Dobra dodam jeszcze kilka porad, sam niedawno zaczynałem, ale większość typów i code robi się z głowy, albo kopiuje bo się powtarzają.
Wrzuca się same diffy, ale jeśli ma się nowości to także się je wrzuca.
Pomocna przy rysowaniu jest włączona funkcja Stap to... (głównie Point) występuje tylko w wersjach MapEdit ++, dzięki niej, sam program chce dociągnąć linię do istniejących już węzłów.
[Podczas rysowania czasem przydaje się chwilowe wyłączenie przyciągania przytrzymaj wtedy CTRL podczas rysowania].
ME++ mamy stąd
http://fitt.tychy.pl/gps/Każda musi łączyć się z inną węzłem, czyli gdy zaznaczymy jakąś drogę, warto kliknąć (edit nodes) i połączyć te żółte kwadraciki [te kwadraciki to węzły]
Czyli rysujesz drogę, przyblizasz mapę na skrzyżowaniu z inną, klikasz na drugą drogę i dodajesz (insert node here) i łączysz 2 dwa kwadraciki (dzięki temu nie ma potem roboty przy dociąganiu punktów, czyli poprawek z netgena).
Dzięki edit nodes, nie trzeba także każdej drogi rysować od nowa, można przeciągnąć dowolnie te punkciki i tak czasem szybciej się edytuje drogę.
Przydatne jest Split Polyline, tzn dzielenie drogi, gdy np mamy z jednej strony asfalt z drugiej drogę gruntową, klikasz w tym miejscy na żółty kwadracik i dajesz split i mamy już 2 drogi.
Dzięki edit nodes fajnie się edytuje np małe jeziorko które chcemy trochę przestawić.
Fajnie się pracuje z załączonym śladem gps, otwierasz go poprzez File >Add i potem masz podgląd śladu. możesz powrzucać kilka śladów, a dzięki skrótowi Ctrl T możesz np wyłaczyć wybrany, opcja detach.
Teraz o bojkach.
- Bojka 3kolorowa, wątpliwy koniec. Stawiasz tak gdzie droga kontynuuje lub się urywa, w label wpisujesz np kontynuuje, lub kontynnuuje droga grutowa, lub nic nie piszesz
Zawsze ma code 0x170d
Zawsze w extras przypisujesz tak: (wiadomo zmieniasz Opole, na UMP-Miasto twojego źródła, nie jest to dowolne miasto tylko miasto źródła, czyli tylko np Warszawa, Kraków, Katowice itd)
Plik=src\OPOLE.routing.pnt
Typ=WATPLIWY
- Bojka Bojka czerwona ślepy koniec, tam gdzie nie ma żadnej drogi dalej, np mur, brama, dom itd.
Code zawsze 0x1708
W extras
Plik=src\OPOLE.routing.pnt
Typ=SLEPY
- Bojka zielona Wiadukt, wstawiasz tam gdzie drogi się krzyżują ale jest właśnie wiadukt, nie stawiamy z przecięciem drogi z linią kolejową czy tramwajową.
Code 0x1709
Typ=WIADUKT
Park, Las czy działki, plac kojarzymy z Plik=src\OPOLE.zielone.txt (oczywiście zmieniamy Opole na nasza nazwę źródła)
Jeziorka kojarzymy z Plik=src\OPOLE.woda.txt
Boisko, stadion, cmentarz, parking kojarzymy z Plik=src\OPOLE.obszary.txt
Wszystkie nazwy należy pisać ortograficznie z zachowaniem dużych/małych liter i ogonków.
ulica osiedlowa code 0x06
Droga gruntowa code 0x0a
alejka droga prywatna code 0x07 (sa to drogi np wewnątrz jakiś zakładów, parkingu hipermarketu, typowo prywatne drogi)
szlaki code 0x16, tam gdzie nie przejedziemy autem, wąska ścieżka, tylko np na rower, np można tak zrobić schody i nazwać w label (schody)
Zaznaczasz Poliline has direction, jak jest droga jednokierunkowa. Czasem trzeba odwrócić kierunek
Przy przypisywaniu dróg, można zerknąć do folderu src, i sprawdzić czy nasze miasto.ulice.txt istnieje, 0x16 przypisujemy do miasto.szlaki.txt
Proponuję otworzyć z folderu POI-Opole (wiadomo główne miasto źródła) i pobawić się w odnalezienie kilku puntów [Ctrl G], szybko złapiecie jak się je dodaje dokładnie.
W ogóle można klikać na mapie na pobliskie drogi, i przeważnie będziemy wstawiać to co tam jest. przy punktach możemy szukać podobnych na mapie i kopiować.