Więc tak, nie próżnowałem.
1. Skórka
1.0.14Poprawiłem kilka szczegółó, przede wszystkim przez wzgląd na smartfon, pomniejszyłem grafiki panelu (zrobiło się przestrzenniej) no i lepiej to wygląda, jak jest telefon w pionie
Jedna skórka to jest never-ending story, za każdym razem coś się zauważa, co można lepiej zrobić, ale teraz główny widok mapy wygląda całkiem całkiem, i z panelu tak "nie wali" pomarańczowym, jak się da w pionie, to proporcje wielkości są teraz lepsze. Jeszcze muszę poprawić przełamywanie linijek w ustawieniach. Na tabletach to bez znaczenia a na smartofnie trzeba poprawić.
Są na niej ikonki czarny punkt i mopy oraz poprawione typy dróg (szczegóły poniżej)
2. Kompilacja
2 dni temu walczyłem na rosyjskim forum openstreetmap ze skryptem osm2map i poradziłem się Rosjan, jest 2 takich dość aktywnych i za chwilę coś doradzą. Więc tak, w czasie testów doszedłem do tego, że pokazywnaie nazwy motorway_junction w belce na górze NIE JEST możliwe, to był mój błąd myślowy. A dlaczego? Bo motorway_junction to jest PUNKT, a nie droga. A słowo kluczowe %nextRoadName jak sama nazwa na to wskazuje, "ciągnie" nazwy DRÓG (polyline)! To, co widać (czasem) na panelu to nie jest nazwa wyjazdu, jak to widziałem w pliku mp, tylko nazwa NASTĘPNEJ ULICY ZA WYJAZDEM. A ponieważ ta nazwa czasem jest, a czasem nie, błędnie wnioskowałem, że to nazwy z motorway_junction brakuje. W tym celu kompilowałem malutkie mapy landu "Bremen" ~30MB, i do gotowej mapy trwało to jakieś 15 Minut. I mogłem każdy krok dokładnie prześledzić, co z czego. Ale nie ma tego złego, bo właśnie jak piszesz, zrozumiałem te zasady, jak można składać nazwy w LABELS. Czyli nazwy miast dodać, tudzież dowolnie zmanipulować to, co jest w pliku OSM. No i z grubsza Layers.cfg. Ale w Layers.cfg nie ma co grzebać (chyba). tag.xml trzeba będzie jeszcze zrobić, jak pisałem, z "otagowaniem" potrzebnym do wyszukiwania. W samym skrypcie osm2np muszę jeszcze dopasować POI, bo standardowo nie wszystkie są konwertowane, trzeba uporządkować "jedzenie, sport itd), ale wiem już, jak to się robi. Wiele się douczyłem z geomapowania. Kurcze, to jest bardzo kompleksowa rzecz, ale dobrze, jak się to rozumie, facet powinien rozumieć takie rzeczy. A chcę mieć dużą lokalną bazę wszystkiego, co jest, a potem można filtrować odnośnie potrzeb. Zapuściłem wczoraj krótko przed 24 testowo mój skrypt z plikiem poland-latest, OSM ma 26GB, wygląda mi, że powoli zaczyna tworzyć mp, które "rośnie", zobaczymy, kiedy skończy, czy jeszcze dzisia przed północą, czy dopiero jutro. Tak więc zdaje się, temat mam opanowany. Ten skrypt od ruskich jest dobnry, nie obciąża mi na 100% serwera, widac tylko, że pamięci dużo potrzebuje, ale mam wielki plik SWAP na linuksie, więc jakoś to idzie. Nie wiem jeszcze, jak sprawa ze splittingiem, bo na linuksie to nie ma problemu w wielkimi plikami, ale na win ce powinien być max 2GB, nie wiem, czy konwerter od razu robi split. Ale to jest do ogarnięcia.
Jak zrobimy plik tag.xml z wszystkimi POI, to zrobię mapy "produkcyjne". Ale zastrzegam, będą większe od tych UMP. Nie wiem jak ty, ale po analizie mapy UMP jest ona dla mnie zupełnie nieprzydatna. Zupełnie brakuje budynków, czyli jak szukam adresu i mam jechać do kogoś, gdzie nie byłem, to na mapie domów nie widać. Dlatego jest taka "mała", bo nie ma danych domów.
Jak to wszystko przećwiczę, to zrobię u siebie na serwerze FTPS i zrobię ci dostęp, to będziesz mógł bezpośrednio ściągać, mam 4MB upload, tak że spoko.
3. Speedkamy
Grafiki są w skinie. No to się w zasadzie numeracja zgadza, jak piszesz. Gdzieniegdzie się dubluje, ale zostawmy dublety, bo to jest ew. na inaczej skonfigurowane ruskie speedkamy.
Jest jak piszesz, i dodatkowo
-001 + 192 jasne
- 002 + 068 kamera w instalacji świetlnej (chyba prędkości)
- 003+194 jasne
- 004 odcinkowy (start), i tu mam pytanie, bo jeszcze tego nie ćwiczyłem w praktyce ani na symulacji, myślałem, że do odcinkowego potrzebne są 3: 1. start (004+227) 2. pomiędzy, czas pomiaru (040) i 3. koniec 041
-005 + 209 jasne (drogowa w sensie prędkości)
-007 + 013 kompleks kamer (prędkości)
- 012+065 wielofunkcyjna (symbol autko + radar)
- 014 kamera pasu jazdy na maszcie
- 016 kamera zakazu parkowania
- 051 chłopcy radarowcy -> przyczajka zakaz wyprzedzania
- 052 chłopcy radarowcy -> przyczajka przejście dla pieszych
- 053 chłopcy radarowcy -> przyczajka stop
- 054 chłopcy radarowcy -> przyczajka czerwone światło
- 075 kompleks kamer na maszcie (prędkości)
- znaki ostrzegawcze, jasne, ale brakuje zwierząt!
- 193 kontrola drogowa (ogólnie)
- 199 kamera pasa ruchu200-203 jasne
- 204 wjazd na płatne drogi
- 215 - u ruskich jest "post DPS" i u nich to symbol "auto policyjne", nie wiem, czy to chodzi o mobilny radiowóz (raczej podpada pod 005 czy 193) czy to jakieś stałe budki tudzież posterunki policji drogowej. Ściągnij sobie skórę Baltic, to zobaczysz u nich symbolike i numerację. Ja dodałem dublety, bo dodatkowe numery były w pliku audio-konfiguracji, więc jest to bardziej u nas elastyczne wtedy.
- 666 czarny punkt
- 2100 MOP
237 to roboty drogowe, i tu bym ci zalecał w tym przedziale, gdzieś od 250-500 te twoje tabliczki, to nie będzie sie z niczym przecinało.