Opencaching

O współczesnych poszukiwaczach skarbów.

Moderator: Spider

Postprzez shchenka » So, 01 wrz 2007 7:40

Szkoda, że wcześniej nie zacząłem bawić sie w keszing, bo dużo ostatnio bywałem w rejonach Teda. Białowieża, Dojlidy, Narwiański PN czy Biebrza są bliskie mojemu sercu i nawet jak mnie tam nie ma, to cieszę się że Ted zakłada skrzynki (byle nie w rezerwatach).

Kotlina Kłodzka to też jest super miejsce, aż się prosi o skrzynki. :D
Obrazek
shchenka
Bywalec
 
Posty: 224
Dołączył(a): Pt, 31 sie 2007 17:29

Postprzez Magnoom » So, 01 wrz 2007 8:25

ted68 napisał(a):
ZYSKI napisał(a):Ale macie fajnie w tych swoich okolicach :D a ja biedny sam w tych sudetach :( tz kotlina kłoodzka
Nie narzekaj tylko zakladaja swoje - to tez jest super zabawa :)
Akurat Janek bardzo przyczynił się do rozwoju geocachingu w Polsce i doskonale wie na czym polega frajda z zakładania skrzynek. Wydaje mi się, że jako jeden z pierwszych ściągnął do nas obcokrajowców.
Pozdrawiam Damian Gałka
GPS38; Rino530HCX; GPSMap 60CS: Góry_PL, UMP-pcPL-topo oraz Okolice Bełchatowa
Nuvi 760 + GA27C: GPMapa 2007.3, CNE NT 2009, UMP-pcPL; Holux M-215 + Fugawi
Avatar użytkownika
Magnoom
Radny
 
Posty: 1765
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 10:48
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez Bas » So, 01 wrz 2007 18:15

Podziekowania i... piwo? (jak to pozniej rozliczyc w serwisie OC?)

Za szybka informacje o ilosci osob na GeoChat na stronie OC :)
Za to, ze kolejny raz przekonuje sie jak dzieki opcji "najnowsze logi" jest natychmiastowa lacznosc chocby z wlasnymi skrzynkami - z wpisami do nich. To pomaga w lacznosci z tymi, ktorzy juz byli i z tymi, ktorzy do skrzynki sie wybiora :)
GPSMap 76CS + GA25MCX, UMP-pcPL + ...
Android: OsmAnd, 7ways...
Avatar użytkownika
Bas
Bywalec
 
Posty: 1483
Dołączył(a): Pt, 31 sie 2007 17:11
Lokalizacja: Łódź

Postprzez ted68 » So, 01 wrz 2007 18:43

Magnoom napisał(a):
ted68 napisał(a):
ZYSKI napisał(a):Ale macie fajnie w tych swoich okolicach :D a ja biedny sam w tych sudetach :( tz kotlina kłoodzka
Nie narzekaj tylko zakladaja swoje - to tez jest super zabawa :)
Akurat Janek bardzo przyczynił się do rozwoju geocachingu w Polsce i doskonale wie na czym polega frajda z zakładania skrzynek. Wydaje mi się, że jako jeden z pierwszych ściągnął do nas obcokrajowców.


Jesli kogos urazilem swoim mailem - to przepraszam, nie mialem oczywiscie takiego zamiaru.
Uwazam, ze najlepsza forma zaproszenia innych geocacherow w swoje tereny jest zalozenie jak najwiekszej ilosci skrzynek - i tylko to mialem na mysli.
Pozdrawiam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
ted68
Bywalec
 
Posty: 218
Dołączył(a): Cz, 03 maja 2007 10:51
Lokalizacja: Białystok - 53°07,2'N 23°05,9'E

Postprzez Bas » N, 02 wrz 2007 17:40

Bardzo ciekawe artykuly z forum - zwlaszcza pod katem geocachingu:

http://www.garniak.pl/viewtopic.php?t=913
http://blogn.pl/vista-prawie-z-sirfem.html
http://blogn.pl/dreptanie-w-miejscu.html w tym:

"Test pokazał, że jeśli potrzebujemy stabilnej i dokładnej pozycji, powinniśmy wybrać odbiornik bez chipsetu SiRFstarIII. Warunkiem prawidłowego pomiaru będzie jednak dobra jakość sygnału GPS... Do pomiarów pól można zatem polecić starsze urządzenia. Jednak do codziennego użytku, gdzie bardziej liczy się szybki start i ciągłe “trzymanie się” satelitów niż dokładność poniżej 10 m, lepszy będzie SiRF."


Ciekawe jak to sie ma do usredniania pozycji?
GPSMap 76CS + GA25MCX, UMP-pcPL + ...
Android: OsmAnd, 7ways...
Avatar użytkownika
Bas
Bywalec
 
Posty: 1483
Dołączył(a): Pt, 31 sie 2007 17:11
Lokalizacja: Łódź

Postprzez filips » N, 02 wrz 2007 18:39

Wydaje mi się (oraz wedle moich obserwacji) jest tak:
gdzie gpsy z nowymi "czipsetami" mają kiepską dokładność tam gpsy starego typu w ogóle nic nie widzą (z porównań Visty HCX ze starym Legendem).

A skoro (chyba) błąd pomiaru jest w miarę przypadkowy, to przy dość dużej liczbie pomiarów (uśrednień) powinniśmy dostać dobrą pozycję.

Aha, z tego co zaobserwowałem, nie jest to zwykła średnia, tylko ważona, ale nie wiem, co się składa na wagi poszczególnych pomiarów (pewno m.in. dokładność poszczególnych pomiarów).
GeoKrety.org - darmowa alternatywa dla travelbugów
Baza skrzynek dla urządzeń przenośnych (też darmowa)
Avatar użytkownika
filips
Bywalec
 
Posty: 242
Dołączył(a): So, 01 wrz 2007 18:37

Postprzez Bas » N, 02 wrz 2007 19:11

Mysle o tym dreptaniu w miejscu...

Przy slabym sygnale SIRF/MTK jest swietnym rozwiazaniem. Radka sprzet pokazywal tolerancje +/- 6m, a Meli i moj ~17m. Usrednianie w takich warunkach da oczywiste bledy. Juz nawet zaczalem myslec o lepszym sprzecie... ale poki co kupilem zewnetrzna antene. Rewelacja! Sygnal na medal i... tu pojawia sie artykul o dreptaniu w miejscu. Prawde mowiac zwatpilem i nie wiem co robic (zakupy?). Dla chowanych skrzynek geocache pozycja ma znaczenie (a odpowiedni opis jeszcze wieksze).
Stad pytanie. Dobry sygnal i stary sprzet vs. swietny sprzet. Moze jest tak, ze przy usrednianiu to plywanie jest niwelowane - tak powinno byc... a jak jest?
Moze przy najblizszym spotkaniu zrobimy maly test? Moze jednak jest to juz od dawna wiadome? Po co wywazac otwarte drzwi?
GPSMap 76CS + GA25MCX, UMP-pcPL + ...
Android: OsmAnd, 7ways...
Avatar użytkownika
Bas
Bywalec
 
Posty: 1483
Dołączył(a): Pt, 31 sie 2007 17:11
Lokalizacja: Łódź

Postprzez filips » N, 02 wrz 2007 20:50

Bas napisał(a):Moze jest tak, ze przy usrednianiu to plywanie jest niwelowane - tak powinno byc... a jak jest?


Dawno temu widziałem w internecie stronę, gdzie gość pokazywał, że jeszcze przed rokiem 2000 (czyli wtedy, gdy sygnał gps zawierał celowe zniekształcenia) dało się, uśredniając dość dużo pomiarów, uzyskać poprawny wynik. Więc sądzę, że uśrednianie da dobry wynik (pytanie tylko ile pomiarów jest wtedy koniecznie).
GeoKrety.org - darmowa alternatywa dla travelbugów
Baza skrzynek dla urządzeń przenośnych (też darmowa)
Avatar użytkownika
filips
Bywalec
 
Posty: 242
Dołączył(a): So, 01 wrz 2007 18:37

Postprzez Bas » N, 02 wrz 2007 21:11

Z gps korzystam raptem dwa lata. W usrednianiu pozycji zauwazylem, ze ZWYKLE udaje sie uzyskac dokladnosc=50-60% tolerancji. W pewnym momencie osiaga sie maksimum dokladnosci dla danych warunkow i sprzetu - dalsze usrednianie (wieksza ilosc pomiarow) nie wplywalo na dokladnosc. Macie podobne obserwacje?

OT:
rozumiem, ze korzystamy goscinnie z tego forum, wiec nie chcialbym zakladac nowych watkow po calym forum. W ramach "geocaching" mozemy? Z drugiej strony tematy dotyczace sprzetu/oprogramowania lepiej byloby umiescic w odpowiedniej sekcji, zeby nie robic balaganu...
GPSMap 76CS + GA25MCX, UMP-pcPL + ...
Android: OsmAnd, 7ways...
Avatar użytkownika
Bas
Bywalec
 
Posty: 1483
Dołączył(a): Pt, 31 sie 2007 17:11
Lokalizacja: Łódź

Postprzez ZYR » Pn, 03 wrz 2007 7:24

Bas napisał(a):Przy slabym sygnale SIRF/MTK jest swietnym rozwiazaniem. Radka sprzet pokazywal tolerancje +/- 6m, a Meli i moj ~17m. Usrednianie w takich warunkach da oczywiste bledy. Juz nawet zaczalem myslec o lepszym sprzecie... ale poki co kupilem zewnetrzna antene. Rewelacja! Sygnal na medal i... tu pojawia sie artykul o dreptaniu w miejscu. Prawde mowiac zwatpilem i nie wiem co robic (zakupy?). Dla chowanych skrzynek geocache pozycja ma znaczenie (a odpowiedni opis jeszcze wieksze).
Stad pytanie. Dobry sygnal i stary sprzet vs. swietny sprzet. Moze jest tak, ze przy usrednianiu to plywanie jest niwelowane - tak powinno byc... a jak jest?
Moze przy najblizszym spotkaniu zrobimy maly test? Moze jednak jest to juz od dawna wiadome? Po co wywazac otwarte drzwi?


Możemy potestować ;)
Z moich obserwacji wynika, że pływania zaczyna się w momencie, kiedy warunki stają sie niesprzyjające. W lesie, w mieście -przy wysokich budynkach. Czyli w miejscach w których odbiorniki poprzednich generacji przestają wskazywać położenie, albo dokładność leci na łeb. Ja tam wolę pływanie w granicach 10-15 m niż nic.
Pozdrawiam,
ZYR
Obrazek
Avatar użytkownika
ZYR
Bywalec
 
Posty: 201
Dołączył(a): Wt, 31 lip 2007 14:20
Lokalizacja: Okolice Warszawy

MTK raczej nie pływa

Postprzez shchenka » Pn, 03 wrz 2007 8:14

Mój odbiornik jest na MTK i jakiegoś wielkiego pływania nie zauważyłem, ani w lesie ani w mieście. Natomiast przy kilku podejściach do tego samego miejsca z różnych stron, o różnych porach i w różnych warunkach zachmurzenia wyniki są różne (ale stabilne). Ale może to normalne ? GPSem bawię się dopiero od kilku tygodni.

Zastanawiałem się czy nie kupić też odbiornika na SIRF III, ale wtedy musiałbym nosić dwa telefony komórkowe :wink:
Obrazek
shchenka
Bywalec
 
Posty: 224
Dołączył(a): Pt, 31 sie 2007 17:29

Postprzez dareQ68 » So, 20 paź 2007 22:10

a'propos "ożywiania" nowych terenów dla geocachingu... w Wielkopolsce i lubuskim zaczyna coś się dziać :idea: sam zacząłem niedawno i mam pomysły na kilka ciekawych miejsc... tylko teraz trochę czasu wolnego i chęci. Narazie na koncie mam 2 znalezione ale z GC.com.. postaram się poszukać też i te z OC..
pozdr. :)
"Nawet mężczyźni z żelaza pójdą kiedyś na złom..."
Avatar użytkownika
dareQ68
Newbie
 
Posty: 1
Dołączył(a): So, 20 paź 2007 21:43
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez shchenka » So, 20 paź 2007 23:09

dareQ68 napisał(a):Narazie na koncie mam 2 znalezione ale z GC.com.. postaram się poszukać też i te z OC..
pozdr. :)

Szukaj, szukaj i zakładaj, bo jak na razie w Wielkopolsce jakoś dziwnie pustawo było ...
Obrazek
shchenka
Bywalec
 
Posty: 224
Dołączył(a): Pt, 31 sie 2007 17:29

Postprzez KARY » Pn, 22 paź 2007 13:27

Jestem z nad morza i geocaching miał być sposobem na poznanie mojego nowego miejsca zamieszkania czyli właśnie Wielkopolski, ale z braku skrzynek w tym regionie, sam zacząłem je zakładać :D Myślę że powoli Poznań i okolice dobiją do reszty :wink:
Obrazek
KARY
 
Posty: 15
Dołączył(a): Śr, 10 paź 2007 13:46
Lokalizacja: Poznań

Postprzez crazy_mel » Pn, 29 paź 2007 0:23

witam jestem z Olsztyna czarnej dziury Geocaching'u :( zaczelem sie bawic 3tygodnie temu, wciagajace ... :) Narazie zalozylem 2 skrzynki to w sumie w samym Olsztynie jest juz 5, w okolicy jest jescze kilka, wstyd ze tak malo w Olsztynie skrzynek Licze ze cos sie ruszy Pozdrawiam i zapraszam do Olsztyna :)
ObrazekObrazekObrazek
crazy_mel
Newbie
 
Posty: 6
Dołączył(a): Śr, 17 paź 2007 17:09

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Geocaching

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość