Forerunner45 - umarł na śmierć

O seriach Forerunner, Edge, Approach i Swim, oprogramowaniu Garmin Training Center i SportTracks, serwisie Garmin Connect, a także o innych rozwiązaniach dla biegaczy, cyklistów, narciarzy, wioślarzy oraz uprawiających inne dyscypliny sportowe w których przydatny może być GPS.

Moderator: Azzie

Forerunner45 - umarł na śmierć

Postprzez ipos76 » Śr, 20 lis 2019 20:37

Witam,

nie wiem czy w dobrym miejscu piszę, proszę o ewentualne przeniesienie we właściwe.

Pół godziny temu wyjąłem z pudełka nowo zakupionego Forerunnera45. Uruchomiłem, sparowałem z telefonem (iPhone), zacząłem się bawić ustawieniami, ściągnąłem tarczę zegarka i nagle - bach - ciemny ekran i mrugający trójkącik na środku.
Postąpiłem zgodnie ze wskazówkami ze strony https://support.garmin.com/pl-PL/?faq=i ... K5CS7pDqw6 i zegarek na razie odżył. Nie kryję, że jestem bardzo mocno rozczarowany tą sytuacją i mógłbym ją puścić w niepamięć, jeśli była jednorazowa.

Zegarek się zsynchronizował przez Garmin Express, potem aplikacja zażądała odłączenia od komputera i wykonywania poleceń z ekranu zegarka - tam pojawiła się informacja o aktualizacji i chyba się zaktualizował do wersji 3.10

Pytanie co robić? Zegarek kupiony w x-kom wysyłkowo, więc mogę udawać głupiego i oddać w ciągu 14 dni. Z drugiej strony, skoro jest na to cała procedura, to problem znany i chyba oswojony. Najbardziej nie chciałbym się przepychać z tytułu rękojmi/gwarancji, bo kupiłem gadżet do biegania po bieżni a nie po sklepach....
Ostatnio edytowano N, 01 gru 2019 9:31 przez ipos76, łącznie edytowano 1 raz
ipos76
 
Posty: 14
Dołączył(a): N, 17 lis 2019 8:21

Re: Forerunner45 - wywalił się 15 min. po uruchomieniu

Postprzez sdsyc » Śr, 20 lis 2019 23:47

Ja bym powiedział - luz.
Niedawno był błąd w Garmin Connect Mobile (Android), który powodował "zamrożenie" starszych zegarków przy każdej synchronizacji via BT.
Wypuścili nowszą wersję GCM, która nie zamraża zegarków.
Napisałem przykład, że wina nie musi być po stronie zegarka.
Może tarcza jest felerna?
A może błąd był w starym FW FR45 (to świeży model, trzeba się liczyć z błędami), ake się zaktualizował i nie będziesz mieć błędów... starych, za to jakieś nowe :-D

Jeśli się zdecydujesz nie pozbywać tego egzemplarza, a zegarek wymagałby serwisowania, to kontaktuj się bezpośrednio z supportem Garmina
Auto: N1200T + LA/JV patch + CNE Lifetime + UMP (było N250)
Nadgarstek: Epix + OSM Freizeikarte + UMP (był Fenix)
W telefonach: Locus / Brouter, 7Ways + UMP, OSM (było OsmAnd, Oruxmap, viago)
sdsyc
Radny
 
Posty: 3052
Dołączył(a): Śr, 27 lut 2008 9:03

Re: Forerunner45 - wywalił się 15 min. po uruchomieniu

Postprzez ipos76 » Cz, 21 lis 2019 5:31

@sdsyc
Dzięki, jesteś niezawodny :) Chyba zostawię, w końcu jest procedura naprawcza (co prawda nie pod FR45 ale ogólna ;) ), więc problem znany i oswojony. Zegarek został rozpoznany przez GE i wstał.
Tarczę wywaliłem, też od razu ją wytypowałem jako podejrzaną.

Żona miała trochę przygód z Vivosportem4 - wariujący widget pogody, właściwie wciąż narzeka, że się nie synchronizuje i często wyświetla kreski ;)
Za to mój Vivofit w tym względzie działa wyśmienicie, chociaż czasami też się dziwnie zachowuje :)

Pozdrawiam!
ipos76
 
Posty: 14
Dołączył(a): N, 17 lis 2019 8:21

Re: Forerunner45 - wywalił się 15 min. po uruchomieniu

Postprzez roro » Cz, 21 lis 2019 12:56

sdsyc napisał(a): a zegarek wymagałby serwisowania, to kontaktuj się bezpośrednio z supportem Garmina

@ ipos76
Proponuję...… sprawdzenie, czy Garmin Polska realizuje serwis gwarancyjny dla sprzętu
zakupionego w innej sieci handlowej ( w tym przypadku sieci X-com).

Możliwe, że w przypadku zakupu w sieci X-com Twój sprzęt będzie podlegał
gwarancji według procedury X-com a nie Garmina.
roro
Bywalec
 
Posty: 534
Dołączył(a): N, 04 paź 2015 14:16

Re: Forerunner45 - wywalił się 15 min. po uruchomieniu

Postprzez ipos76 » Cz, 21 lis 2019 19:43

@roro
Obawiam się, że masz rację. Dobrze, że o tym piszesz, szkoda że za późno przeczytałem :) ale może komuś się przyda. Ja kupowałem konkretnie w x-kom, bo sporo sprzętu już tam kupiłem i jestem zadowolony, a szczególnie z kupna przez internet z płatnością i odbiorem w salonie - mogę pooglądać, zanim zapłacę a transakcja jest zawarta na odległość i 14 dni na odstąpienie ;)

Plan był taki, żeby delikatnie wyjąć z pudełka i sprawdzić te czujniki zewnętrzne, jakby nie działały, to bym zwrócił. Ale działają, folia zdarta, folia ochronna naklejona, zegarek już zapocony na bieżni - póki co działa.

Dziękuję za wsparcie i pozdrawiam

Edyta:
No to się nacieszyłem... Wróciłem z treningu, chciałem zsynchronizować się z aplikacją. Jak zwykle problemy. Wyłączam na noc BT po stronie zegarka i rano zawsze są problemy z synchronizacją. Jak nie idzie to restartuję zegarek. No i dziś udało mi się go wyłączyć. Na zawsze....
Szczerze to żałuję zakupu - mam wrażenie, że Chińczycy tłuką te zegarki po 15$ za sztukę.... Potem to loteria czy trafi się szmelc.... Ehhh

Będę próbował odzyskać pieniądze, nie chcę kolejnego zegarka od Garmina - co to za firma, która produkuje masowo buble a potem je wymienia, o ile zepsują się na gwarancji? A co jak zdechnie po gwarancji?
ipos76
 
Posty: 14
Dołączył(a): N, 17 lis 2019 8:21

Re: Forerunner45 - umarł na śmierć

Postprzez ipos76 » Pn, 02 gru 2019 19:01

x-kom poszedl mi na rękę, poszedłem z zepsutym zegarkiem a zaproponowali procedurę zwrotu kasy albo wymianę na nowy (14 dni na odstąpienie). Ponieważ zraziłem się do marki to wybrałem kasę. Albo zostanę przy telefonie + aplikacje + czujniki albo wezmę coś od konkurencji.
Dzięki za pomoc i pozdrawiam!
ipos76
 
Posty: 14
Dołączył(a): N, 17 lis 2019 8:21

Re: Forerunner45 - umarł na śmierć

Postprzez sdsyc » Pn, 02 gru 2019 20:29

No cóż...
Możesz napisać, z jakim telefonem FR45 tak ciężko współpracował?
Auto: N1200T + LA/JV patch + CNE Lifetime + UMP (było N250)
Nadgarstek: Epix + OSM Freizeikarte + UMP (był Fenix)
W telefonach: Locus / Brouter, 7Ways + UMP, OSM (było OsmAnd, Oruxmap, viago)
sdsyc
Radny
 
Posty: 3052
Dołączył(a): Śr, 27 lut 2008 9:03

Re: Forerunner45 - umarł na śmierć

Postprzez ipos76 » Pn, 02 gru 2019 21:31

Jasne, iPhone SE. Ale pomagał restart zegarka. Do czasu ;)
Z opaską Vivofit4 czasami też były problemy ale nie aż takiego kalibru, po prostu w końcu się synchronizowała. Ale może chodzi też o zakres danych? Chociaż zakres wpływałby na czas synchronizacji a nie sam fakt inicjcji połączenia....
Żona na takim samym telefonie i Vivosmarcie4 też narzeka na synchronizację, że działa losowo. Pogodę jej też często gubi.
ipos76
 
Posty: 14
Dołączył(a): N, 17 lis 2019 8:21


Powrót do Na sportowo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość