Strona 13 z 15

Re: GPSMAP 64

PostNapisane: Śr, 30 lis 2016 16:33
przez keruj_jp
@roro
@djerzyk


Z przykrością stwierdzam, że to nie działa
djerzyk napisał(a):
Dla upewnienia się... Przy aktywności Piesze wędrówki masz włączone Przeliczanie gdy poza trasą: Auto ?

tak.

djerzyk napisał(a):
Przeprowadziłeś wiele prób, ale może sprawdź na bardzo krótkiej trasie wyznaczonej w Topo Pl po drogach i Jedź, przy aktywności Piesze wędrówki. (To musi działać - strzałki i dźwięki :) ).

a jednak nie musi bo nie działa :?

roro napisał(a):Może... dźwięk w terenie jest słabo słyszalny :( .

heheheno też nie -
roro napisał(a):Odbiornik sygnalizuje o punktach zwrotu
trzema komunikatami: rozświetlenie ekranu ( jeżeli był wygaszony), komunikatem dźwiękowym
i komunikatem tekstowym ( górna belka,) takie komunikaty powinieneś odbierać podczas
nawigowania według trasy............................


Odbiornik tak reagował w kwietniu tuż po jego zakupie - dzisiaj nic z tego. Wszystkie komunikaty zanikały raczej stopniowo najpierw padły komunikaty głosowe a na koniec wskazania kierunku. Chociaż wskazania kierunku pojawiają się jeszcze dzisiaj i znamiennym jest fakt że pojawiają się na bardzo krótkiej trasie od razu zaraz po włączeniu nawigacji a na trasach dłuższych dopiero po jakimś czasie.
Jak pojawia się wskazania kierunku pojawia się również rozświetlenie ekranu jednak dźwięku nadal brak.
Przy trasie wczorajszej 22 km komunikaty kierunku pojawiły się dopiero po 4 godzinach nawigowania i dopiero po jakimś czasie zaczęły pojawiać się sygnały dźwiękowe (pojedynczy sygnał przed zwrotem, dwa przypadki na sam koniec trasy, dalej już siedziałem w aucie :) ) - czy rozświetlał się wczoraj ekran na koniec, tego nie wiem bo mając w plecaku zapas energii miałem stale włączony ekran - tym bardziej że była już szarówka i nie chciałem ponownie zejść z trasy a teren i pogoda były jakie były.

Kontaktowałem się już z serwisem i w ich ocenie skoro zawiodły wszystkie czary mary, resety master i nie tylko, to sprzęt musi być serwisowany - jutro go wysyłam, pewnie nigdy nie dowiemy się co mu zaszkodziło lub co mu dolega.

Bardzo dziękuje za zaangażowanie kolegów i podpowiem jedynie, że ten sprzęt zrobił ze mną na pieszo od kwietnia br około 1200 (tak tak dokładnie) 1200km i troszkę już wiem jak reagował wcześniej - szkoda, ale musi być naprawiony.

Re: GPSMAP 64

PostNapisane: Cz, 01 gru 2016 8:16
przez Marko
Keruj_jp
- jak szybko poruszałeś się w czasie testów?
- spróbuj w samochodzie.

Problem zapewne nie w braku ostrzeżeń o zwrotach, ale w nie przeliczaniu trasy (- doktoryzowaliśmy się z tego na forum).

Re: GPSMAP 64

PostNapisane: Cz, 01 gru 2016 14:36
przez keruj_jp
Marko napisał(a):Keruj_jp
...........
Problem zapewne nie w braku ostrzeżeń o zwrotach, ale w nie przeliczaniu trasy (- doktoryzowaliśmy się z tego na forum).

Otóż i to właśnie.
Jak już pisałem kilkukrotnie wcześniej, w mojej ocenie odbiornik nie przelicza trasy, a właściwie robi to bardzo powoli i w efekcie długo 3-5 godzin na trasę ok, 20km.
Po zakupie robił to szybko i sprawnie teraz pomimo resetów czyszczeń i zwolnienia pamięci wewnętrznej nie przelicza trasy podczas rzeczywistej nawigacji.
Znaczy awaria :?
Szkoda, że nikt nie podrzucił linka do tych doktoratów, pewnikiem bym se poczytał i nie zawracał głowy.
Nawet teraz pod hasłem: "brak przeliczania trasy" i podobnie jakoś w szukajce nie mogę znaleźć tych tematów. (choć to musztarda po obiedzie teraz już)

- Jak szybko chodzę ?
Hmmm no różnie jak to na szlaku normalnie w marszu ok. 4km/h, pewnikiem pod górkę ok. 1 km/h albo i mniej bo przecież na podejściach płucka wyplute wielokrotnie (latka już nie te :cry: ) a na zejściach z kolei to i pewnikiem dobijałem do 10km/h :)
W samochodzie - sorki - nie sprawdzę odbiornik jest już w poczcie i jedzie do serwisu.

Nie za bardzo tylko kumam zależności powolnego marszu do szybkości przeliczania trasy.
Pewnikiem jadąc autem z dużą prędkością jeszcze bardziej by się pogubił, choć kilkukrotnie korzystałem z niego jako nawigacji podczas jazdy samochodem ale ustawiałem go wtedy na "jazda samochodem" - nie testowałem go przy większych prędkościach w ustawieniu "piesze wędrówki" - wtedy nawigował jeszcze prawidłowo - śpiewał jak ta la la :D

Dzięki za odzew - zobaczymy co wymyślą Panowie w serwisie za trzy tygodnie bedziemy bogatsi w wiedzę - albo i nie :D

Re: GPSMAP 64

PostNapisane: Cz, 01 gru 2016 14:40
przez roro
Odbiornik otrzymasz do 10 dni roboczych.

Re: GPSMAP 64

PostNapisane: Cz, 01 gru 2016 14:52
przez Marko
keruj_jp napisał(a):Szkoda, że nikt nie podrzucił linka do tych doktoratów, pewnikiem bym se poczytał i nie zawracał głowy.
Nawet teraz pod hasłem: "brak przeliczania trasy" i podobnie jakoś w szukajce nie mogę znaleźć tych tematów. (choć to musztarda po obiedzie teraz już)

viewtopic.php?f=14&t=7184&hilit=zej%C5%9Bcie+z+drogi+przelicza&start=465#p157252
viewtopic.php?f=2&t=6682&hilit=nie+przelicza&start=105#p77689

Re: GPSMAP 64

PostNapisane: Cz, 01 gru 2016 17:00
przez keruj_jp
Dzięki @Marko za podpowiedź
Na razie przejrzałem jedynie kilkanaście stron tych tematów jednak już na wstępie widać różnicę pomiędzy tematami a moim przypadkiem.
Tematy dotyczą przeliczania trasy przez odbiornik po zejściu z wcześniej zaplanowanej trasy i w konsekwencji brak sygnalizacji poza trasą i brak ponownego wyznaczenia trasy.

W moim przypadku chodzi jedynie o brak sygnalizacji zwrotów gdy poruszamy się dokładnie po zaplanowanej trasie - nigdzie nie zbaczamy i nie wchodzimy w inne uliczki (drogi, dukty) idziemy jak po sznurku wg zaplanowanej trasy a odbiornik na zwrotach milczy, choć jak był nowy to sygnalizował zwroty oraz w wersji demonstracyjnej w tych miejscach sygnalizuje zwrot.

Odnośnie zaś przeliczania trasy po zejściu z wytyczonego wcześniej szlaku to w ostatnią sobotę zauważyłem, że jak już po 5 godzinach nawigowania bez sygnałów, odbiornik zaczynał się budzić, to przeliczył i wyznaczył mi nową trasę do celu - zauważył, że jestem ok 2 km w linii prostej od wcześniej planowanej trasy) zasygnalizował przeliczenie i zamilkł. Po przeliczeniu nadal nie podawał sygnałów na zwrotach.

Jeszcze raz dziękują za podpowiedź i zagłębiam się w lekturze.

:D

Re: GPSMAP 64

PostNapisane: N, 04 gru 2016 10:19
przez muchin
Używam modelu 62s, ale pewnie wiele się one nie różnią. Wczoraj w ciemnym lesie postanowiłem wypróbować dźwiękowe sygnalizacje, o których mówi keruj_jp. No i cóż - nie ma dźwięków. Strzałki się pojawiają, ale panuje martwa cisza. Tak więc to taka uroda chyba.
Używam garmina od 8 lat, najpierw Legend HCx, a teraz 62s. Zawsze były jakieś błędy, mniej lub bardziej irytujące. Każda zmiana firmware'u usuwała jedne błędy, a wprowadzała inne. Obecnie np. mam problemy z orientowaniem (obracaniem) mapy zgodnie z kompasem. Czasem przestaje to działać i mapa ani drgnie. Wiem już, że trzeba wtedy wyłączyć na chwilę odbiór satelitów i znowu jest dobrze. Po prostu muszę się do tego przyzwyczaić. Problem z garminami polega na tym, że nie ma ich na co wymienić, nie mają realnej konkurencji. A że czasem nie działają podstawowe funkcje, cóż, co poradzić.

Re: GPSMAP 64

PostNapisane: N, 04 gru 2016 21:38
przez Marko
muchin napisał(a):Używam modelu 62s, ale pewnie wiele się one nie różnią. Wczoraj w ciemnym lesie postanowiłem wypróbować dźwiękowe sygnalizacje, o których mówi keruj_jp. No i cóż - nie ma dźwięków. Strzałki się pojawiają, ale panuje martwa cisza. Tak więc to taka uroda chyba.

Uroda dla spaceru. Na rowerze powinno działać bez pudła - czy sprawdził rowerzysta?
Nie wypowiem się za GPSMap, ale eTrex 30 sygnalizuje zbliżanie się do zwrotu 1 głośnym "bip", a sam zwrot 2 "bip" (jako ustawienia standardowe) - poza tym dodatkowe informacje opisane wyżej przez "roro".

Re: GPSMAP 64

PostNapisane: Pn, 05 gru 2016 9:52
przez zdyboo
Marko napisał(a):Na rowerze powinno działać bez pudła - czy sprawdził rowerzysta?
Nie wypowiem się za GPSMap, ale eTrex 30 sygnalizuje zbliżanie się do zwrotu 1 głośnym "bip", a sam zwrot 2 "bip" (jako ustawienia standardowe) - poza tym dodatkowe informacje opisane wyżej przez "roro".


Potwierdzam z tym rowerem. Tak najczęściej korzystam z 64s i zdarza się, że trasę wyznaczam w terenie i faktycznie zbliżanie się do zakrętu to jeden sygnał, tuż przed samym zakrętem sygnał podwójny.
Z buta jak dam nawigację po wyznaczonej trasie, to też mam dźwięki, przed skrętami i w przypadku zejścia z trasy. Ale rzadko korzystam z tej opcji, zwykle wrzucam trasę jak ślad i tylko go obserwuję. Na piechotę jest więcej czasu, żeby ogarnąć odbiornik.

Re: GPSMAP 64

PostNapisane: Cz, 08 gru 2016 17:58
przez keruj_jp
Dzień dobry,
Dzisiaj pan kurier przyniósł paczkę a w niej ........ NOWY ODBIORNIK!

I tu jestem pod wrażeniem - raptem 7 dni kalendarzowych

WIELKIE GRATULACJE DLA EKIPY SERWISOWEJ. :!: :!: :!: :!:

Wraz z odbiornikiem w przesyłce jest informacja "Wymiana urządzenia w trybie gwarancji"

Czyli jak przewidywałem - przyczyna awarii nieznana :(
co jest raczej zrozumiałym.

Odnośnie samego odbiornika to na testy wybiorę się może jutro lub w niedzielkę - to opiszę wrażenia :D

EDIT:
Dzień dobry,

Dzisiaj tj. 9-12-2016 poszedłem na mały spacerek testujący nowy odbiornik.
Odbiornik śmiga jak ta lala - Nawigacja na wprowadzonej trasie na zejściach, wejściach i krzyżówkach wszelakich pokazuje strzałkami kierunek marszu i podaje sygnały dźwiękowe rozświetlając jednocześnie ekran (tryb oszczędzania bakterii).
Po zejściu z zaplanowanej trasy podaje sygnał dźwiękowy i rozświetla ekran informując jednocześnie strzałką konieczność zwrotu w kierunku trasy.
Jednym słowem jest OK.
Mam również wrażenie, że wszystkie czynności przeliczeniowe odbywają się jakby troszkę szybciej - ale może to moja wyobraźnia :roll:
I wydaje mi się, że sam odbiornik jest lżejszy - ale poprzedniego nie ważyłem więc to również może być tylko moja sugestia.

Dziękuję wszystkim za uwagę i poświęcony mi czas
Pozdrawiam i do usłyszenia / napisania :D

Pozdrawiam również zespół Garmina za szybką i sprawną reakcję na zaistniałą awarię. - Tak trzymać :D

Re: GPSMAP 64

PostNapisane: So, 17 gru 2016 10:33
przez JacekN
Chciałem zapytać użytkowników urządzenia GPSMAP 64st czy testował ktoś urządzenie pod względem rozładowywalności akumulatorów w stanie wyłączonego urządzenia.Moje urządzenie rozładuje naładowane akumulatory do zera w ciągu dwóch tygodni (urządzenie nie jest uruchamiane.
W starej 60 csx to nie występowało. Dla mnie jest to kłopotliwe.Testowałem różne tryby ustawień w menu urządzenia.

Re: GPSMAP 64

PostNapisane: Pn, 19 gru 2016 8:00
przez keruj_jp
JacekN napisał(a): ..... GPSMAP 64st czy testował ktoś urządzenie pod względem rozładowywalności akumulatorów w stanie wyłączonego urządzenia.Moje urządzenie rozładuje naładowane akumulatory do zera w ciągu dwóch tygodni (urządzenie nie jest uruchamiane.


No coś w tym jest

Mój nowy po wymianie odbiornik po naładowaniu akumulatorków, przeleżał około tygodnia w domu, a po wyjściu w teren okazało się, że aku posiadają jedynie połowę zapasu energii -
Spadek pojemności aku zwaliłem na niską temperaturę było minus 8*C.
Teraz w okresie świątecznym jeszcze przetestuję.

Re: GPSMAP 64

PostNapisane: Pn, 19 gru 2016 9:11
przez Enagem
Nie ma czasami w urządzeniu opcji "trendy ciśnienia" lub podobnej, załączonej na "zawsze zapisuj"?

Re: GPSMAP 64

PostNapisane: Pn, 19 gru 2016 9:17
przez Zachu
Musi być, tylko to nie powinno tak drenować baterii. Chyba że to któraś "poprawka" softu ulepszyła. To już koledzy powinni sami zaobserwować czy tak było od nowości czy się samo zrobiło ;)

Re: GPSMAP 64

PostNapisane: Pn, 19 gru 2016 9:33
przez keruj_jp
Mój mam w domu raptem 11 dni.
Jest to odbiornik po wymianie reklamacyjnej, a poprzedni który miałem od kwietnia (zakupiony w e-azymut) na pewno nie rozładowywał akumulatorów.