Nie mam pojęcia co ten ''routing'' bierze pod uwagę ważne, że działa no i zawsze możemy sobie pomóc punktami pośrednimi a to w sumie najbardziej istotne.
Do auta i tak są lepsze nawigacje ( tu brak choćby asystenta pasa ruchu) więc to znowu nie jest jakiś tam wielki problem , że nie widzi ''zakazów'' samochodowych. Ciekawe jeszcze jak z zakazami dla rowerów, których sporo np. w Austrii ( chodzi mi o zwykłe drogo samochodowe nie Autostrady, bez żadnych Tuneli gdzie rowerom wjazd wzbroniony np.taki kawałek
http://map.project-osrm.org/?hl=pl&loc=47.277107,11.240994&loc=47.337244,11.196458&z=13¢er=47.307230,11.183224&alt=0&df=0&re=0&ly=588398340 )???
Wracając do tego Broutera.
Siedziałem trochę czasu kombinując z początkowymi okienkami wyboru czyli
http://img31.imageshack.us/img31/7224/50r6.pnghttp://img11.imageshack.us/img11/4566/rv5w.pnghttp://img163.imageshack.us/img163/6131/4mxk.pngPatrzyłem też na pliki ,,profilów'' np .
http://brensche.de/brouter/profiles2/fastbike.brf ale średnio to rozumiem choć wydaje mi się że jakiś zarys o co chodzi już mam.
W każdym razie doszedłem do tego, że Locus potrafi wyznaczyć na pewno 3 trasy ( może umie więcej zależy pewnie od miejsca ) z tego samego punktu A do tego samego B w zależności od tego co wybierzemy w tym początkowym oknie
http://img18.imageshack.us/img18/6694/91up.png z tym, że przed użyciem Locusa trzeba tak jakby ,,skonfigurować'' ten Brouter
Znaczy się- wpierw włączyć aplikację Broutera zaznaczyć np. jak w punkcie a poniżej , potem jeszcze raz włączyć Brouter zaznaczyć jak w b, dalej jak w c.
Potem dopiero włączamy Locusa i bawimy się w wyznaczanie tras.
a) pierwsze okno -fastbike- drugie okno wyczyścić wszystkie Via ,trzecie okno-zaznaczone 2 *motocar
b)pierwsze okno-treking no steep- drugie okno wyczyścić jak w pkta ,trzecie okno -zaznaczyć 2 * bicycle
c)pierwsze okno -safest -drugie okno wyczyscić jak w a i b . trzecie okno -zaznaczyć 2* foot
Te a,b,c to tylko takie moje domysły ale nic mądrzejszego nie wymyśliłem. Ustaliłem sobie fastbike=auto, treeking no steep= rower, safest =pieszy . Z innymi ustawieniami w 1 oknie jak np.Trekking step , też próbowałem ale coś mieszało się- czyli np robiłem trasę dla samochodu a prowadził centralnie po szlakach.
Teraz co dostałem próbując wyznaczyć trasę z Jedlinek w lesie ( blisko Kowar ) na Przełęcz Okraj- Zaznaczając odpowiednio
Auto szybko i auto krótko - dostaję trasę całkowicie na około..... ( auto fastbike gpx)
Rower szybko i krótko - dostaję trasę przez las ( d.szuter) ale potem już po drodze nr.368 bez skrótów.... ( Rower trekking ....gpx)
pieszy- dostaję trasę przez las , potem po wyjeździe na asfalt czyli na wojewódzką 368 znowu skróty ......( pieszy safest gpx)
Tak wygląda końcówka trasy pieszej
http://img51.imageshack.us/img51/1821/7cka.pngTak rowerowej
http://img38.imageshack.us/img38/7263/5n2w.png .Ładnie widać różnicę , piesza robi skrót
Tutaj w nast lini ,,początek trasy dla auta''- od razu całkiem w inną stronę , w koło przez Kowary i asfaltem na górę
http://imageshack.us/photo/my-images/547/vy4d.png/Te 3 trasy ( gpxy) w spakowanym załączniku.