[News] GPSMAP H1 oraz Plus

O seriach 62, Montana, Oregon, eTrex, czy fēnix, a nawet Rino, Dakota, Colorado, czy starej dobrej 60. Także o oprogramowaniu BaseCamp oraz mapach topograficznych i turystycznych (w tym o GPMapie Topo i Garmin Custom Maps) oraz o wszystkim co związane z użytkowaniem GPSów na szlakach górskich, krajoznawczych i rowerowych, a nawet w przydomowym lesie.
Wojtek Szydlowski
Bywalec
Posty: 986
Rejestracja: 18 mar 2007, 23:18
Been thanked: 2 times

Re: [News] GPSMAP H1 oraz Plus

Post autor: Wojtek Szydlowski »

roro pisze: 08 paź 2025, 10:29 Nie zapomnij, że programista, to twórca ( artysta), stworzył dzieło i ma działać według założonego scenariusza,
poprawki robi niechętnie, tylko te, które można uznać za niezgodność produktu z opisem [...]
GPSmap H1 ma całe mnóstwo błędów, których nie nazwałbym niezgodnością z opisem, a raczej niechlujnością w programowaniu i oszczędzaniu na testach.
Trzy przykłady:
- pole danych, które ma pokazywać odległość pionową od celu, pokazuje odległosć pionową od 0m n.p,m.
- aplikacja Barometr, którą chwali się Garmin jako jedną z funkcji w sprzęcie "z półki"... nie istnieje. Jest dodana po kilku tygodniach jako "poprawka"
- dokładność GPS jest gorsza niż w GPSMap 67 (w zasadzie nie udaje mi się złapać mniej niż 4 metry, GPSMap 67 z łatwością schodził w tym samym miejscu do poniżej 2 metrów)

Tak, wiem, że za kilka / kilkanaście wersji firmware większość błędów się unormuje.
Natomiast nie broniłbym w żaden sposób programistów -> gdyby dać to urządzenie użytkownikowi Garniaka z kilkunastoletnim stażem na 3 dni do testów, większość błędów programiści dostaliby na tacy i mogliby je poprawić, zanim wypuściliby taki niedopracowany soft na rynek.
Ale Garmin działa w swoim pojęciu racjonalnie: skoro sprzedaż tak czy siak jest, to po co się starać i ponosić koszty testów.
Więcej wydają na te filmiki kręcone przez influencerów, gdzie oczywiście "wszystko działa" niż na testerów.
GPSMap H1 + Forerunner 965
roro
Bywalec
Posty: 750
Rejestracja: 04 paź 2015, 14:16
Been thanked: 1 time

Re: [News] GPSMAP H1 oraz Plus

Post autor: roro »

Wojtek Szydlowski pisze: 08 paź 2025, 11:57 Natomiast nie broniłbym w żaden sposób programistów -> gdyby dać to urządzenie użytkownikowi Garniaka z kilkunastoletnim stażem na 3 dni do testów, większość błędów programiści dostaliby na tacy i mogliby je poprawić, zanim wypuściliby taki niedopracowany soft na rynek.
Mam inną teorię.

Wychodzi na to, uważają, że ich założenie programowe jest świetne i musi wszystko działać,
a jak nie działa, to może zrobimy poprawkę.

Odnośnie do "Dokładności" 4 m, w Gpsmap 67 też był z tym problem na początku, poprawili,
ale nie wiem, co poprawili, czy poprawili odbiór sygnału, czy tylko wyświetlanie niższej wartości.

Nie przywiązuję wagi do opcji "Dokładność", jeśli jest dobry odbiór sygnału, to nie muszę wiedzieć,
co wskazuje Dokładność, jak jest utrudniony dostęp sygnału to, co mi z tego, że wyświetl niską wartość,
jak wiem, że kursor gdzieś hasa po lesie.
Wojtas81
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 gru 2021, 23:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: [News] GPSMAP H1 oraz Plus

Post autor: Wojtas81 »

Myślę, że część kolegów nie docenia tego co i jak musi zrobić Garmin i porównuje to z jakimiś śmiesznymi apkami na Androidzie.
Każdy kto ma mgliste pojęcie o programowaniu i budowie systemów operacyjnych, wie, że to kiepski żart.

Czemu Locus nie wypuści swojego GPSMap ? Bo nie mają na to żadnych szans / możliwości / zasobów.

Garmin zrobił praktycznie cały system operacyjny (na bazie Linux/Unix) i zaprojektował pod niego sprzęt. Na głowie projektantów jest mnóstwo detali z zarządzaniem systemem, procesami, pamięcią, energią, którymi nie muszą martwić się twórcy takiego Locusa.
To trochę tak jakby twórcy Locusa musieliby sobie wpierw swojego Androida napisać, a potem dopiero apkę na niego.
Poza tym Garmin ma stary framework i narzędzia, i coraz trudniej im w nim pisać nowoczesne aplikacje. To dziedzictwo dawnych lat.

Oczywiście mogli by przesiąść się np na Androida, ale to oznacza rezygnację ze wszystkiego co osiągnęli i start od zera. Coś jak pójście drogą np Hammerhead.
Tylko czy tego chcemy ? Czy chcemy przejść z wytrzymałych urządzeń ze 180 godzin pracy na baterii, do urządzeń ładniejszych ale za to mniej trwałych z pracą na baterii do powiedzmy max. 8 godzin w szczycie ?
Poza tym start od zera przy użyciu nowych rozwiązań, to też nowe błędy wieku dziecięcego, przez które trzeba by było przejść.

PS. I nie ma co porównywać do chińskich firm, bo one też nie startują od zera tylko korzystają z już gotowych rozwiązań.
Np taki Amazfit swoje zegarki robi w oparciu o system Amazon FreeRTOS, którego sami sobie nie napisali, tylko zapożyczyli od bogatej amerykańskiej firmy. Wiele innych narzędzi również.
Tak jest ze wszystkimi nowymi firmami na rynku. Biorą coś co jest open-source, dorabiają własny interfejs oraz apkę i jazda. 90% rzeczy zapożyczają.
roro pisze: 08 paź 2025, 15:26Odnośnie do "Dokładności" 4 m, w Gpsmap 67 też był z tym problem na początku, poprawili,
ale nie wiem, co poprawili, czy poprawili odbiór sygnału, czy tylko wyświetlanie niższej wartości.
Dam głowę, że chodzi o optymalizacje zużycia energii. Nie pierwszy raz byłoby to z resztą gdy na skutek wbudowanego oszczędzania energii, sygnał słabnie.
Po prostu system uznaje, że coś nie coś można wyłączyć, wstrzymać, bo precyzja jest wystarczająca i lepiej przestawić się w tryb oszczędzania.
Użytkownicy oczekują efektów - 180 godzin pracy i jakoś trzeba je uzyskać.
Garmin Drive 40 + Garmin Oregon 700 + Garmin Forerunner 955
Wojtek Szydlowski
Bywalec
Posty: 986
Rejestracja: 18 mar 2007, 23:18
Been thanked: 2 times

Re: [News] GPSMAP H1 oraz Plus

Post autor: Wojtek Szydlowski »

Chociaż fundamentalnie nie zgadzam się z treścią Twojego wpisu, to jednocześnie nie chcę rozpętywać przydługiej dyskusji, która niewiele wniesie do wiedzy o odbiorniku H1.
Jednak do kilku przeinaczeń, wynikających z niewiedzy lub chęci napisania "wpisu z tezą" muszę się odnieść (jednorazowo).
Wojtas81 pisze: 08 paź 2025, 22:40 Myślę, że część kolegów nie docenia tego co i jak musi zrobić Garmin i porównuje to z jakimiś śmiesznymi apkami na Androidzie.
Ta "śmieszna apka" jak nazwałeś Locus Map 4, w roli mapnika i nawigatora swoją funkcjonalnością, zaawansowanymi rozwiązaniami, ergonomią, dostępnością i jakością map, jakością nawigacji, wyszukiwania, biblioteki punktów, śladów i mnogością funkcji bije na głowę cały ekosystem turystycznych odbiorników Garmina, łącznie z tą - że użyję Twojego pojęcia "śmieszną aplikacją" jaką jest Garmin Explore.
Proponuję zainstaluj to na telefonie, poświęć kilka godzin na poznanie podstaw. Tak, podstaw, na całość kilka godzin to zdecydowanie za mało. To jedna z aplikacji, które nie wybaczają pobieżnego podejścia do niej: można zniechęcić się ilością ustawień, funkcji itd, ale gdy pozna się sposób działania, otwiera się ogromny wachlarz możliwości. Warto spróbować, zanim się wyda werdykt.
Wojtas81 pisze: 08 paź 2025, 22:40 Czemu Locus nie wypuści swojego GPSMap ? Bo nie mają na to żadnych szans / możliwości / zasobów.
Podpowiem, chociaż pewnie mogłeś sprawdzić to sam: Locus Map to aplikacja tworzona przez niewielki zespół. Aplikacja jest DARMOWA. Możesz docenić pracę twórców kupując wersję Silver lub Gold, każda z nich oferuje dodatkowe funkcje, ale nie są to funkcje krytyczne do działania. Bez problemu będziesz mógł działać bardzo efektywnie na wersji Free. Ja kupuję od lat Gold dla opcji Plannera Online, oraz żeby docenić twórców.
Pytasz, dlaczego nie zbudują swojego GPSMap.
To tak, jakbyś pytał, dlaczego twórcy innej genialnej (i również darmowej) aplikacji Jakdojade nie zbudują własnej zajezdni autobusowej wraz z taborem autobusów, zamiast oferować "śmieszną aplikację". Absurd.
Wojtas81 pisze: 08 paź 2025, 22:40 Oczywiście mogli by przesiąść się np na Androida, ale to oznacza rezygnację ze wszystkiego co osiągnęli i start od zera. Coś jak pójście drogą np Hammerhead.
Tylko czy tego chcemy ? Czy chcemy przejść z wytrzymałych urządzeń ze 180 godzin pracy na baterii, do urządzeń ładniejszych ale za to mniej trwałych z pracą na baterii do powiedzmy max. 8 godzin w szczycie ?
Tak, dokładnie tego chcemy jako ogół konsumentów. Czas pracy na baterii masz mocno nieaktualny, albo to następny "wpis z tezą". No, chyba, że przez całą wycieczkę oglądasz podświetlony ekran smartfona, ja tak nie robię, może dlatego w Bieszczadach kilka tygodni temu po 11 godzinnej wycieczce z Locusem w roli mapnika wycieczce miałem 65% baterii..
Mam smartfona za 1500 PLN.
Korzystałem z niego tak samo jak z Garmina: z rzadka odblokowałem ekran, żeby zerknąć na możliwe warianty trasy, jeśli chciałem coś zmieniać.
Turystyczny Garmin to dziś ekstrawagancja, może promil użytkowników korzysta rzeczywiście z tego, co jest przewagą w stosunku do smartfona, czyli zapuszczają się w teren na tyle odludny, na tak długo bez dostępu do cywilizacji, w tak trudnych warunkach pogodowych, że przewagi Garmina są odczuwalne.
Nie mam dokładnych danych, ale mogę się założyć, że ilość urządzeń: "smarfon + aplikacja (mapy.cz, Locus, OsmAND, inne) kontra turystyczne odbiorniki Garmina to stosunek jak... 100:1? A może i jeszcze więcej?
Ale tym bardziej, urządzenie za 2800 PLN wyjęte z pudełka powinno przynajmniej odpowiadać specyfikacji z instrukcji oraz mieć to, co producent pokazuje w filmach reklamowych.
Nie powinno resetować się w 100% przypadków, gdy na ekranie kompasu zmieniasz pulpit i wybierzesz wysokościomierz. (powtarzalne w 100% i takich bugów jest mnóstwo)
Wojtas81 pisze: 08 paź 2025, 22:40 Odnośnie do "Dokładności" 4 m.
Dam głowę, że chodzi o optymalizacje zużycia energii. Nie pierwszy raz byłoby to z resztą gdy na skutek wbudowanego oszczędzania energii, sygnał słabnie.
Użytkownicy oczekują efektów - 180 godzin pracy i jakoś trzeba je uzyskać.
To już byś nie miał głowy.
Po pierwsze: max 180 godzin pracy to miał GPSMap 67, właśnie ten z 1,5 m dokładności.
W nowym H1 deklarowany czas pracy spadł do 145 godzin, dokładność to max 4 metry.
Po drugie: krótszy czas pracy w H1 nie ma nic wspólnego z oszczędzaniem na dokładności, to jakaś absurdalna teza, poczytaj fora zagraniczne, tam moderatorzy z Garmina piszą, że będzie to poprawiane w kolejnych firmware. Po prostu większy o pół cala ekran (i dotykowy, więc jest znacznie więcej interakcji użytkownika z oprogramowaniem, przez przesuwanie mapy, menu itd) i szybszy procesor robią swoje.

Na tym kończę rozważania ogólne i - jeśli ktoś ma potrzebę - możemy zbadać inne funkcje H1 a ja ze swojej strony będę wrzucał nowe informacje, jeśli coś ciekawego w nim odkryję.
GPSMap H1 + Forerunner 965
Awatar użytkownika
Marko
Garniak
Posty: 5700
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:18
Lokalizacja: Skoczów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: [News] GPSMAP H1 oraz Plus

Post autor: Marko »

Wojtek Szydlowski pisze: 09 paź 2025, 06:19 Na tym kończę rozważania ogólne i - jeśli ktoś ma potrzebę - możemy zbadać inne funkcje H1 a ja ze swojej strony będę wrzucał nowe informacje, jeśli coś ciekawego w nim odkryję.
Wojtku, jak rozumiem, widoku 3D znanego z oldskulowych Garminów Colorado/Oregon już od kilku wydań GPSMap i w tym przypadku nie ma?
Mam natomiast prośby ogólne o sprawdzenie wyszukiwarki:
1. czy wszystkie wyniki są zapisywane w historii - Ostatnio znalezione?
2. czy przy kilku mapach wektorowych można wybrać tę, po której się wyszykuje?
3. jak działa wyszukiwarka po adresie, bo tego np. w starszych Fenixach nie ma?
4. jak działa wyszukiwanie na mapie - czy nadal jest szpilka i jak to działa?

I jeszcze jedno pytanie - czy można się przesuwać kursorem po profilu i przechodzić na mapę; ewentualnie czy powiązanie profil wysokości-mapa rozwiązano teraz w inny sposób?
Wojtek Szydlowski pisze: 09 paź 2025, 06:19 W nowym H1 deklarowany czas pracy spadł do 145 godzin
Jeszcze do czasu pracy, bardziej ogólnie. Dlaczego serie turystyczne mają już >100 godz. deklarowenego czasu pracy; a rowerowe Edge wciąż tylko od kilkunastu do max. 40-50-ciu godzin? Może chodzi o to, że czasy dla odbiorników turystycznych z założenia używane są w trybie oszczędzania baterii, a tymczasem dla serii rowerowych jest podawany taki opis, np. "Edge 1040 Solar działa do 45 godzin w normalnych warunkach i maksymalnie 100 godzin w trybie oszczędzania baterii"? Trzeba czekać na dokładne testy publikowane na GPSrchive.

P.S. Rozważania ogólne ciekawe i zapewne każdy ma trochę racji, ale nie na temat. Wszyscy wszak na tym forum w pewnym sensie jesteśmy ambasadorami marki Garmin, raczej lokalnie - na rynku krajowym, ale przez swoją pasję jednak tak to należy postrzegać.
Fenix 6 PRO, Fenix 5 Plus, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe; rower:TwoNav Cross Plus, Wahoo Elemnt Bolt V1, Wahoo Roam V1
Wojtek Szydlowski
Bywalec
Posty: 986
Rejestracja: 18 mar 2007, 23:18
Been thanked: 2 times

Re: [News] GPSMAP H1 oraz Plus

Post autor: Wojtek Szydlowski »

Marko pisze: 09 paź 2025, 07:02 jak rozumiem, widoku 3D znanego z oldskulowych Garminów Colorado/Oregon już od kilku wydań GPSMap i w tym przypadku nie ma?
Zgadza się, nie ma.
Marko pisze: 09 paź 2025, 07:02 czy wszystkie wyniki są zapisywane w historii - Ostatnio znalezione?
Tak.
Marko pisze: 09 paź 2025, 07:02 czy przy kilku mapach wektorowych można wybrać tę, po której się wyszykuje?
Nie, czy może dokładniejsza odpowiedź to: niezupełnie.
Po wybraniu w menu "szukaj" opcji "użyj mapy" można łatwo, przyciskiem "warstwy" zmienić aktywne mapy i na nich odbiornik będzie szukał.
Przycisk warstwy służący do zarządzania aktywnymi mapami jest bardzo wygodny, rozwiązali to znacznie lepiej, niż było w "starym" menu.
Marko pisze: 09 paź 2025, 07:02 jak działa wyszukiwarka po adresie, bo tego np. w starszych Fenixach nie ma?
Szukania po adresie w ogóle nie widzę w menu "Szukaj"
Marko pisze: 09 paź 2025, 07:02 jak działa wyszukiwanie na mapie - czy nadal jest szpilka i jak to działa?
Jest takie kółeczko o średnicy może 0,5 cm zamiast szpilki i jak najedziesz na punkt, którego szukasz, to zatwierdzasz Enter.
Ale o wiele wygodniej wykorzystać... dotykowy ekran :) i przesuwając palcem mapę (zamiast kursorem sprzętowym) pacnąć gdzieś palcem, gdzie chcemy nawigować. Ten sam efekt.
Marko pisze: 09 paź 2025, 07:02 I jeszcze jedno pytanie - czy można się przesuwać kursorem po profilu i przechodzić na mapę; ewentualnie czy powiązanie profil wysokości-mapa rozwiązano teraz w inny sposób?
Nie można, albo ja nie znalazłem.
Aczkolwiek pamiętaj, że tu ekran główny masz zbudowany z widgetów i można mieć na głównym mapę, wysokościomierz i kilka innych rzeczy na raz. Przechodzenie pomiędzy nimi jest proste, natomiast nie znalazłem sposoby, aby z punkty na wykresie wysokości przejść do mapy na tym punkcie. Co innego aplikacja "Przed tobą", tam widać wszystkie zwroty na kursie / trasie, ze strzałkami, opisem itd.
Marko pisze: 09 paź 2025, 07:02 Wszyscy wszak na tym forum w pewnym sensie jesteśmy ambasadorami marki Garmin, raczej lokalnie - na rynku krajowym, ale przez swoją pasję jednak tak to należy postrzegać
Tu się zgadzam, inaczej nie kupiłbm urządzenia, bez którego spokojnie mogę żyć i wędrować po górach.
Ale pomiędzy hobbystycznym ambasadorem a bezkrytycznym fanem jest granica.
W każdym bądź razie to prawdopodobnie ostatni mój odbiornik Garmina czy też dedykowany odbiornik w ogóle, łącznie z zegarkiem.
Edge za chwilę trafi na "rynek wtórny" a następnego zegarka "smart / navi" też już nie kupię.
Za dużo tego wszystkiego.
Dlatego szarpnąłem się na old-school'owego GPSmap H1 i póki co będę się z nim "męczył" ;-) pieszo i na rowerze, a docelowo zostanie mi tylko smartfon.
GPSMap H1 + Forerunner 965
roro
Bywalec
Posty: 750
Rejestracja: 04 paź 2015, 14:16
Been thanked: 1 time

Re: [News] GPSMAP H1 oraz Plus

Post autor: roro »

Wojtek Szydlowski pisze: 09 paź 2025, 13:49
Marko pisze: 09 paź 2025, 07:02 I jeszcze jedno pytanie - czy można się przesuwać kursorem po profilu i przechodzić na mapę; ewentualnie czy powiązanie profil wysokości-mapa rozwiązano teraz w inny sposób?
Nie można, albo ja nie znalazłem.
Na pierwszy rzut oka w starszych urządzeniach również wygląda, że nie ma możliwości przełączenia z Profilu wysokości na mapę,
po wskazaniu punktu.

Z włączonym sygnałem GPS należy mieć uruchomioną nawigację według śladu , po wskazaniu punktu na wykresie w menu gdzie jest kalibracja,
zmiana wykresu i ... pojawia się opcja "Pokaż mapę".

W trybie Demo należy uruchomić ślad, wskazać punkt na wykresie i z menu wybrać "Pokaż mapę".
Ostatnio zmieniony 09 paź 2025, 18:38 przez roro, łącznie zmieniany 1 raz.
Wojtas81
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 gru 2021, 23:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: [News] GPSMAP H1 oraz Plus

Post autor: Wojtas81 »

Wojtek Szydlowski pisze: 09 paź 2025, 06:19Proponuję zainstaluj to na telefonie, poświęć kilka godzin na poznanie podstaw.
Zainstalowałem, jeździłem na rowerze z pakietem silver. To nadal śmieszna apka, dobra tylko do planowania i przeglądania tras.
W żaden sposób nie zastępuje to nawigacji rowerowej. Nie wiem jak w pieszej.

I porównywanie tej apki do Garmina (czy jakiejkolwiek innej navi), to jakby porównywać Mercedesa albo Teslę z firmą, która produkuje same tylko nawigacje albo jakieś wykończenia. I stwierdzić, że ta druga firma "jest lepsza".
Wojtek Szydlowski pisze: 09 paź 2025, 06:19Podpowiem, chociaż pewnie mogłeś sprawdzić to sam: Locus Map to aplikacja tworzona przez niewielki zespół. Aplikacja jest DARMOWA.
Tak samo "darmowa" jak Komoot i inne tego typu apki. Pełno mikropłatności.
Wojtek Szydlowski pisze: 09 paź 2025, 06:19Możesz docenić pracę twórców kupując wersję Silver lub Gold
Nie tyle docenić, co bez tych pakietów niewiele zrobisz. "Za frytki" żaden programista nie będzie pracował. To jest tak zrobione żebyś musiał kupić.
Tak samo jak hydraulik nie naprawi ci cieknącej rury "za czekoladę", ew. możesz go "docenić" darowizną jeśli popierasz jego pracę :lol:
Wojtek Szydlowski pisze: 09 paź 2025, 06:19To tak, jakbyś pytał, dlaczego twórcy innej genialnej (i również darmowej) aplikacji Jakdojade nie zbudują własnej zajezdni autobusowej wraz z taborem autobusów, zamiast oferować "śmieszną aplikację". Absurd.
Dobrze, że to rozumiesz. Tą aplikację mogą sobie w buty wsadzić, bo nie mam na czym jej zainstalować.
Na czymś co by nadawało się do turystyki/roweru. Czymś co wytrzymywało by skrajne temperatury (mróz, przegrzanie), obsługę w deszczu, w rękawiczkach, było czytelne w słońcu, miało porządną baterię, wytrzymywało upadki. A do tego było w miarę poręczne.
Za namową różnej maści pseudo-specjalistów, próbowałem na tym jechać na rowerze (na tanim smartfonie) i odpowiedź jest nigdy więcej. Klatkowało to, miało skopany rerouting (jakieś pętelki).
Pomijam fakt, że telefon jest za duży, niewygodny, a wstrząsy czasem rozwalają autofocus lub stabilizację obrazu w aparacie.
Wojtek Szydlowski pisze: 09 paź 2025, 06:19Tak, dokładnie tego chcemy jako ogół konsumentów.
To niech sobie ten "ogół konsumentów" kupi Hammerhead Karoo. Już jest. Po co szukać ?
Jakoś nie widzę jednak masowej przesiadki na te urządzenia. Przeciwnie, wielu przesiada się z nich na coś innego.
Bo to urządzenia z obowiązkowym power bankiem. Ekran niedostosowany do obsługi w warunkach zewnętrznych (czytelność w słońcu, obsługa w deszczu). Ponadto jeden upadek na beton i możesz je wyrzucić.
Wojtek Szydlowski pisze: 09 paź 2025, 06:19To już byś nie miał głowy.
Po pierwsze: max 180 godzin pracy to miał GPSMap 67, właśnie ten z 1,5 m dokładności.
W nowym H1 deklarowany czas pracy spadł do 145 godzin, dokładność to max 4 metry.
:lol: :lol: :lol: Oceniasz to co widzisz na zewnątrz i to co ci odbiornik "przedstawia/prezentuje", a nie to jako to działa w środku.

I to są takie oceny Pana Józia. Nie masz nawet mglistego wyobrażenia złożoności współczesnych systemów operacyjnych.

Chyba myślisz, że zarządzanie energią w systemie operacyjnym to "3 linijki kodu". Nie, to cały, potwornie skomplikowany system zależności, którego można poprawiać i usprawniać bez końca. To też częste błędy (regresje), które wymagają poprawek (wycofywania się)
Jakby to było takie proste hop siup, to takie firmy jak Apple albo Google, nie miałyby problemów ze zwiększeniem czasu pracy na baterii swoich smart-zegarków. A tu się okazuje, że mimo bilionów $$$, nie potrafią z tym zrobić nic. Nic, dosłownie nic!
I to mimo, że jest to numer 1 na co skarżą się ich konsumenci.

A wiesz dlaczego tak jest ? Bo żeby poprawić baterię, musieliby cały system napisać praktycznie od nowa, z myślą o inteligentnym zarządzaniu energią właśnie. To jest niewykonalne w realnym świecie. Przerasta to nawet największe korporacje.
Wojtek Szydlowski pisze: 09 paź 2025, 13:49Ale pomiędzy hobbystycznym ambasadorem a bezkrytycznym fanem jest granica.
Nie jestem bezkrytycznym ambasadorem Garmina. Doskonale wiem o bugach, dlatego nawet nie myślę o wymianie Oregon 700 -> eTrex Touch.
Bo wiem jak będzie. Oregon jaki jest taki jest, ale co ma działać to działa.

Stwierdzam tylko, że w dzisiejszym świecie nie ma się co spodziewać, że ktoś zrobi dobre i tanie ręczniaki. To malejący rynek, w dodatku zarzynany konkurencją wewnętrzną (zegarki, rynek wtórny starych odbiorników). Nie wspominając o tym, że wielu zastanawia się czy ręczniaka w ogóle kupować (bo przecież "na grzyby" wystarczy smartfon).

A ty chcesz żeby ktoś na to ładował miliardy ?
Nawet Garmin komuś odpisał, że nie mogą naprawić wszystkich błędów GPSMAP 67, bo nie mają dość zasobów.
Możemy sobie teoretyzować, że można by zrobić to lepiej, ale pokaż mi "te lepsze urządzenia" w realnym świecie.

W ręcznikach ich nie ma, w rowerowych konkurencja wcale nie taka różowa, w zegarkach też (np T Rex 3 Pro wytycza trasy rowerowe autostradą po prąd).
Sytuację pogarsza dodatkowo zepsuty rynek i niska świadomość masowego konsumenta. Mam wrażenie, że teraz produkuje się nowy sprzęt pod YouTuberów i "do zabawy", a nie pod prawdziwych użytkowników i jako narzędzie.
Garmin Drive 40 + Garmin Oregon 700 + Garmin Forerunner 955
roro
Bywalec
Posty: 750
Rejestracja: 04 paź 2015, 14:16
Been thanked: 1 time

Re: [News] GPSMAP H1 oraz Plus

Post autor: roro »

roro pisze: 09 paź 2025, 18:33
Wojtek Szydlowski pisze: 09 paź 2025, 13:49
Marko pisze: 09 paź 2025, 07:02 I jeszcze jedno pytanie - czy można się przesuwać kursorem po profilu i przechodzić na mapę; ewentualnie czy powiązanie profil wysokości-mapa rozwiązano teraz w inny sposób?
Nie można, albo ja nie znalazłem.
Na pierwszy rzut oka w starszych urządzeniach również wygląda, że nie ma możliwości przełączenia z Profilu wysokości na mapę,
po wskazaniu punktu.

Z włączonym sygnałem GPS należy mieć uruchomioną nawigację według śladu , po wskazaniu punktu na wykresie w menu gdzie jest kalibracja,
zmiana wykresu i ... pojawia się opcja "Pokaż mapę".
Uzupełnię:

może być uruchomiona nawigacja według kursu. trasy lub włączony zapis śladu.
Awatar użytkownika
Marko
Garniak
Posty: 5700
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:18
Lokalizacja: Skoczów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: [News] GPSMAP H1 oraz Plus

Post autor: Marko »

roro pisze: 09 paź 2025, 18:33 Na pierwszy rzut oka w starszych urządzeniach również wygląda, że nie ma możliwości przełączenia z Profilu wysokości na mapę,
po wskazaniu punktu.
W Oregonie 700 wystarczy wskazać punkt na wykresie profilu zielonego lub niebieskiego i zawsze przeniesie na mapę, bez żadnych dodatkowych kombinacji: https://garniak.pl/viewtopic.php?p=1624 ... 99#p162457

Wracając do GPSMap H1, to z nagrań influencerów podoba mi się nowy menadżer kursów i aktywności, a w szczególności nowość, czyli możliwość grupowania kursów, aktywności i waypointów w osobne foldery (po angielsku: "Collections Manager").
Fenix 6 PRO, Fenix 5 Plus, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe; rower:TwoNav Cross Plus, Wahoo Elemnt Bolt V1, Wahoo Roam V1
roro
Bywalec
Posty: 750
Rejestracja: 04 paź 2015, 14:16
Been thanked: 1 time

Re: [News] GPSMAP H1 oraz Plus

Post autor: roro »

Marko pisze: 09 paź 2025, 20:17
W Oregonie 700 wystarczy wskazać punkt na wykresie profilu zielonego lub niebieskiego i zawsze przeniesie na mapę, bez żadnych dodatkowych kombinacji: https://garniak.pl/viewtopic.php?p=1624 ... 99#p162457
Nie wiem, co dla Ciebie jest kombinacją, jeśli nie nawigujesz, to nie masz wykresu, i w menu nie ma opcji "Pokaż mapę".

( bez wykresu w menu nie ma pozycji "Pokaż mapę")
Ostatnio zmieniony 09 paź 2025, 20:38 przez roro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marko
Garniak
Posty: 5700
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:18
Lokalizacja: Skoczów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: [News] GPSMAP H1 oraz Plus

Post autor: Marko »

roro pisze: 09 paź 2025, 20:31 jeśli nie nawigujesz, to nie masz wykresu, i w menu nie ma opcji "Pokaż mapę".
Nie musisz nawigować. Zawsze, gdy masz wykres, to możesz się z niego w każdej chwili przenieść na mapę; a wykres masz już, gdy rejestrujesz aktywność.
Fenix 6 PRO, Fenix 5 Plus, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe; rower:TwoNav Cross Plus, Wahoo Elemnt Bolt V1, Wahoo Roam V1
roro
Bywalec
Posty: 750
Rejestracja: 04 paź 2015, 14:16
Been thanked: 1 time

Re: [News] GPSMAP H1 oraz Plus

Post autor: roro »

Marko pisze: 09 paź 2025, 20:35 .... to możesz się z niego w każdej chwili przenieść na mapę; a wykres masz już, gdy rejestrujesz aktywność.
roro pisze: 09 paź 2025, 19:22
Uzupełnię:

może być uruchomiona nawigacja według kursu. trasy lub włączony zapis śladu.
Włączony zapis śladu to coś innego niż rejestracja aktywności. :)
Awatar użytkownika
Marko
Garniak
Posty: 5700
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:18
Lokalizacja: Skoczów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: [News] GPSMAP H1 oraz Plus

Post autor: Marko »

roro pisze: 09 paź 2025, 20:31 ( bez wykresu w menu nie ma pozycji "Pokaż mapę")
To przecież oczywiste! :D :shock:
roro pisze: 09 paź 2025, 19:22 może być uruchomiona nawigacja według kursu. trasy lub włączony zapis śladu.
Nie musi. Można sobie przejrzeć dowolny ślad wgrany do Oregona, np. stworzony w dowolnym serwisie interetowym z danymi DEM, z wykresem profilu wysokości i też masz tę funckjonalność. Nie musi więc nawigować, ani nawet rejestrować.
Oczywiście musi być wykres wysokości, aby sprawdzić działanie tej funkcji.
Fenix 6 PRO, Fenix 5 Plus, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe; rower:TwoNav Cross Plus, Wahoo Elemnt Bolt V1, Wahoo Roam V1
roro
Bywalec
Posty: 750
Rejestracja: 04 paź 2015, 14:16
Been thanked: 1 time

Re: [News] GPSMAP H1 oraz Plus

Post autor: roro »

Marko pisze: 09 paź 2025, 20:49
roro pisze: 09 paź 2025, 20:31 ( bez wykresu w menu nie ma pozycji "Pokaż mapę")
To przecież oczywiste! :D :shock:
Oczywiste dla tych, którzy z tej możliwości korzystają :D .

Jeśli przejrzy się opcje na "sucho" można uznać, że nie ma opcji przeniesienia wskazanego punktu
na wykresie na mapę - trudno połączyć " kropki " :( .
Marko pisze: 09 paź 2025, 20:49 Nie musi. Można sobie przejrzeć dowolny ślad wgrany do Oregona, np. stworzony w dowolnym serwisie interetowym z danymi DEM, z wykresem profilu wysokości i też masz tę funckjonalność. Nie musi więc nawigować, ani nawet rejestrować.
Oczywiście musi być wykres wysokości, aby sprawdzić działanie tej funkcji.
Do sprawdzenia chyba prościej jest uruchomić trasę lub ślad.
ODPOWIEDZ