - dodane: brak obsługi POI w planowaniu podróży
20.4 - firmware 4.10, poprawiono błąd działania trybu monit, pozostałe błędy bez zmian
29.4 - dodane: błąd wyświetlania JCV
29.4 - dodane: brak pytania o symulację przejazdu trasy
10.5 - dodane: brak nawigacji po mapie ruchu
16.5 - błąd aktualizacji trafficTrends
3.6 - aktualizacja stanu, usunięcie problemu nawigacji po mapie ruchu i aktualizacji trafficTrend
23.6 - firmware 4.20, poprawione:
-- wyświetlanie JCV, losowe upadki (mam nadzieję),
-- wyświetlanie numerów dróg na mapie ruchu,
-- wyłączanie zasilania dla odbiornika TMC (chyba),
-- pytanie o symulację trasy przy kolejnej symulacji.
27.7 - firmware 4.30, zmian nie widać. Usunięte komentarze co do reakcji Garmina, najprawdopodobniej poprawek nie będzie.
27.7 - edycja problemu z kartą SD, usunięcie uwag różnych
20.9 - firmware 4.50, poprawione błędy:
-- nuvi pokazuje czas i dystans do końcowego punktu "podróży"
-- Garmin wprowadził obiecywane przesyłanie tras z Mapsource. Niestety w urządzeniu trasy pojawiają się jako "podróże".
-- Został naprawiony interfejs karty SD, prędkość transferu z PC na kartę SD wzrosła do około 450kB/s. Powoli ale nie tragiczne.
20.9- Błąd przesuwania mapy w oknie komunikatu TMC
20.9 - W polskiej specyfikacji nie ma już zastrzeżeń "w wybranych wersjach językowych" dla opisu funkcji wymawiania nazw ulic i sterowania głosem, specyfikacja jest fałszywa.
01.10 - problem przeglądania mapy przy aktywnej nawigacji.
10.10 - błędy w firmware 4.60: import tras z mapy Unicode, znikanie opisu manewru, trasa na przełaj
05.12 - polski TTS
Ostatnio edytowano Pn, 05 gru 2011 20:21 przez popej, łącznie edytowano 30 razy
popej
Dakota, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; Redme Note 4, Locus, OsmAnd
Avatar użytkownika
popej
Bywalec
 
Posty: 6843
Dołączył(a): Wt, 10 kwi 2007 23:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: nuvi 3700 błędy i usterki

Postprzez jeremihorn » Pn, 24 sty 2011 9:32

... no i ten kabel w ładowarce samochodowej. Myślę, że przy tej grubości śmiało wytrzymałby napięcie 380V. A może i więcej... :lol:
No chyba że może pełnić funkcję kabli rozruchowych - muszę doczytać w instrukcji... :wink:
Ostatnio edytowano Cz, 17 mar 2011 22:42 przez jeremihorn, łącznie edytowano 1 raz
Jeremi
Wcześniej: summit, vista hcx, oregon 450 (ump), etrex 20 (ump)
Teraz: nuvi 3760 (ump), oregon 650 (ump), 64st (ump, pl topo 2018)
Avatar użytkownika
jeremihorn
Bywalec
 
Posty: 181
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009 9:53
Lokalizacja: Lublin

Re: nuvi 3700 błędy i usterki

Postprzez asandrzej » Pn, 24 sty 2011 9:46

Tak dla jasności.
Grubości kabla jest zleżana od prądu ( A) jaki ma być przesyłany a nie od napięcia (V).
Przewody dla wysokiego napięcia charakteryzują się odpowiednią izolacją.
Na przykład przewód akumulator > rozrusznik w samochodzie ma duży przekrój pomimo niskiego napięcia, że względu na duży prąd.

Pozdrawiam
" Jak to nie zachwyca Galkiewicza, jeśli tysiąc razy tłumaczyłem Galkiewiczowi, że go zachwyca,"
z mapami i GPS-em jest podobnie.
cytat: Witold Gombrowicz
Palmtop-aplikacja Garmin Que
asandrzej
Bywalec
 
Posty: 6094
Dołączył(a): Śr, 13 lut 2008 20:24

Re: nuvi 3700 błędy i usterki

Postprzez jeremihorn » Pn, 24 sty 2011 9:49

asandrzej napisał(a):Tak dla jasności...

wiem, wiem. Tak sobie tylko żartuję...
Ostatnio edytowano Cz, 17 mar 2011 15:26 przez jeremihorn, łącznie edytowano 1 raz
Jeremi
Wcześniej: summit, vista hcx, oregon 450 (ump), etrex 20 (ump)
Teraz: nuvi 3760 (ump), oregon 650 (ump), 64st (ump, pl topo 2018)
Avatar użytkownika
jeremihorn
Bywalec
 
Posty: 181
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009 9:53
Lokalizacja: Lublin

Re: nuvi 3700 błędy i usterki

Postprzez beetle-m » Pn, 24 sty 2011 10:04

jeremihorn napisał(a):... no i ten kabel w ładowarce samochodowej. Myślę, że przy tej grubości śmiało wytrzymałby napięcie 380V. ...
Żarty żartami ale przy dobrym ułożeniu tego kabla oraz przemyślanym sposobie przyklejenia kabelka z odbiornikiem TMC na szybie przedniej (dwie małe przyssawki) można uratować swoje nuvi, które przypadkiem, podczas jazdy odklei się nam wraz z uchwytem. Przetestowało mi się samo i ... zadziałało 8)
Pozdrawiam, mariuszD
nüvi 3490LMT // był nüvi 3790T // był nüvi 765T // był nüvi 760 // był nüvi 250W
// CNE nüMaps Lifetime dla NTU // Xiaomi Mi5 (z MapaMap v10.7.0)
Avatar użytkownika
beetle-m
Bywalec
 
Posty: 6697
Dołączył(a): Cz, 11 paź 2007 7:17
Lokalizacja: Tychy, Bielsko

Re: nuvi 3700 błędy i usterki

Postprzez POIGNE » Pn, 24 sty 2011 17:12

Dobrze że nie kupiłem :D
Pozostaję przy poczciwym nuvi 660.
Do samej nawigacji jest wystarczający.
Do tego ma porządną antenę. Lepiej znajdował pozycję od 205 w alpejskich dolinach.
Uchwyt też jest dopracowany.
Pozdrawiam Rysiek
Nuvi 660 FM + CNE 2013.40, GP MAPA 2010.3 i UMP-pcPL
Navroad Auro 2S + Automapa 6.12
POIGNE
 
Posty: 60
Dołączył(a): So, 13 lis 2010 16:27
Lokalizacja: Kraków

Re: nuvi 3700 błędy i usterki

Postprzez grzegorzsa » Pn, 24 sty 2011 18:27

W odpowiedzi jako użytkownik i 660 i 3760.
3760 jest w większości elementów lepszy ;-) jak dla mnie oczywiście. Uruchomienie z wybudzenia mam natychmiast. Zimny start też jest dużo szybszy. Rozdzielczość ekranu - bardzo duża różnica na korzyść 3760 i to zauważalna. Szybkość odświeżania map dużo szybsza. 660 była dla mnie dobra jak była nowa. Potem coraz bardziej uciążliwe było używanie cne. Zamulała się strasznie.
Nuvi 660, Nuvi 3760, Nuvi 3597LMT
grzegorzsa
 
Posty: 63
Dołączył(a): N, 20 cze 2010 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: nuvi 3700 błędy i usterki

Postprzez GPS Maniak » Pn, 24 sty 2011 18:40

grzegorzsa napisał(a):Rozdzielczość ekranu - bardzo duża różnica na korzyść 3760 i to zauważalna.

Tak zauważalna, tyle że nie zawsze na korzyść. Popej o tym wspominał w poście otwarcia - w 3760 nie widać części napisów. Za małe :wink:
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Avatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
 
Posty: 14830
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 2:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko

Re: nuvi 3700 błędy i usterki

Postprzez POIGNE » Pn, 24 sty 2011 19:52

Zimny start jest rzeczywiście wolny. Ale czy to jest istotne.
Zwiększenie rozdzielczości tylko niepotrzebnie obciąża procesor.
Parametry wyświetlania 660 są w zupełności wystarczające.
660 ma lepsze własności antyrefleksyjne.
Na CNE trochę muli - fakt.
Ewentualnie pomyślę nad 2300.
Pozdrawiam Rysiek
Nuvi 660 FM + CNE 2013.40, GP MAPA 2010.3 i UMP-pcPL
Navroad Auro 2S + Automapa 6.12
POIGNE
 
Posty: 60
Dołączył(a): So, 13 lis 2010 16:27
Lokalizacja: Kraków

Re: nuvi 3700 błędy i usterki

Postprzez grzegorzsa » Pn, 24 sty 2011 21:45

Co prawda nie jest to wątek o wyższości x nad y ale...
- zimny start kiedy ruszam samochodem jest jak dla mnie istotny
- zmulanie na cne np. podczas szukania adresu jest dla mnie wkurzający
- liczenie trasy przez 2 min. a potem info "brak pamięci..." j/w
I jeszcze kilka innych "problemów" skłoniły mnie do wymiany sprzętu. Ale na korzyść 660 przemawia wyświetlanie nazw sąsiednych miejscowości podczas jazdy. Do tego "mapowe" wyświetlanie (bez zielonego tła) GPMapy.
Nuvi 660, Nuvi 3760, Nuvi 3597LMT
grzegorzsa
 
Posty: 63
Dołączył(a): N, 20 cze 2010 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: nuvi 3700 błędy i usterki

Postprzez ArturGarminUK » Cz, 27 sty 2011 18:30

Pozwolę sobie odpowiedzieć w punktach:

- Ułomna nawigacja w nuvi według planu podróży.
Różnica pomiędzy trasą a podróżą to tylko inne nazewnictwo (no może poza przesłaniem trasy zaplanowanej na komputerze, co mamy nadzieję, że zostanie do oprogramowania dodanew późniejszym czasie) funkcja powinna działać dokładnie tak samo. Niestety tak nie jest; po czasochłonnym wprowadzaniu punktów pośrednich i zapisaniu trasy kiedy chcemy ja wykonać nawigacja pyta się nas, do którego punktu chcemy nawigować. Oczywiście, że chcemy nawigowac do wszystkich, po to je wprowadzaliśmy. Po wybraniu jednego z punktów, nawigacja po prostu oblicza trase do tego punktu pomijając wszystkie inne wczesniej wprowadzone.
Jest to oczywiście błąd w oprogramowaniu i odpowiednie raporty zostały już złożone. Dział jakości obiecał nam szybka interwencję.
W międzyczasie jedyne rozsądne rozwiązanie to wyznaczenie trasy do punktu docelowego, a następnie dodanie do niej punktów pośrednich. Nie jest to rozwiązanie doskonałe, ale w tym momencie jedyne działające.

- Brak prezentacji punktów POI obecnych na mapie City Navigator.
W przygotowaniu jest już poprawka pozwalająca użytkownikowi wybrać, czy ikony POI mają się wyświetlać czy nie. Nie mam jeszcze oczekiwanej daty wprowadzenia.

- Brak możliwości przesunięcia celu nawigacji na mapie przy wybraniu "Dokąd" według adresu, ulubionych czy POI.
Tutaj niewiele mogę powiedzieć. Zostało to faktycznie usunięte, pozostała tylko opcja "Blisko", która tylko częściowo pozwala na podobną korektę. Niestety szczerze mówiąc jest Pan pierwszą osobą (przynajmniej wedle mojej wiedzy), która zgłosila obiekcje na ten temat, w związku z czym ciężko będzie kogokolwiek tym zainteresować. Mimo wszystko ponieważ jest to faktycznie praktyczna sprawa, przekażę tą sugestię do menagera produktu.

- Zmiany skali mapy mimo wyłączonej funkcji autozoom.
Jest to zupełnie nowa funkcja i wymaga "doszlifowania" raport w tej sprawie już został przesłany do działu jakości przez mojego kolegę z linii Polskiej jakiś czas temu.

- Nieczytelne rozmiary czcionek w niektórych informacjach.
Zajmę się tą sprawą. Faktycznie jest to mało czytelne. Szczerze mówiąc nie zauważyłem tego, może ze względu na fakt że informacje dostarczane przez operatorów TMC różnią się nieco od tych nadawanych w Polsce, a z racji rzadkich odwiedzin w Polsce nie miałem okazji korzystać z funkcji.

- Błędne przyciąganie pokazywanej pozycji do wyznaczonej trasy.
Faktycznie tzw. "klejenie do drogi" powoduje czasami takie przekłamanie. Niestety problem jak Pan zauważył nie do rozwiązania z racji sposobu pracy nawigacji samochodowej. W urządzeniach turystycznych możemy wyłączyć klejenie do drogi, lecz w samochodzie powodowałoby to więcej problemów niż korzyści. Urządzenie ciągle przeliczałoby trasę.

- Brak polskiego głosu TTS mimo że istnieje taki nieoficjalnie.
Wstyd mi wypowiadać się na ten temat. Nadal nie mamy żadnych informacji na temat czy i kiedy można się tego spodziewać, natomiast otrzymałem ostatnio informację, że rozpopczęły się już prace nad wprowadzeniem polskiej czcionki.

- Brak sterowania głosem w wersji polskiej mimo podania w specyfikacji na polskiej stronie Garmina, że sterowania jest dostępne.
To jest bardzo trudny temat z racji tego jak trudny jest język polski. Na dzień dzisiejszy ta funkcja jest dostępna tylko w kilku najpopularniejszych na świecie językach i nie oczekiwałbym szybkiej zmiany tej sytuacji. Polacy nie są odosobnieni w tym temacie. Koszty badań i procesu wprowadzenia kolejnych języków są tak wysokie, że rozmiar Polskiego np. rynku nie gwarantuje zwrotu.
Jeśli chodzi o opis na stronie, to sam osobiście dodawałem "*tylko wybrane języki*" do opisu.

- Dziwny sposób cieniowania map z danymi DEM.
Niestety Garmin nie testuje map nie swojej produkcji i o ile kompatybilne mapy Garmina wyświetlają się prawidłowo, nasze stanowisko będzie następujące: "Proszę zwrócić się do producenta mapy w celu jej korekty." (moje tłumaczenie angielskiej sygnatury)

- Uchwyt do mocowania nuvi w samochodzie ma gniazdo zasilania USB umieszczone w taki sposób, że kabel zasilana nigdy nie zwisa swobodnie.

Kolejny bardzo trudny temat. Na mocowaniu trzeba było umieścić glośnik zewnętrzny (wewnętrzny jest za mały żeby uzyskać rozsądną jakość dźwięku) natomiast mocowanie, aby stylistycznie pasowało musi być tak małe jak to możliwe.

* Funkcja blokująca ekran po wybudzeniu z uśpienia jest nadmiarowa, trudno włączyć nuvi przypadkowo, bo przycisk wyłączania działa bardzo sztywno. W zamian brak możliwości zablokowania funkcji dotyku przy włączonym nuvi.

Ciekawa opinia, przekażę dalej.

* Bardzo trudno trafić w punkt dotykowy wywołujący ekran satelitów.
Nie jest to funkcja, do której klient miałby potrzebę się dostawać często. Większość klientów nawet nie wie, że coś takiego można zrobić. Przekażę, ale nie wierzyłbym w jakiekolwiek zmiany.

* Obsługa karty microSD po podłączeniu do PC jest ułomna, bardzo wolny transfer, bezpieczne odłączenie nuvi nie wyłącza urządzenia, tak jak to się dzieje, gdy nie ma karty w slocie.
Poprawka w przygotowaniu.

* Sporadyczne kłopoty z zapamiętaniem ustawień lokalizacji: viewtopic.php?f=1&t=9262
Te ustawienia powinny zostać zapisane po pierwszej podróży z nawigacją. Nie pamiętam dokładnie specyfikacji, ale trzeba złapać sygnał i poruszać się z odpowiednia prędkością.
ArturGarminUK
 
Posty: 37
Dołączył(a): Cz, 24 cze 2010 15:53

Re: nuvi 3700 błędy i usterki

Postprzez Zachu » Cz, 27 sty 2011 18:57

ArturGarminUK napisał(a):W międzyczasie jedyne rozsądne rozwiązanie to wyznaczenie trasy do punktu docelowego, a następnie dodanie do niej punktów pośrednich. Nie jest to rozwiązanie doskonałe, ale w tym momencie jedyne działające.

Przydała by się też możliwość, tak jak w podróży, zmiany kolejności punktów via. Teraz punkty via trzeba dodawać od najdalej oddalonego.
Różnica jest też przy zliczaniu. Via można minąć w "okolicy". Punkty z podróży trzeba "zaliczyć'. Jeśli jest na przeciwnej nitce drogi to jest problem.
Nuvi & DriveAssist & Colorado & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 7746
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: nuvi 3700 błędy i usterki

Postprzez popej » Cz, 27 sty 2011 19:46

Miło otrzymać informację, co się dzieje z rozwojem firmware do 37xx :)

Dziękuję za wyjaśnienia, kilka drobnych uwag:

ArturGarminUK napisał(a):Faktycznie tzw. "klejenie do drogi" powoduje czasamitakie przekłamanie.

Mam na myśli inny problem, chodzi o klejenie do wyznaczonej trasy. To się przejawia jako fałszywa prezentacja sugerująca, że podróżujemy tam gdzie trzeba, gdy tymczasem właśnie jedziemy inną, pobliską drogą. Gdyby GPS przyciągał tylko do drogi, to najprawdopodobniej pokazałby poprawną pozycję na złej drodze.

ArturGarminUK napisał(a):Jeśli chodzi o opis na stronie, to sam osobiście dodawałem "*tylko wybrane języki*" do opisu.

Zmiany nie dotarły jeszcze do polskiej wersji specyfikacji tutaj https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID ... 0#specsTab

ArturGarminUK napisał(a):Niestety Garmin nie testuje map nie swojej produkcji

Adria Topo Lite jest darmową mapą utworzoną przez narzędzia Garmina, można ją ściągnąć ze strony Garmina http://garmin.hu/adriaroute-frissites
Takie same objawy widać na Garminowskiej TransAlpin i Topo Germany, wersje testowe do pobrania ze stron Garmina:
http://www.garmin-download.de/topo-2010 ... 0-test.zip
http://www.garmin-download.de/transalpin/gmapsupp.zip

Obrazek

Efekt trójwymiarowości jest sztuczny i tak w sumie to nie wiem, czy tylko ja to postrzegam odwrotnie, czy rzeczywiście cieniowanie jest źle zrobione ;)


ArturGarminUK napisał(a): Te ustawienia powinny zostać zapisane po pierwszej podróży z nawigacją. Nie pamiętam dokładnie specyfikacji, ale trzeba złapać sygnał i poruszać się z odpowiednia prędkością.

Dzięki temu urządzenie po demonstracji w sklepie pozostaje nadal w stanie "nowe"? Użytkownik na forum gpspassion po 2 dniach walki z problemem napisał: "Gdybym tylko miał samochód. Ale nie mam." :shock:
Ostatnio edytowano Cz, 27 sty 2011 20:28 przez popej, łącznie edytowano 1 raz
popej
Dakota, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; Redme Note 4, Locus, OsmAnd
Avatar użytkownika
popej
Bywalec
 
Posty: 6843
Dołączył(a): Wt, 10 kwi 2007 23:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: nuvi 3700 błędy i usterki

Postprzez frasun » Cz, 27 sty 2011 20:26

popej napisał(a):"Gdybym tylko miał samochód. Ale nie mam." :shock:

Może trucht wystarczy. :)
Pozdrawiam,
Piotrek
Obecnie Nuvi 3790T/
3490 (UMP, CNE 2013.30, GPMapa 2010.3) + Smartphone Link - Live Traffic & Safety Cameras
Obrazek
frasun
Radny
 
Posty: 3776
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 8:34

Re: nuvi 3700 błędy i usterki

Postprzez popej » Cz, 27 sty 2011 20:45

Jeżeli truchtasz 80km/h to powinno wystarczyć :mrgreen:

pieszo.png
popej
Dakota, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; Redme Note 4, Locus, OsmAnd
Avatar użytkownika
popej
Bywalec
 
Posty: 6843
Dołączył(a): Wt, 10 kwi 2007 23:22
Lokalizacja: Gdańsk

Następna strona

Powrót do Na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości