Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

Radzimy jaki model Garmina wybrać i dlaczego. Gdzie warto kupować. O sprawdzonych sprzedawcach, lokalnych promocjach, cłach na granicy, różnicach pomiędzy odbiornikami amerykańskimi i europejskimi, dokupywaniu polskich instrukcji, oraz o wszystkim co związane z zakupem odbiorników w Polsce czy za granicą.

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

Postprzez michaczu » N, 19 paź 2008 22:20

Hejka:-)

Generalnie wpadło mi w rece cos takiego:
http://www.activegps.co.uk/becker-traff ... codile.htm
co myślicie? jak wygląda sprawa odnośnie map? czy wszystkie co chodzą na garmina chodzą też na beckera?
Chodzi mi głównie o mapy terenowe, topograficzne...

Generalnie jak wygląda użytkowanie innego GPS niż garmin w praktyce:)

Pozdrowionka:-)
michaczu
Newbie
 
Posty: 7
Dołączył(a): Pt, 17 paź 2008 16:13

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

Postprzez wodzirej » N, 19 paź 2008 22:32

michaczu napisał(a):czy wszystkie co chodzą na garmina chodzą też na beckera?

Once again: mapy na Garmina nie chodza na niczym poza garminami.
Oregon 750, Nuvicam, Virb XE, vivoactiv 3 Music
Jeśli geografia jest prozą, mapy są ikonografią. Lennart Meri
Avatar użytkownika
wodzirej
Bywalec
 
Posty: 1917
Dołączył(a): N, 18 mar 2007 19:22
Lokalizacja: NYC

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

Postprzez jurgen » Pn, 20 paź 2008 7:17

michaczu napisał(a):Hejka:-)

Generalnie wpadło mi w rece cos takiego:
http://www.activegps.co.uk/becker-traff ... codile.htm


na moto chcesz to zabierac ?
pozdrawiam
Jurek
jurgen
 
Posty: 12
Dołączył(a): N, 19 paź 2008 9:16
Lokalizacja: Płock

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

Postprzez michaczu » Pn, 20 paź 2008 10:47

jurgen napisał(a):na moto chcesz to zabierac ?


Generalnie taki był pomysł bo produkt zapowiadał się całkiem ciekawie..
Jednak jeżeli nie działają na to mapy z garmina to raczej kicha... na co mi urządzenie bez fajnych map?

Jeszcze tylko jedna sprawa... skoro Colorado przecieka... to czy Nuvi 500 lub 550 nie będzie lepszym rozwiązaniem?
Jest wodoodporny
Wstrząsoodporny?
Tak samo dobrze namierza
ma większy wyświetlacz
posiada głośnik

Ale:
czy na ekraniki dotykowe można przyklejac folie ochronne?
trochę krótko trzyma bateria.... ale może jest wyjście.. potrzebowałbym tylko informacje jaki prąd musi dostawać to urządzenie i można zrobić zewnętrzną baterię podłączaną do normalnego zasilania:)

I ostatnie już chyba pytanie.. czy są do Nuvi jakieś płyty mocujące? jakiś taki dynks w który mogę to zainstalowac? ten dynks do moto już sobie przyczepię:)
michaczu
Newbie
 
Posty: 7
Dołączył(a): Pt, 17 paź 2008 16:13

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

Postprzez kwieto » Pn, 20 paź 2008 11:38

michaczu napisał(a):Jeszcze tylko jedna sprawa... skoro Colorado przecieka...


Proponowałbym zakończenie powtarzania bzdur o przeciekaniu Colorado.
Jak na razie na tym forum jedynie RAV miał problem z przeciekającym Colorado, potem inni też zaczęli masowo testować i jakoś nikt nie donosił o przeciekach (a wręcz przeciwnie).

Co do Nuvi - tak, na ekrany dotykowe można przyklejać folie ochronne.
kwieto
Bywalec
 
Posty: 2508
Dołączył(a): So, 19 maja 2007 19:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

Postprzez wodzirej » Pn, 20 paź 2008 12:06

michaczu napisał(a):czy są do Nuvi jakieś płyty mocujące? jakiś taki dynks w który mogę to zainstalowac? ten dynks do moto już sobie przyczepię:)

Są. Np. tutaj:
http://www.ram-mount.com/mount/motorcyc ... _mount.htm
Oregon 750, Nuvicam, Virb XE, vivoactiv 3 Music
Jeśli geografia jest prozą, mapy są ikonografią. Lennart Meri
Avatar użytkownika
wodzirej
Bywalec
 
Posty: 1917
Dołączył(a): N, 18 mar 2007 19:22
Lokalizacja: NYC

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

Postprzez Zachu » Pn, 20 paź 2008 14:18

Jest oryginalne montowanie nuviego do roweru ;) Ktoś na forum pokazywał montaż nuvi 200 w pojemniku, na motorze.
Nuvi & DriveAssist & Colorado & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 7732
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

Postprzez Radek » Pn, 27 paź 2008 3:34

Mój typ to Vista HCx. Sam używam i sobie chwalę. Jeżdżę enduro i w tych warunkach Vista spisuje się naprawdę ok. Sygnał cały czas jest stabilny nawet w gęstym lesie, nie przemaka a na jednej parze paluszków zawsze przejeżdżam cały dzień (zapasowe mam w camelbaku). Jest jedno ale... nawet gdyby miała przekątną ekranu bliską wypasionej plaźmie to nie da rady szczytywać danych w czasie jazdy :P . Bo tu chodzi o specyfikę tego sportu, po prostu szybkiej jazdy w terenie nie idzie pogodzić z panowaniem nad GPSem (nie wiem jak sobie radzą na długodystansowych rajdach zawodowcy :roll: ). Czyli chcesz zasięgnąć informacji od "mundrego" (jak ja nazywam swój poczciwy odbiornik) to zatrzymujesz się i konsultujesz, to najrozsądniejszy sposób. Parę razy miałem podbramkowe sytuacje, kiedy jechałem w grupie a chciałem podejrzeć co jest na ekranie :lol: . Minus Visty? Wymagające przyzwyczajenia się przyciski... jak masz ją w ręce to nie jest źle ale w uchwycie :roll: ... trzeba to zaakceptować.
Dokupiłem:
1. protektor na ekran: http://cgi.ebay.com/EXiM-SPOC-Screen-Pr ... 240%3A1318
2. najzwyklejszy uchwyt do kiery (okazało się, że nie jest niezbędny elastyczny uchwyt): http://cgi.ebay.com/Garmin-eTrex-Legend ... 240%3A1318
3. Pokrowiec (wymagał dopasowania do uchwytu) http://cgi.ebay.com/New-Protective-Case ... 240%3A1318
4. karta miniSD 2GB
Możesz zapisywać ślady z jazdy i je edytować. Jedyną niedogodnością jest to, że ślad importowany do Visty (i nie tylko Visty) może mieć jedynie 500 punktów i jest automatycznie skracany do tej liczby, to potarfi wkur... :wink: . I tu jednocześnie pytanie do druhów - można to obejść???
Ostatnio nawet znalazłem dobrą zabawę (dla mnie to nowość :oops: ) w wyznaczanie śladów "na sucho" w google maps i importowanie ich do odbiornika. Jadąc na teren mam już pojęcie w jakim kierunku się poruszać aby dojechać w potencjalnie intetesujące miejsca i jest git 8) .
W aucie też korzystam z Visty, daje radę choć w porównaniu do czołówki typowo samochodowych to uśmiech politowania :wink: . Jednakże dokupiłem mocowanie do szyby i śmigam :) http://cgi.ebay.com/Car-Windshield-Moun ... m153.l1262

Pzdr.
Radek

P.S. Aha, nie wyobrazam sobie większego gabarytowo odbiornika na motocyklu offroadowym. Kumpel ma Zumo (świetny ale na szosę i lekki teren gdzie nie ma bliskich spotkań z podłożem) ale jeszcze się nie odważył tego klocka zamontować w swoim Katoomie... i wcale mu sie nie dziwię.
A jeśli nie Vista HCX to wypaśny GPSMap 60CSx, naprawdę fajny sprzęt.
Ostatnio edytowano Pn, 27 paź 2008 12:54 przez Radek, łącznie edytowano 1 raz
Nuvi 500 / Oregon 450
Avatar użytkownika
Radek
 
Posty: 41
Dołączył(a): Śr, 21 maja 2008 15:13
Lokalizacja: NJ

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

Postprzez saper » Pn, 27 paź 2008 7:48

Idź do sklepu i porównaj, pomacaj. Oregon jest prawie taki sam gabarytowo jak vista.
Nuvi 760, Oregon 300 nuMaps Lifetime + ostatnia GPMapa, HTCwildfire + 3-oś kompas, Navigon, Rmaps.
Samsung Galaxy tab p-1000 + mapamap PL-2011Q3
Avatar użytkownika
saper
Bywalec
 
Posty: 737
Dołączył(a): So, 17 mar 2007 18:07
Lokalizacja: Zaklików

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

Postprzez jurgen » Pn, 27 paź 2008 9:14

Radek napisał(a):Jedyną niedogodnością jest to, że ślad importowany do Visty (i nie tylko Visty) może mieć jedynie 500 punktów i jest automatycznie skracany do tej liczby, to potarfi wkur... :wink: . I tu jednocześnie pytanie do druhów - można to obejść???


pytasz jak obejsc ograniczenie 500 punktow ? nie sluszalem/czytalem
jesli chodzi ci o ucinanie sladu do 500 punktow przy wgrywaniu do odbiornika to wystarczy
wgrac pod nazwa taka jak sie zczytuje slad aktywny czyli "ACTIVE LOG" :D
dopiero wtedy w odbiorniku zapisac a ten zmniejszy ilosc punktow do 500 ale slad bedzie caly
pozdrawiam
Jurek
jurgen
 
Posty: 12
Dołączył(a): N, 19 paź 2008 9:16
Lokalizacja: Płock

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

Postprzez Radek » Pn, 27 paź 2008 12:48

saper napisał(a):Idź do sklepu i porównaj, pomacaj. Oregon jest prawie taki sam gabarytowo jak vista.

Chodziło mi raczej o porównanie Visty do typowo samochodowych odbiorników gdzie różnica jest znacząca. Oregon (nie macałem) wygląda na zacny sprzęt, nie powiem, jedyny minus w tej sytuacji to cena. Szkoda mi by go było skazywać na poniewierkę motocyklową ale nie każdy ma takie problemy :wink: .

jurgen napisał(a):pytasz jak obejsc ograniczenie 500 punktow ? nie sluszalem/czytalem
jesli chodzi ci o ucinanie sladu do 500 punktow przy wgrywaniu do odbiornika to wystarczy
wgrac pod nazwa taka jak sie zczytuje slad aktywny czyli "ACTIVE LOG"
dopiero wtedy w odbiorniku zapisac a ten zmniejszy ilosc punktow do 500 ale slad bedzie caly

Tak, obiło mi się o uszy takie rozwiązanie. Jedynie to, że tak czy inaczej punkty śladu są redukowane do 500 trochę mi nie pasuje bo potem długi ślad staje się "kwadratowy" :| . Idzie przeżyć, dzięki za radę :) .

Pzdr.
Radek
Nuvi 500 / Oregon 450
Avatar użytkownika
Radek
 
Posty: 41
Dołączył(a): Śr, 21 maja 2008 15:13
Lokalizacja: NJ

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

Postprzez GPS Maniak » Pn, 27 paź 2008 13:59

Radek napisał(a):Tak, obiło mi się o uszy takie rozwiązanie. Jedynie to, że tak czy inaczej punkty śladu są redukowane do 500 trochę mi nie pasuje bo potem długi ślad staje się "kwadratowy" :| .

No, ale możesz go ...... nie zapisywać, lecz zostawić w odbiorniku jako "ślad aktywny". Wówczas nie będzie zredukowany do 500 pkt.
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Avatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
 
Posty: 14830
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 2:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

Postprzez Radek » Pn, 27 paź 2008 14:11

Słuszna idea, na wszystko jak widać jest sposób :idea: . No oczywiście dopóki nie zapełnimy na full miejsca na aktywne ślady :wink: .
Dzieki!
Nuvi 500 / Oregon 450
Avatar użytkownika
Radek
 
Posty: 41
Dołączył(a): Śr, 21 maja 2008 15:13
Lokalizacja: NJ

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

Postprzez Wolo » Pt, 27 mar 2015 12:42

Hej,

rozglądam się za nawigacją do użytku w podobnych okolicznościach, jak autor wątku, z tym, że wraz z motocyklem topiłem też telefony/ PDA służące za nawigację. Szukam zatem czegoś możliwie wodoszczelnego.

Kilka lat minęło, pojawiły się nowe modele i stoję przed wyborem:
- Monterra (mam wrażenie, że kupiłbym b. drogi telefon z Androidem, ale może się mylę)
- Montana 600/650 (i która z wersji?)
- Zumo 590/660 (czy nie za wielkie na lekkie moto?)
- 64 st (poprzednicy 60/62 dość popularni wśród offroadowców, mnie zniechęca nieco mały rozmiar ekranu)

Jakieś doświadczenie z użytkowania powyższych? Najrozsądniejszy wybór w stosunku cena/jakość/ możliwości?

Ps. Wiem, należy się złoty szpadel, ale chyba nie ma sensu powielać wątków.

Pozdrawiam,


Daniel
Avatar użytkownika
Wolo
 
Posty: 16
Dołączył(a): Pn, 30 mar 2009 8:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

Postprzez tboniasty » Pt, 27 mar 2015 13:00

Przejrzyj sobie wypowiedzi Miszel'a - tu masz wędkę, dalej łów sam: viewtopic.php?p=183744#p183744
OBECNIE - ASFALT: Nuvi 3490LMT, SZLAK: eTrex 30
POPRZEDNIO - eTrex 20, Oregon 650t, Oregon 600, Oregon 300, Nuvi 2445LT, Nuvi 1250T, Montana 600, GPSMAP 62s, Nuvi 3490LMT, eTrex 30, Colorado 300, Nuvi 205T, Oregon 450, Dakota 20, GMXT,Vista HCx
Avatar użytkownika
tboniasty
Site Admin
 
Posty: 1224
Dołączył(a): Śr, 14 lis 2007 17:25
Lokalizacja: Opole

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Jaki Garmin? Gdzie? Jak?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość