Garmin 60csx

O seriach 62, Montana, Oregon, eTrex, czy fēnix, a nawet Rino, Dakota, Colorado, czy starej dobrej 60. Także o oprogramowaniu BaseCamp oraz mapach topograficznych i turystycznych (w tym o GPMapie Topo i Garmin Custom Maps) oraz o wszystkim co związane z użytkowaniem GPSów na szlakach górskich, krajoznawczych i rowerowych, a nawet w przydomowym lesie.

Moderatorzy: Spider, Magnoom, GPS Maniak

Re: Garmin 60csx

Postprzez Palec » So, 12 maja 2018 21:28

Waco napisał(a):U mnie działa. Sprawdź, czy masz w "trasie automatycznej" włączony ekran następnego zwrotu i w "dźwiękach"
ostrzeżenia zwrotów.

Trasa automatyczna jest zgodna z Twoimi ustawieniami natomiast w dźwiękach zaptaszkowałem "Alarmy punktów ostrzeg." Tego nie miałem i mam nadzieję że o to Ci chodziło. Czy to rozwiązało problem dam znać w poniedziałek, szybciej nie mam możliwości sprawdzenia.
Serdeczne dzięki za odzew.
Palec
 
Posty: 13
Dołączył(a): Cz, 03 mar 2016 19:06

Re: Garmin 60csx

Postprzez Palec » Pn, 14 maja 2018 16:57

No niestety dalej nie przypomina o skrętach.
Pozdrawiam
Palec
 
Posty: 13
Dołączył(a): Cz, 03 mar 2016 19:06

Re: Garmin 60csx

Postprzez Faja » Pn, 14 maja 2018 17:14

Skręt a punkt ostrzegawczy to są dwie różne rzeczy. Musisz podać odległość zadziałania. Dla punktu ostrzegawczego promień. Co pamiętam :lol:
Po zdrówka Wiesiek

kręcę, kręcę pedałami aż głowa boli :-)
Montana 600 + UMP_PC.PL + PL Topo

Faja (Wiesiek)
Avatar użytkownika
Faja
Bywalec
 
Posty: 232
Dołączył(a): Pt, 18 maja 2007 18:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Garmin 60csx

Postprzez Palec » Pn, 14 maja 2018 18:31

Ostrzeżenie zwrotu (wczasne) Ton 9
Ostrzeżenie zwrotu (Ostatnie) Ton 10
to w dźwiękach mam włączone. I te dźwięki słyszę ale tylko w nawigacji rowerem. I tego nie rozumiem bo są to ustawienia globalne tzn. ustawia się to raz dla wszystkich typów nawigacji (piesza, rower, samochód itd..) A gdzie znaleźć tę odległość zadziałania?
Pozdrawiam.
Palec
 
Posty: 13
Dołączył(a): Cz, 03 mar 2016 19:06

Re: Garmin 60csx

Postprzez wodzirej » Pn, 14 maja 2018 19:43

Menu główne > punkty ostrzegawcze > zobaczysz ekran:
https://www.manualslib.com/manual/56113 ... ml?page=25
Na zlinkowanym ekranie są trzy punkty. Kursorem wybierasz punkt i podświetlasz 'Radius' (w polskojęzycznym firmware 'Prom.' Enter i z klawiatury kontekstowej ręcznie wklepujesz dystans.
Oregon 750, Nuvicam, Virb XE, vivosport
Jeśli geografia jest prozą, mapy są ikonografią. Lennart Meri
Avatar użytkownika
wodzirej
Bywalec
 
Posty: 1911
Dołączył(a): N, 18 mar 2007 19:22
Lokalizacja: NYC

Re: Garmin 60csx

Postprzez Palec » Pn, 14 maja 2018 20:09

Dzięki. Dobrze że dodałeś że tam są trzy waiponty bo jak tam wszedłem to nie miałem żadnego. Ale poradziłem sobie i wybrałem jeden punkt na mojej testowej trasie i tam promień miałem ustawiony na 1,6 km. Zmieniłem na 0,02 km czy to powinno załatwić sprawę?
Pozdrawiam
Palec
 
Posty: 13
Dołączył(a): Cz, 03 mar 2016 19:06

Re: Garmin 60csx

Postprzez Waco » Pn, 14 maja 2018 22:42

Przyczyną braku ostrzeżeń zwrotów raczej nie jest "alarm punktów ostrzegawczych", ja tej funkcji nie mam odznaczonej,
i mimo to ostrzeżenia działają. Sprawdź wersję firmware, u mnie jest 4,20. Nie jestem pewien (bo to było ok. dziesięć
lat temu) ale wydaje mi się, że w starszych wersjach, przy korzystaniu z trasy pieszej ostrzeżenia też nie działały.
GPSMAP 62sUMP,PL Topo,60CSxGPMapa,CNE,UMP,nuvi765GPMapa,CNE,UMP,Forerunner 235,Samsung Galaxy S7
Avatar użytkownika
Waco
 
Posty: 41
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 20:28
Lokalizacja: Tarnów

Re: Garmin 60csx

Postprzez wodzirej » Wt, 15 maja 2018 3:05

A spróbujmy od Adama i Ewy: Menu główne > ustawienia > dźwięki
- może na samym dole przy 'Wycisz' masz zahaczone? Odhacz.
A w polach 'ostrzeżenie zwrotu wczesne' jak i 'ostrzeżenie zwrotu ostatnie' wybierz jakiś ton, byle nie 'Wylaczone'.
Oregon 750, Nuvicam, Virb XE, vivosport
Jeśli geografia jest prozą, mapy są ikonografią. Lennart Meri
Avatar użytkownika
wodzirej
Bywalec
 
Posty: 1911
Dołączył(a): N, 18 mar 2007 19:22
Lokalizacja: NYC

Re: Garmin 60csx

Postprzez Palec » Wt, 15 maja 2018 13:47

Waco napisał(a):Przyczyną braku ostrzeżeń zwrotów raczej nie jest "alarm punktów ostrzegawczych", ja tej funkcji nie mam odznaczonej,
i mimo to ostrzeżenia działają. Sprawdź wersję firmware, u mnie jest 4,20. Nie jestem pewien (bo to było ok. dziesięć
lat temu) ale wydaje mi się, że w starszych wersjach, przy korzystaniu z trasy pieszej ostrzeżenia też nie działały.

Jak sprawdzić jaką mam wersję firmware. Przeklikałem się przez wszystko ale jednak na pewno nie skoro nie znalazłem :oops:
Znalazłem na tym forum podał to Wodzirej. Mam wersję 3,71 Czyli szukam jak wgrać wersję 4,2 :D
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano Wt, 15 maja 2018 14:19 przez Palec, łącznie edytowano 1 raz
Palec
 
Posty: 13
Dołączył(a): Cz, 03 mar 2016 19:06

Re: Garmin 60csx

Postprzez Palec » Wt, 15 maja 2018 14:01

wodzirej napisał(a):A spróbujmy od Adama i Ewy: Menu główne > ustawienia > dźwięki
- może na samym dole przy 'Wycisz' masz zahaczone? Odhacz.
A w polach 'ostrzeżenie zwrotu wczesne' jak i 'ostrzeżenie zwrotu ostatnie' wybierz jakiś ton, byle nie 'Wylaczone'.

Ostrzeżenie zwrotu wczesne mam Ton 9 Ostrzeżenie zwrotu ostatnie mam Ton 10. Alarmy punktów ostrzegawczych na samym dole przy opcji Wycisz pole jest odhaczone. Symulacja nawigacji po trasie idzie do pierwszego zwrotu potem wskaźnik "idzie na manowce" po linii ciągłej chociaż wyświetlane komunikaty nakazują skręt. Ta sama symulacja tej samej trasy ale dla roweru prowadzi skręt po skręcie. Dla pieszego niestety nie.
Pozdrawiam
Palec
 
Posty: 13
Dołączył(a): Cz, 03 mar 2016 19:06

Re: Garmin 60csx

Postprzez Palec » Wt, 15 maja 2018 15:09

Waco napisał(a):Przyczyną braku ostrzeżeń zwrotów raczej nie jest "alarm punktów ostrzegawczych", ja tej funkcji nie mam odznaczonej,
i mimo to ostrzeżenia działają. Sprawdź wersję firmware, u mnie jest 4,20. Nie jestem pewien (bo to było ok. dziesięć
lat temu) ale wydaje mi się, że w starszych wersjach, przy korzystaniu z trasy pieszej ostrzeżenia też nie działały.

I to jest to. Wgrałem wersję 4.01 bo taką znalazłem na tym forum i to rozwiązało mój problem. Serdeczne dzięki wszystkim za zaangażowanie. To forum to prawdziwa kopalnia wiedzy. Jeszcze raz dzięki autorowi firmware PounchX za spolszczenie. Moderatorom za wzorowy porządek i utrzymywanie tej skarbnicy wiedzy. Użytkownikom za chęć niesienia pomocy.
Pozdrawiam serdecznie.
Palec
 
Posty: 13
Dołączył(a): Cz, 03 mar 2016 19:06

Re: Rodzaj mapy lub cos innego ???

Postprzez pcl » Śr, 20 cze 2018 19:20

kogucik76 napisał(a):Witam i odrazu przepraszam.
Świeży jestem na tym forum wiec proszę o wybaczenie, bo moze nie tu zamiescilem gdzie trzeba.
Szukalem lecz nie moglem znalezc watku ktory mnie interesuje. Planuje zakup Garmina 60 Csx lub 62. Niestety nie bedzie mi on sluzyl do celow prywatnych lecz wojskowych. Wszedzie gdzie nie czytam (badz widze) system okreslania polozenia polega na godzinach/stopniach.
Powiedzcie mi prosze czy w ustawieniach GPSa moge zmienic ten sposob na system UMTS ? Tzn wg skali wojskowej ? Np 33U VV i dalej dane dokladne ? Czy tylko zmienic nalezy system mamy na UMTS ? Amoze cos innego trzeba pomieszac w opcjach ? Nigdzie to nie jest opisane nawet w instrukcji angielskiej. Nie chce wydawac kupe pieniedzy by potem lezal bezuzyteczny.
Pozdrawiam

Szanowny Kolego.
Mylisz UTM z MGRS. To właśnie ten drugi używany jest w wojsku. Mniejsza o to jak to się przekłada, ale MGRS to uproszczona wersja UTM. Mając dane UTM nie wpiszesz pozycji MGRS(w systemie NATO) jeżeli nie bedziesz wiedział jak sobie przełożyć. Przeliczyć sam nie umiem bo to wymaga bardzo skomplikowanch wzorów ale jeżeli mam na to czas i literaturę a właściwie kilka rysunków to można to zrobić, chodzi o zamianę wartości liczbowych odległości od równika i od południka strefowego na oznaczenia kwadratów 100 km np WU. 60 CSX i inne 60 dają możliwość zapisu i przekładania w większości istniejących na świecie systemach, więc śmiało kupuj. Używam takiego od lat i dopóki się nie popsuje to nie zamienię na nowszy bo 62 czy 64 w podstawowym zastosowaniu czyli nawigacji są dokładnie takie same a różnią się bajerami zupełnie dla nawigacji nieistotnym, no 64 obsługuje jeszcze GLONASS. Jeżeli chcesz jakiś konkretów z obsługi60/62 w terenie to poisz na priv. Jeżeli chcesz wiedzy o mapach wojskowych i terenoznawstwie to też pisz.
Pozdrawiam pcl
pcl
Newbie
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 20 cze 2018 19:10

Re: Rodzaj mapy lub cos innego ???

Postprzez sdsyc » Śr, 20 cze 2018 21:42

pcl napisał(a):Jeżeli chcesz jakiś konkretów z obsługi60/62 w terenie to poisz na priv. Jeżeli chcesz wiedzy o mapach wojskowych i terenoznawstwie to też pisz.
Pozdrawiam pcl
Zagadnienia merytoryczne wyjaśniamy na forum, a nie w wiadomościach priv. Proszę zapoznać się z
viewtopic.php?p=14077#14077
Ostatnio edytowano Cz, 21 cze 2018 11:20 przez sdsyc, łącznie edytowano 1 raz
Powód: usunięcie zbędnej kropki
Auto: N1200T + LA/JV patch + CNE Lifetime + UMP (było N250)
Nadgarstek: Epix + OSM Freizeikarte + UMP (był Fenix)
W telefonach: Locus / Brouter, 7Ways + UMP, OSM (było Oruxmap, OsmAnd, viago)
sdsyc
Radny
 
Posty: 2813
Dołączył(a): Śr, 27 lut 2008 9:03

Re: Rodzaj mapy lub cos innego ???

Postprzez roro » Śr, 20 cze 2018 23:28

pcl napisał(a):Mając dane UTM nie wpiszesz pozycji MGRS(w systemie NATO) jeżeli nie bedziesz wiedział jak sobie przełożyć. Przeliczyć sam nie umiem bo to wymaga bardzo skomplikowanch wzorów ale jeżeli mam na to czas i literaturę a właściwie kilka rysunków to można to zrobić, chodzi o zamianę wartości liczbowych odległości od równika i od południka strefowego na oznaczenia kwadratów 100 km np WU.

Trochę to zagmatwałeś :( , jeżeli mamy dane w formacie zapisu UTM to wpisujemy koordynaty UTM :D ,

UTM.JPG


w przypadku danych MGRS wpisujemy koordynaty MGRS :D .

MGRS.JPG
MGRS.JPG (25.39 KiB) Przeglądane 205 razy

Takj jest w odbiorniku Oregon 650T.
roro
Bywalec
 
Posty: 447
Dołączył(a): N, 04 paź 2015 14:16

Re: Rodzaj mapy lub cos innego ???

Postprzez pcl » Cz, 21 cze 2018 8:22

Kolega pisał, że chce pracować na systemie wojskowym, więc używamy MGRS. Oczywiście wojskowa mapa topograficzna jest przystosowana do odczytu UTM ale znacznie prościej i szybciej jest to robić w MGRS i dlatego właśnie to ten drugi jest systemem wojskowym, a dokładność do 1 metra w wojsku wystarczy.
Załączniki
mgrs utm.jpg
Ostatnio edytowano Cz, 21 cze 2018 11:11 przez sdsyc, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Usunięcie cytatu całości poprzedzającego postu
pcl
Newbie
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 20 cze 2018 19:10

Poprzednia strona

Powrót do Na szlaku

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości