easyrider napisał(a):Strasznie podoba mi się ten nowy eTrex...
Mi też
Zwłaszcza że mam nieco inne oczekiwania od odbiornika niż Marko - szybkość nie jest dla mnie preferencją, a problem mocnego przymulania przy odświeżaniu rastrów jakoś w Garminie szczegónie mi nie przeszkadza. W zasadzie i tak nie używam.
Dodam, że po 15,5 godz. leżenia na parapecie odbiornik ciągle pokazuje 2 z 4-ech kresek zasilania
(aku Recyko+ 2050 mAh), a ślad na mapie - poza jednym skokiem w bok o długości ok. 50m mieści się w okręgu o średnicy 20m
(promień=10m)-----------------------------
Mariusz65 napisał(a): Wydaje mi się, że właśnie słowo "Auto" ma w tej funkcji takie znaczenie,
Ja nie kwestionuję tego jakie
ma obecnie znaczenie. Mam jednak wątpliwości
(przynajmniej przez pryzmat 62ST) czy
przedtem miało identyczne znaczenie.
Mariusz65 napisał(a):Przecież wtedy wystarczyłaby tylko funkcja "
Pokaż" i "
Nie pokazuj". Przecież, jak mapa bez DEM to i tak by nie pokazało cieniowania więc poco opcja Auto
Tłumaczyłem to nieco wyżej. Moim zdaniem, w dawnych czasach:
* Pokaż - oznaczało pokaż jeżeli DEM są dostępne (np. UMP mógl być cieniowany, bo czerpał dane DEM z Topo_Poland, pomimo iż ta była nieaktywna)
* Nie pokazuj - jasne
* Auto - pokazuj jeżeli wyświetlana/aktywna mapa posiada dane DEM.
Mariusz65 napisał(a):więc poco opcja Auto
Np. po to, by było mniej przełączania przy zmianie map turystycznych i samochodowych. Topo_PL jako mapa Topo - jest cieniowane, CNE jako mapa samochodowa bez DEM nie jest cieniowane - tak moim zdaniem kiedyś działała opcja Auto.
Mariusz65 napisał(a):Wydaje mi się, że przed oddzieleniem mapy z danymi DEM cieniowanie mapy Góry_PL w opcji "Auto" (FW 3.30 dla Dakoty) następowało od zoomu 80 m.
Tego nie wykluczam. Nie podzielam jednak opinii, że
Mariusz65 napisał(a): pewnie ściemnienie jakie następowało dawniej dla zoomu 500 m
wynikało bezpośrednio ze specyfiki opcji "Auto". Nie. To wynikało ze specyfiki mojej mapy.
Mariusz65 napisał(a): Ty poprawiłeś ten zoom na 500 m
No właśnie.