CNE 9.0 dla "lazikow"

O seriach 62, Montana, Oregon, eTrex, czy fēnix, a nawet Rino, Dakota, Colorado, czy starej dobrej 60. Także o oprogramowaniu BaseCamp oraz mapach topograficznych i turystycznych (w tym o GPMapie Topo i Garmin Custom Maps) oraz o wszystkim co związane z użytkowaniem GPSów na szlakach górskich, krajoznawczych i rowerowych, a nawet w przydomowym lesie.

Moderatorzy: Spider, Magnoom, GPS Maniak

CNE 9.0 dla "lazikow"

Postprzez Matt » Cz, 29 mar 2007 12:54

Mapa jest bardzo dokladna, nawet nie wiem skad maja te wszystkie polne drogi. Ale jest problem - wielu polnych gruntowek po prostu nie ma a nawet jak sa moga sie skonczyc gdyz wlasnie gospodarz zaoral pole (i droge). Nie ma terenow zielonych, malych rzeczek o strumieniach nie wspominajac. Przydala by sie jakas nakladka z tymi elementami... Pozostaje wiec przelaczanie sie pomiedzy GPmapa 5 (lub starsza) ktora wg. mnie jest super (lasy,rzeczki itp w porownaniu z CNE) a CNE dla sieci gruntowek, szutrow itd. Nadal nie ma dobrego produktu dla obszarow nie objetych mapami topo od (chyle czola) wszystkich naszych autorow niekomercyjnych map. Tyle pierwszych wrazen.
GPSmap 60CSx 1GB CNE 9.0, Edge 205
Avatar użytkownika
Matt
Początkujący
 
Posty: 20
Dołączył(a): So, 17 mar 2007 0:43
Lokalizacja: Łódź

Postprzez JacekN » Cz, 05 kwi 2007 21:32

I pewnie nie będzie.Ja sobie GP3 uaktualniam do swoich potrzeb.Skanuję stare 25 i w Mapedycie klikam.
176C&FF320C&SP7200&sporo innych gratów i na dodatek 64st
JacekN
Bywalec
 
Posty: 605
Dołączył(a): N, 18 mar 2007 11:41
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez yaro » Cz, 05 kwi 2007 21:43

W CNE najwieksza wada jest kategoryzacja drog, znalazlem kilka sciezek ktore byly zaznaczone jako asfalt, i kilka drog ktore byly zamkniete szlabanem lub byl zakaz ruchu (szutrowe) a w CNE byla asfaltowa i przejezdna.
Pozdrawiam Yaro
Avatar użytkownika
yaro
Początkujący
 
Posty: 74
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 13:42
Lokalizacja: Józefów

Postprzez GPS Maniak » Cz, 05 kwi 2007 21:59

yaro napisał(a):W CNE najwieksza wada jest kategoryzacja drog,

Z punktu widzenia tytułu wątku, to może nie jest aż tak wielka wada. Kiedy skręcisz kostkę w górskim lesie i chcesz jak najszybciej dobić do jakiejś "drogi", to fakt czy to będzie szutrówka czy asfalt ma drugorzędne znaczenie. Ważne że pójdziesz po równym.

Ale dla rowerzystów CNE9 może już być mylący :D
Proponuję w CNE 9 sprawdzić tę trasę: http://gpsmaniak.com/new/image_0/test1.gdb
A potem obejrzeć to na mojej Topo_100_PL. Nie wygląda to zbyt ciekawie :D :D :D
Ta "droga" w rzeczywistości na niektórych odcinkach wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Te fotki dedykuję wszystkim fanom CNE :wink:
 
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Avatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
 
Posty: 14830
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 2:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko

Postprzez FUX » Pt, 06 kwi 2007 6:34

Zapomnieli wykosić lub czołgi już tędy nie jeżdżą.... :wink:
276C z mapami Polski i Europy
Avatar użytkownika
FUX
Początkujący
 
Posty: 64
Dołączył(a): So, 17 mar 2007 9:42

Postprzez Wieslav » Pt, 06 kwi 2007 8:15

Z "moich" okolic mogę podać, że nie istnieje (już) uliczka łącząca ulice OKONIOWĄ i PSTRĄGOWĄ w Łodzi.
Natomist pieszo jest to wykonalne i nawet ciekawe.
:lol:
Natomiast przebieg ulicy KRECIEJ w Łodzi (którą ostatnio przejechałem od ul. Łozowej do ul. Łagiewnickiej) "nadającej się" do przejechania samochodem przebiega inaczej. Na pewnym zaznaczonym odcinku na CNE NT 9 nie da się przejechać samochodem. Prawie na całej długości jest to droga raczej dla samochodów terenowych, zwłaszcza gdy popada deszcz.
Natomiast gdy jest ładna słoneczna pogoda jest to ciekawa droga dla rowerzysty.
:wink:
Mimo wszystko wolę CNE NT 9 niż GPMapa 5.
Myślę, że wiele błędów jakie ma CNE NT 9 wynikają od Dostawców podkładów mapowych i w następnych wersjach będzie ich coraz mniej.
Ostatnio edytowano Pt, 06 kwi 2007 8:17 przez Wieslav, łącznie edytowano 1 raz
Wieslav
GPSmap 76CSx+CNE NT 9+GPMapa 5+UMP-Wawa+Topo_PL_100 oraz ASUS MyPal A636N+AutoMapa Europe+iGO-2006+GPS Tuner 5
Toshiba Qosmio F30-140 Windows XP MCE - T7200; RAM 2x1024 533MHz; HDD 120GB; GF7600
Avatar użytkownika
Wieslav
Bywalec
 
Posty: 111
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 14:10
Lokalizacja: Łódź

Postprzez yaro » Pt, 06 kwi 2007 8:15

Ale takie bledy sa nie tylko w Polsce, jak chodzilem po gorach w Norwegii (wtedy jeszcze bez gpsa) znalazlem dwa szlaki ktore byly zaznaczone w mge8 jako normalne drogi.
Pozdrawiam Yaro
Avatar użytkownika
yaro
Początkujący
 
Posty: 74
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 13:42
Lokalizacja: Józefów

Postprzez Azzie » Pt, 06 kwi 2007 13:52

We Francji już MG8 sprawdzało się rewelacyjnie, teraz z CNE9 jest jeszcze lepiej, choć nie wiem czy to kwestia 8 -> 9 czy MG -> CNE :-)

Kategoryzacja doskonale odpowiada rzeczywistości, a pokrycie jest niemalże 100%. Przynajmniej na tyle, na ile turystycznie (i od czasu do czasu zawodowo) sobie jeżdżę samochodem po całej Francji oraz krajoznawczo rowerem po bliższych i dalszych górach.

W mojej okolicy brakuje co prawda jednego mostu i w tym samym miejscu są jakieś jaja z kierunkowością ulic, ale w nieznanej okolicy nigdy nie miałem poważnych problemów...

...z jednym wyjątkiem. Nawigacja kompletnie zawodzi na górskich serpentynach wyznaczając jakieś niewykonalne "skróty". Nawigacja w górach bez uwzględnienia poziomic skazana jest na porażkę. R&D Garmina - do roboty!
Obecnie:Garmin 3590LMT z City Navigator Europe - trasa
Garmin 62S z Topo Switzerland v3 - outdoor
Dawniej:Garmin Vista, 60CS, Oregon 300 i inne
Avatar użytkownika
Azzie
Radny
 
Posty: 913
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 1:20
Lokalizacja: Zurich

Postprzez JacekN » So, 07 kwi 2007 8:55

A ja popieram ten produkt bo jak mam dojechac to dojadę.Oczywiście pisze to z punktu widzenia szwędacza samochodowego a nie zaopatrzeniowca.(4x4)Autoroutingu nie używam bo to narazie przy naszych mapach bezsens.Bardziej człowiek musi aważac żeby go mapa w "pole" nie wyprowadziła,niz są z tego korzyści.Życze wesołych Świąt.

P.s.jak łaże na piechotkę to drogi nie koniecznie sa potrzebne.Raczej dokładne poziomice aby ukształtowanie terenu uwidoczniły.Drogi traktuje jak punkt odniesienia tak ja rzeki strumienie itp.
176C&FF320C&SP7200&sporo innych gratów i na dodatek 64st
JacekN
Bywalec
 
Posty: 605
Dołączył(a): N, 18 mar 2007 11:41
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez CZACKI » Wt, 03 lip 2007 22:36

Mam następujące pytanie.
Jak przenieść CN 9 z Nuvi 660 do 60Csx.
Posiadam GPmapę 4 którą używam w 60Csx,czy CN9 zmieści się na karcie micro 512.Pytam się bo jadę do Wiednia i przydała by się mapka z CN. :oops:
CZACKI
Nowy
 
Posty: 4
Dołączył(a): Wt, 19 cze 2007 22:49
Lokalizacja: Siemianowice Sl.

Postprzez popej » Wt, 03 lip 2007 23:56

CNE NT v9 to jest ok 1.3GB w ponad 200 kawałkach.

Normalny sposób przeniesienia to zarejestrować nuvi i CNE na stronach Garmina, odblokować CNE na drugi odbiornik czyli 60CSx, wprosić od Garmina (lub znajomych) płytę DVD z CNE i nagrać nowy zestaw map na kartę dla 60CSx.
popej
Montana 700, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; PocoX3Pro, OsmAnd+
Avatar użytkownika
popej
Garniak
 
Posty: 6878
Dołączył(a): Wt, 10 kwi 2007 23:22
Lokalizacja: Gdańsk


Powrót do Na szlaku

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości