Strona 1 z 1

Jaka nawigacja do motorówki

PostNapisane: Cz, 29 lis 2012 8:22
przez karton
Witam,

Poszukuje nawigacji do łódki, zależy mi przede wszystkim na jakości i solidności urządzenia. Mile widziany duży ekran, możliwość wygrywania map, precyzyjność samego GPSu. Możecie podrzucić parę ofert do przeglądnięcia? Wiem, jestem wygodny ale nie mam czasu na szperanie, więc wole zapytać kogoś kto na tym się zna.

Re: Jaka nawigacja do motorówki

PostNapisane: Cz, 29 lis 2012 8:43
przez wodzirej
Np. GPSMap 620, dwa w jednym - odbiornik dedykowany na wodę i do auta. Więcej:
http://pol.garmin.com/promo_620/

Przegląd innych ploterów: https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=148

Re: Jaka nawigacja do motorówki

PostNapisane: Cz, 29 lis 2012 11:51
przez karton
A jakaś propozycja urządzenia z echosondą?

Re: Jaka nawigacja do motorówki

PostNapisane: Cz, 29 lis 2012 12:53
przez wodzirej

Re: Jaka nawigacja do motorówki

PostNapisane: Cz, 29 lis 2012 18:51
przez JacekN
A ta motorówka ma pływać po morzu?

Re: Jaka nawigacja do motorówki

PostNapisane: So, 01 gru 2012 0:48
przez NAVIO
Czy możesz podać kilka pomocnych informacji?
- jaki rodzaj montażu - wpuszczany czy na powierzchni płaskiej?
- łódka czy motorówka -jeśli motorówka -z jaką zazwyczaj prędkością się nią poruszasz?
- rodzaj kadłuba - pojedynczy/podwójny laminat czy metal?
- rodzaj silnika -chodzi o ewentualny sposób montażu przetwornika gdy łódź rozwijać będzie duże prędkości,
- wody śródlądowe (jeziora, rzeki) / otwarte morze / wody przybrzeżne?
- precyzja gps - potrzebna do określania prędkości czy markowania pozycji?
powinno starczyć do wybrania czegoś dobrego.

Re: Jaka nawigacja do motorówki

PostNapisane: Cz, 06 gru 2012 16:43
przez karton
A wiec tak,
- jaki rodzaj montażu - to zalezy od wielkości urządzenia
- łódka czy motorówka -motorówka
- rodzaj kadłuba - pojedynczy/laminat
- rodzaj silnika -Volvo Penta stacjonarny
- wody śródlądowe (jeziora, rzeki) / otwarte morze / wody przybrzeżne? - tutaj niestety nie jestrem w stanie odpowiedzieć jednoznacznie, głównie jeziora - Mazury + morza Chorwacja/Włochy, choć nie wykluczam innych możliwości
- precyzja gps - raczej markowanie pozycji

+ urządzenie musi posiadać echosondę

Re: Jaka nawigacja do motorówki

PostNapisane: Pt, 07 gru 2012 22:21
przez JacekN
Chyba zostaje ci strona http://www.garmin.com/pl/products/po_wodzie/ do poczytania,odpowiedź udziel sobie sam bo zależy jaki duży wór z kasą masz.

Re: Jaka nawigacja do motorówki

PostNapisane: Pn, 10 gru 2012 22:29
przez NAVIO
Można by zasugerować dwa rozwiązania:
1) Jeśli motorówka to raczej coś małego - np. gpsmap 421s (ploter + echo), do tego przetwornik in-hull (wewnętrzny, montowany do kadłuba - wymaga ingerencji w laminat - ze względu na większe prędkości. Trzeba mieć jednak na względzie ślizg -czyli okresowy brak styczności dna z lustrem wody (np. przy pokonywaniu fal) - co w znaczny sposób może wpłynąć na jakość odczytów.
2) można zamiast przetwornika in-hull dobrać przetwornik pawężowy montowany za pomocą obejmy na stojan śruby - zaleta taka, że ma cały czas kontakt z wodą a więc zapewnia ciągły odczyt, wada - w przypadku jezior - konieczność częstego czyszczenia + zakłócenia związane z wirami powstającymi pomiędzy pawężą a jednostką silnika.

Jeśli chcesz urządzenie zamontować bezpośrednio na kokpicie - taki zestaw powinien całkowicie wystarczyć. Jeśli natomiast chcesz zastosować montaż wpuszczany (wpasować urządzenie w kokpit) - może zajść konieczność zainwestowania w zewnętrzną antenę GPS (ze względu na zakłócenia elektromagnetyczne generowane przez inne instrumenty w pulpicie umieszczone). W przypadku montażu wpuszczanego należy także pamiętać o zachowaniu odpowiednich odległości w rozmieszczeniu poszczególnych instrumentów (aby wzajemnie się nie zakłócały).

Re: Jaka nawigacja do motorówki

PostNapisane: Wt, 11 gru 2012 16:21
przez saradog
NAVIO napisał(a):Można by zasugerować dwa rozwiązania:

) można zamiast przetwornika in-hull dobrać przetwornik pawężowy montowany za pomocą obejmy na stojan śruby - zaleta taka, że ma cały czas kontakt z wodą a więc zapewnia ciągły odczyt, wada - w przypadku jezior - konieczność częstego czyszczenia + zakłócenia związane z wirami powstającymi pomiędzy pawężą a jednostką silnika.

W przypadku montażu wpuszczanego należy także pamiętać o zachowaniu odpowiednich odległości w rozmieszczeniu poszczególnych instrumentów (aby wzajemnie się nie zakłócały).


Wyciąłem co nieco wiec odniosę się tylko do tego co zostawiłem .
Kolego coś wiesz na temat ale nie tak do końca i wprowadzasz troszkę w błąd pytającego .

Nigdy nie montuj przetwornika na spodzinie silnika najlepsze miejsce to rufa jeśli chodzi o przetwornik pawężowy i jeśli będzie odpowiednio zamontowany to żadne wiry :D od śruby która zawsze przy silniku przyczepnym jest za przetwornikiem nie zakłócą jego pracy .
Najlepsze przetworniki i ich skuteczność są zawsze montowane przez kadłub (dno łodzi) i nie jest ważne czy płyniesz 5kn czy 40kn dobre dają rade .
A jeśli chodzi o falę przy których przetwornik traci kontakt z wodą to ręczę własnym doświadczeniem że nie myślisz już o rybkach tylko jak tu przeżyć :D .

Odnośnie zakłóceń to ma to znaczenie ale tylko dla kompasu magnetycznego którego odległość od elektroniki to minimum 50cm.( ale jak jest nawet bliżej i jest dobrej marki to też nic złego się nie dzieje )
Dla przykładu zdjęcie montażu na którym jest tego sporo i wzajemnie się nie zakłóca :D i pracuje doskonale . :shock:

Obrazek

Re: Jaka nawigacja do motorówki

PostNapisane: Pt, 16 sty 2015 14:20
przez torqe