Garmin eTrex Vista HCx Gwarancja

O seriach 62, Montana, Oregon, eTrex, czy fēnix, a nawet Rino, Dakota, Colorado, czy starej dobrej 60. Także o oprogramowaniu BaseCamp oraz mapach topograficznych i turystycznych (w tym o GPMapie Topo i Garmin Custom Maps) oraz o wszystkim co związane z użytkowaniem GPSów na szlakach górskich, krajoznawczych i rowerowych, a nawet w przydomowym lesie.

Moderatorzy: Spider, Magnoom, GPS Maniak

Garmin eTrex Vista HCx Gwarancja

Postprzez herman1990 » Pt, 24 sie 2007 19:23

Witam wszystkich. Na początku sierpnia kupiłem odbiornik eTrex HCx i okazało się, że jest z nim coś nie tak. Sam sie wyłączał podczas nawigacji. Innym problemem było to, że po wyłączeniu zawieszał się i nie chciał sie włączyć. Tylko wyjęcie i ponowne włożenie baterii odwieszało odbiornik, ale tylko do ponownego wyłączenia. Najczęściej zawieszał się kiedy znalazł satelity i rejestrował zmieniającą sie pozycję. Czasem nie mogłem zmienić jakichkolwiek ustawień np. podświetlenia bo też się zawieszał. Postanowiłem go zawięźć do serwisu. Oddałem im cały komplet i wysłali go do Szczecina. Sęk w tym, że czekam na niego już 2 tygodnie, a w sklepie powiedzieli mi że to będzie trwało kilka dni. Gdy do nich zadzwonilem po tych kilku dniach to kazali mi pozniej zadzwonic. Teraz wciskaja mi, że nie ma serwisanta w Garminie. Kazali mi znowu zadzwonic w poniedziałek. Pewnie znowu powiedzą, żebym zadzwonił za kilka dni. Co mam robić z tym fantem? Po jakim czasie od oddania odbiornika do serwisu moge domagać się zwrotu pieniędzy lub wymiany odbiornika na nowy. Proszę o pomoc. Z góry dzięki.

P.S. Przepraszam, iż tyle napisałem ale krócej tego wyrazić nie mogłem.

Pozdrowienia dla wszystkich na forum Herman
herman1990
Początkujący
 
Posty: 26
Dołączył(a): Pt, 24 sie 2007 19:06

Postprzez PouchX » Pt, 24 sie 2007 19:27

Czas naprawy musi być opisany w warukanch gwarancji (karta gwarancyjna)
Jeśli sprzedawca przkroczył umowny czas to obowiazują paragrafy K.C.
Avatar użytkownika
PouchX
Radny
 
Posty: 4537
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 8:22
Lokalizacja: Poznań

Postprzez herman1990 » Pt, 24 sie 2007 19:31

na karcie gwarancyjnej nie pisze ile wynosi czas na rozpatrzenie reklamacji i wymianę/naprawę urządzenia. Pisze tylko ile trwa okres gwarancji ale jest on standartowy dla wszystkich odbiorników Garmin 24 miesiące.
herman1990
Początkujący
 
Posty: 26
Dołączył(a): Pt, 24 sie 2007 19:06

Postprzez PouchX » Pt, 24 sie 2007 19:40

Jeśli nie jest ujęte w karcie gwarancyjnej ile może trwać naprawa to musi być jakaś regulacja na to z Kodeksie Cywilinym.
Ale można wywnioskować z innych kart gwarancyjnych, że jest to chyba 28dni.
Avatar użytkownika
PouchX
Radny
 
Posty: 4537
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 8:22
Lokalizacja: Poznań

Postprzez herman1990 » Pt, 24 sie 2007 19:48

Ja znalazłem, że 14 dni jeśli naprawiają go na miejscu, a 21 jesli wysyłaja go do producenta. Ale nie jestem pewien, dlatego założylem ten temat.
herman1990
Początkujący
 
Posty: 26
Dołączył(a): Pt, 24 sie 2007 19:06

Postprzez PouchX » Pt, 24 sie 2007 20:02

Czyli w ciągu max 21dni muszą Ci oddać naprowiony lub nowy sprzęt.
Avatar użytkownika
PouchX
Radny
 
Posty: 4537
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 8:22
Lokalizacja: Poznań

Postprzez realBiker » Pt, 24 sie 2007 22:37

Ustawy reguluje to troszku inaczej, jeżeli złożyłeś reklamację u sprzedawcy (sprzedawca w pierwszej kolejności odpowiada za towar mimo że i tak sam nic nie naprawi) to sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na ustosunkowanie się do roszczeń nabywcy. Czyli jeżeli składając reklamację zażądałeś naprawy odbiornika to w ciągu 14 dni muszą się zdeklarować czy naprawiają w ramach reklamacji czy też nie. Ustawodawca natomiast nie ustala jasno ile czasu ma trwać naprawa i to jest powodem częstych sporów między klientem, a sprzedawcą/gwarantem. Jeżeli natomiast w ciągu 14 dni nie zostaniesz powiadomiony o decyzji odnośnie sprzętu to z automatu twoje roszczenia MUSZĄ być uznane. Z tego co napisałeś to widać że w ciula walą ;) Sprzedawca nic sam nie wywnioskuje w przypadku padniętej elektroniki więc wysyłają to zawsze do gwaranta (czyli przedstawiciela/dystrybutora danej marki) i tam już badają usterkę ale jako że składałeś reklamację u sprzedawcy to ciebie to nic nie obchodzi i o decyzji musisz zostać poinformowany przez sprzedawcę. Kity że serwis jest na urlopie mogą sobie opowiadać. Trochę inaczej sprawa wygląda gdybyś składał reklamację bezpośrednio u gwaranta (do tego potrzebna jest prawidłowo wypełniona karta gwarancyjna). Przepisy są trochę inne i słabiej stają w obronie przeciętnego Kowalskiego więc zawsze lepiej reklamować u sprzedawcy bo to inny tryb postępowania itd. Trochę informacji na ten temat można znaleźć na http://www.federacja-konsumentow.org.pl/ i na forach poradni prawnych gdzie ludiki opisują swoje boje reklamacyjne ;)

btw. co podałeś w roszczeniach przy składaniu reklamacji? Jak mi zdechł uchwyt do nuviego i zaniosłem go do sklepu to koleś z za lady był wielce zdziwiony że ja mam jakieś roszczenia... wg. niego to sprzęt należy wysłać do serwisu i grzecznie czekać :? pojęcia te chłopaczki nie mają jakie są ich obowiązki i jakie prawa ma klient.
Avatar użytkownika
realBiker
Bywalec
 
Posty: 175
Dołączył(a): Cz, 12 lip 2007 9:02
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez PouchX » Pt, 24 sie 2007 23:31

realBiker napisał(a):.... pojęcia te chłopaczki nie mają jakie są ich obowiązki i jakie prawa ma klient.


Prawda jest taka, że to My, klienci, nie mamy pojęcia czego możemy dochodzić. I z tej niewiedzy często sie poddajemy w walce ze sprzedawcą.
Avatar użytkownika
PouchX
Radny
 
Posty: 4537
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 8:22
Lokalizacja: Poznań

Postprzez herman1990 » So, 25 sie 2007 10:09

Kazali mi czekać do poniedziałku. W poniedziałek minie 16 dni jak oddałem Garmina do reklamacji w sklepie gdzie go nabyłem. Najlepsze jest to, że ten sklep jest Partnerem GARMIN Polska, a nikt nie wie w tym sklepie co jest z moim odbiornikiem i każą mi czekać. Udowodniłem na ich oczach, że sprzedali mi wadliwe urządzenie. Miałem je tylko u siebie kilka dni. Powinni mi od razu wymienić na nowe.
Dzięki za wasze dotychczasowe porady

:cry:
herman1990
Początkujący
 
Posty: 26
Dołączył(a): Pt, 24 sie 2007 19:06

Postprzez herman1990 » So, 25 sie 2007 10:31

Przeczytałem artykuł od J.T. i zgodnie z nim mogę zażądać zwrotu gotówki lub wymiany sprzętu na nowy bez względu na decyzję sprzedawcy, gdyż minął termin 14 dni, który jest ustawowo czasem na rozpatrzenie reklamacji. Dzisiaj jest 15 dzień, ale ja zaczekam do poniedziałku. Dzięki za waszą pomoc.
herman1990
Początkujący
 
Posty: 26
Dołączył(a): Pt, 24 sie 2007 19:06

Postprzez jack » So, 25 sie 2007 15:03

To zapytam trochę OT.
Jeżeli na takiej viście mam zarejestrowaną mapę (GP lub CNE) i dostaję nowy odbiornik w ramach gwarancji to co z mapami?
Można dostać nowe kody?
Avatar użytkownika
jack
Początkujący
 
Posty: 98
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 16:38
Lokalizacja: Łódź

Postprzez PouchX » So, 25 sie 2007 20:01

na 99% dostaniesz nowe kody do map. Tak przynajmniej robi Garmin USA. W Polsce też tak chyba jest.
Avatar użytkownika
PouchX
Radny
 
Posty: 4537
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 8:22
Lokalizacja: Poznań

Postprzez frasun » So, 25 sie 2007 23:37

PouchX napisał(a):W Polsce też tak chyba jest.

W Polsce, jest tak samo, do CNE dostaniesz nową żółtą kartkę z nowym urządzeniem. Jeśli chodzi o GPMapę, nie wiem, ale podejrzewam, że dostaniesz nowy kod.
Pozdrawiam,
Piotrek
Obecnie Nuvi 3790T/
3490 (UMP, CNE 2013.30, GPMapa 2010.3) + Smartphone Link - Live Traffic & Safety Cameras
Obrazek
frasun
Radny
 
Posty: 3775
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 8:34


Powrót do Na szlaku

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości