Strona 1 z 2

Twonav Delta - nawigacja motocyklowa i offroadowa

PostNapisane: Cz, 02 cze 2011 22:26
przez pchelka
Witam.
Są już dostępne w Polsce długo oczekiwane wersje typowo motocyklowe (quadowe) nawigacje Delty z Twonava.
Rozpakowałem dzisiaj i mile się zaskoczyłem.
W załączniku fotki zestawu.
Pierwsze wrażenie - super. Uchwyty ze stajni RAM + bardzo dobrze rozwiązana stacja dokująca i elementy zasilania.
Genralanie wreszcie "kuloodporna nawigacja do pływania w błocie ;)"
Wg mnie to jest prawdziwa konkurenjca dla Zumo czy Ridera TomToma.
Na wyposażeniu mapy wektorowe-drogowe i 3D wschodniej Europy - możliwość zainstalowania AutoMapy. Możlwiość obsługi rastrów - map topograqficznych,
Jest Bluetooth do przekazu komunikatów głosowywch.
Ekran 4,3 Cala - i meeeega głośny głośnik - naprawdę aż się przestraszyłem :) No jak megafon :)
Więcej wieści z testów quadowo motocyklowych na żywo niebawem.
Jeśli ktoś chce więcej fotek - mogę podesłać.
Cena taka jak Aventury - jak oceniacie go w Walce z Zumo?

Re: Twonav Delta - nawigacja motocyklowa i offroadowa

PostNapisane: Cz, 02 cze 2011 22:29
przez pchelka
A wrzucam jeszcze z Automapą fotki

Re: Twonav Delta - nawigacja motocyklowa i offroadowa

PostNapisane: Cz, 02 cze 2011 22:36
przez GPS Maniak
Nie łapie sygnału w domu? Lipa :wink: :D

Re: Twonav Delta - nawigacja motocyklowa i offroadowa

PostNapisane: Cz, 02 cze 2011 22:42
przez pchelka
Łapie - fotka chwile po włączeniu programu. Fix ma wg mnie szybszy niż Sportiva (przynajmniej tam moja).

Re: Twonav Delta - nawigacja motocyklowa i offroadowa

PostNapisane: Pt, 03 cze 2011 8:21
przez Marko
pchelka napisał(a):Cena taka jak Aventury - jak oceniacie go w Walce z Zumo?

Prawie wszystko już napisał Lechu --- http://www.gpsmaniak.com/2010/sprzet-twonav.htm --- i, jak dotąd, nic się w tej materii nie zmieniło.

Re: Twonav Delta - nawigacja motocyklowa i offroadowa

PostNapisane: N, 05 cze 2011 13:27
przez pchelka
Ale co ten opis ma do Delty ? Przecież to jest produkt do nawigacji motocyklowej - oprogramowanie ma super możliwości opisane przez Lecha i opis jest fajny.
Pytając o Zumo i Ridera - chodziło mi bardziej o Hardware - po pierwszych dniach użytkowania - stwierdzam, że to chyba w tym momencie najlepszy produkt do nawigacji motocyklowej i offroadowej.
Sklecam właśnie pełny art - niebawem go podeślę.

Re: Twonav Delta - nawigacja motocyklowa i offroadowa

PostNapisane: N, 05 cze 2011 14:07
przez tboniasty
W kwestii off-roadu to pobaw się jeszcze GPSmap 620 i wtedy stwierdzaj ;-)

Re: Twonav Delta - nawigacja motocyklowa i offroadowa

PostNapisane: N, 05 cze 2011 14:18
przez pchelka
Wszystko spoko z tym GPSMap 620 - tylko: czy ja dobrze widzę, że on nie ma Bluetooth'a?

Re: Twonav Delta - nawigacja motocyklowa i offroadowa

PostNapisane: N, 05 cze 2011 16:26
przez Marko
pchelka napisał(a):Ale co ten opis ma do Delty ? Przecież to jest produkt do nawigacji motocyklowej - oprogramowanie ma super możliwości opisane przez Lecha i opis jest fajny.

Proponuję doczytać uważnie do końca - w Podsumowaniu czytamy m.in.:
Wspomniane przeze mnie różnice w oprogramowaniu TwoNav Aventury/Sportivy oraz oprogramowaniu odbiorników Garmina trudno jednoznacznie sklasyfikować jako zalety bądź wady konkretnego rozwiązania...
Ważnym zagadnieniem – także z punktu widzenia turysty pieszego – jest zupełnie różna filozofia mapowa obu producentów. Garmin to przede wszystkim turystyczna mapa wektorowa, do której raster jest co najwyżej (w niektórych modelach) niezbyt szczęśliwie zarządzanym dodatkiem. TwoNav Aventura i Sportiva to głównie mapy rastrowe z pełnym systemem zarządzania takimi mapami, co przy uwzględnieniu integracji oprogramowania odbiornika z wbudowanym w urządzenie trójosiowym kompasem elektronicznym, daje do ręki miłośnika map rastrowych urządzenie jakiego do tej pory nie mieliśmy na naszym rynku.


Krótko: wadą rozwiązania TwoNav jest brak szeroko dostępnych map wektorowych i wciąż płonne nadzieje na możliwość konwersji map projektu OpenStreetMap do VMap...
Co do Automapy w TwoNav Delta, czy TwoNav zaproponował tym razem otwarty system, czy też trzeba, jak w Aventurze i w Sportivie "modyfikować" oprogramowanie Producenta, aby uruchomić WinCE?

Re: Twonav Delta - nawigacja motocyklowa i offroadowa

PostNapisane: Cz, 09 cze 2011 22:12
przez piotr102
Każde urządzenie TwoNav wymaga "odblokowania", żeby był dostęp do WinCE. Tak naprawdę to kwestia obejścia autostartu domyślnej aplikacji.

Co do konkurencyjnych rozwiązań:
GPSMap 620 - cena sugerowana 699 EUR. W cenie nie ma żadnych map. Obsługuje mapy morskie i wymianę danych NMEA

Zumo 550 - nawigacja drogowa, bez trybu off-road/teren. Bez obsługi map morskich. Bez obsługi transmisji NMEA. Sugerowana cena

TwoNav Delta - nawigacja drogowa (w cenie mapa Europa Wschodnia) i off-road (w cenie TOPO PL), wsparcie dla map morskich, obsługa wymiany danych NMEA (kabel połączeniowy w zestawie)

Generalnie Delta została zaprojektowana pierwotnie na rynek Japoński (CompeGPS używa wtórnie projektu na zasadach licencjonowania) i naprawdę to widać i czuć. Uchwyt jest naprawdę dopracowany i brak w nim miejsca na kompromis. Nawet głośnik jest pomyślany tak, że nawet bez słuchawek można usłyszeć wydawane przez niego dźwięki na motorze - to jakby tuba wzmacniająca.

W tego typu rozwiązaniach nie chodzi już o cenę ale o jakość, niezawodność i funkcjonalność. I to własnie dostarcza Delta. Nie jest to produkt masowy tylko dla entuzjastów turystyki motocyklowej nie tylko po utwardzonych szlakach.

Re: Twonav Delta - nawigacja motocyklowa i offroadowa

PostNapisane: Cz, 09 cze 2011 22:33
przez pchelka
Co do map wektorowych - akurat w tym urządzeniu jest na wyposażeniu mapa Europy wschodniej (pokrycie zgodne z TeleAtlas).
Co do odblokowania - nie trzeba modyfikować oprogramowania Twonava - wystarczy w windowsie przeedytować opcje autostartu i wybrać program startujący jako eksplorer windowsa.

Re: Twonav Delta - nawigacja motocyklowa i offroadowa

PostNapisane: Cz, 09 cze 2011 23:24
przez GPS Maniak
pchelka napisał(a):Co do map wektorowych - akurat w tym urządzeniu jest na wyposażeniu mapa Europy wschodniej (pokrycie zgodne z TeleAtlas).

Owszem to wiemy. Tyle, że to odpowiednik garminowskiego CNE - czyli mapy samochodowej. Natomiast kiedy garniakowcy - w tym Marko - piszą w kontekście TwoNav o problemach z mapami wektorowymi, czy też różnej filozofii Garmina i TwoNav mają na myśli raczej mapy topograficzno turystyczne. Oczywiście można wykorzystać raster. OK. To naprawdę dobre rozwiązanie do turystyki. Zwłaszcza, gdy dany odbiornik/aplikacja nie zapewnia innych możliwości, czyli w sytuacji gdy postawiliśmy na komórkę z TrekBuddy. Tyle, że
* TwoNav taką możliwość zapewnia, bo jest odbiornikiem hybrydowym: rastrowo - wektorowym,
* dla kogoś, kto spędził w terenie setki godzin z odbiornikiem wyposażonym nie tylko w raster, ale także w dobrą, wektorową mapę turystyczną, jasne się staje, że określenie "dobre rozwiązanie" nie jest równoznaczne z określeniem "najlepsze rozwiązanie" :wink:
Tak więc sama idea TvoNav - idea odbiornika hybrydowego - rastrowo wektorowego jest oczywiście słuszna, natomiast w odczuciu wielu z nas podział ról typu:
* mapa wektorowa do samochodu
* w teren raster
jest zbyt sztuczny i - przynajmniej dla tych którzy z autopsji znają Garmina - trudny do zaakceptowania.

Re: Twonav Delta - nawigacja motocyklowa i offroadowa

PostNapisane: Pt, 10 cze 2011 8:31
przez PouchX
Jakoś nie wyobrażam sobie obsługi Automapy w rękawicach.
A motocyklista raczej nie będzie patyczkiem klikał podczas jazdy.

Wg mnie sprzęt nie nadaję się na motor.... no może na skuterek.

Re: Twonav Delta - nawigacja motocyklowa i offroadowa

PostNapisane: Pt, 10 cze 2011 8:38
przez Marko
@piotr102
Dziękuję za informację dot. uruchomienia WinCE.

Mam jeszcze pewne swoje przemyślenia dot. TwoNav i oferty...

Po pierwsze, świetnie, że CompeGPS wszedł na rynek, w tym rynek polski, na którym brakuje - zresztą do tej pory - konkurencji dla Garmina.
Po drugie, IMO, TwoNav zagospodarowywuje osobny segment rynku, gdzieś pomiędzy popularnymi nawigacjami samochodowymi np. Navroad http://www.navroad.com/pl/index.php?setlang=pl a, na razie bezkonkurencyjnymi - w zakresie nawigacji turystycznej - rozwiązaniami f. Garmin.
Po trzecie, mapa topo PL (geoportal.pl) w ofercie TwoNav to IMO mapa dla niewielkiej grupy koneserów (tu, jeśli się mylę, chętnie poznam takie przykłady, które pozwolą poznać walory tej mapy w turystyce - osobiście ich jeszcze nie dostrzegłem...).
Podstawowymi wadami tej mapy są: brak treści turystycznej i bardzo duża objętość poszczególnych jej fragmentów - pojedynczy fragment tej mapy ok. 40kmx60km zajmuje około 300MB(sic!!!).
Dla turystów więc, jest to rozwiązanie w zasadzie bezmapowe (co najwyżej z mapą bazową), a mapy turystyczne (f. Compass; chyba nie więcej jak 20-30MB) należy zakupić osobno ze strony http://www.rikaline-gps.pl/index.php?pa ... &Itemid=95

Dopóki TwoNav nie będzie obsługiwał ogólnodostępnych map wektorowych, Garmin może być spokojny o zbyt swoich produktów - nie tylko w Polsce.
O zapotrzebowaniu na dobry wektor w TwoNav niech świadczy ogromna liczba głosów za zaadaptowaniem garminowskiego OpenStreetMap na forum CompeGPS https://compegps.uservoice.com/forums/83987-general

Re: Twonav Delta - nawigacja motocyklowa i offroadowa

PostNapisane: Pt, 10 cze 2011 9:55
przez doman226
Zgadzam się w 100% z tym co napisałeś. Ponadto Z początku myślałem, że bez wektorówki da się jakość żyć. Niestety po dłuższej zabawie z TwoNaw muszę stwierdzić, że mapa Topo PL z geoportalu jako mapa turystyczna absolutnie się nie sprawdza. W związku z czym dla mojego terenu zainteresowania brak jest jakiejkolwiek mapy turystycznej! Jeżeli tak dalej pójdzie to urządzenie będzie leżało na półce i się kurzyło, a Garmin będzie powiększał swoją rzesze fanów (Dzięki użytkowaniu i porównaniu urządzeń garmina i twonav jak na razie w moim odczuciu Garmin pozostaję bezkonkurencyjny).