Navigon 8110 po Nuvi 765T

Przeznaczeniem działu są porównania odbiorników Garmina z systemami innych producentów, dyskusje o tym jaką nawigację kupić (Garmin czy co innego) oraz ogólne rozważania o zaletach i brakach w ofercie Garmina.

Moderatorzy: Zachu, GPS Maniak, Azzie

Navigon 8110 po Nuvi 765T

Postprzez art.mariusz » Pn, 06 lip 2009 16:22

Witajcie jak powiedzialem tak zrobilem czyli dzielę się osobistą opinią o roznicach pomiedzy tymi urzadzeniami.
Postaram sie jak najkrocej, jak najbardziej rzeczowo ale calkowicie subiektywnie.

Moja przygoda z Garminem do auta czyli Nuvi 765 opisałem w tym wątku
http://www.garniak.pl/viewtopic.php?f=1&t=5994.

Pełny opis niemieckiego "czołgu" z którym zgadzam się najpełniej znalazłem tutaj. (skojarzenie z czołgiem z powodu wielkości i stalowej obudowy)
http://dexter.jogger.pl/2008/07/18/test ... igon-8110/
A tutaj zdjęcia i inny opis ale ze zdjęciami i filmem:
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Nawigacja_Navigon_8110-719/strona/1489.html

Skupię się na podsumowaniu i kontrastach w odniesieniu do 765t.
— 8110 - to za dodatkowe 250 zł netto już pełny i legalny 8310 a więc najnowższy model ! Duży plus za tą logikę dla Navigona.
http://www.navigon.com/site/int/en/maps_services/software_upgrades/navigon8110
Swoj egzemplarz kupilemna wyprzedazy za 999 zl i w cenie urządzenia dostałem dwa lata aktualizacji map.
— Oprogramowanie, proces aktualizacji, nowości i dodatki w jednej uruchamianej aplikacji w j.polskim. Działa b.dobrze ale tylko PC :(.
— Konstrukcja, mocowanie, obsługa palcem — równie dobrze jak w 765t choc 765t dla mnie jest zgrabniejsze.
— Mapy, adresy, POI to samo źródło co 765t czyli Navteq ale w Navigonie brak jezior i rzek – Duży MINUS dla NAVIGONA :(.
— Można zainstalować Automapę bez utraty gwarancji na jednej karcie SD podczas uruchamiania wybierasz z czego startujesz. PLUS ale w obecnych mapach odpuściłem sobie jak na razie.
— Obsługa menu inna niż w Garminie, potrzebowałem ok tygodnia aby zmienić myślenie, teraz jest b.dobrze. Obsługi Garmina auczyłem się w podczas pierwszego kursu i po dojechaniu do domu wiedziałem prawie wszystko. Trzeba jednak zauważyć, że navigon ma ciutkę więcej opcji od 765t. Kilka rzeczy podobnie jak w 765t moim zdaniem można byłoby osiągnąć szybciej, np. planowanie tras czy symulację trasy.
— Start nawigacji i wprowadzenie adresu dla mnie dużo lepiej i szybciej. Świetnie szuka wpisanych fraz także w środku słowa, działa naparwdę szybko i przyjemnie. Funkcjonalne jest wybieranie nazw i wyszarzanie liter już nie dostepnych w bazie pozostałych słów.
— Zmiana trasy, rekalkulacja, blokowanie odcinka, tryb 2D i 3D to wszsytko da się szybko przełączyć stukając w główny ekran podczas nawigacji. Podoba mi się dużo lepiej niż w 765t.
— Obliczanie tras nawet tych nadłuższych po europie i rekalkulacja to dosłownie chwilka.
— Ekran nawigacji. Bardzo czytelne i w pełni zadawalające mnie okno nawigacji. Ktoś powie, że dużo w porównaniu do logiki Garmina ale dla mnie przeciwnie nic nie rozprasza, a za jednym ruchem gałki ocznej mam info które potrzebuję.
— Ekran nawigacji. Pięknie zrobiona mapa w 3D autentycznie widać topografię terenu co pozwala zorientować się np. czy droga biednie w górę czy w dół, brakuje tylko nazw mijanych szczytów górskich, jezior i kotlin. :)
— Po kliknięciu w lupkę na ekranie głónym przełączenie się w tryb przeglądania mapy 2D. Działa bardzo dobrze zoomowanie i tutaj wielkość ekranu przydaje się bo przeglądasz to jak mapę choć w takim używaniu to przydałby się rzutnik. W tym trybie jedno kliknięcie i pokazuje całą trasę.
— Wybieranie POI jest praktycznie zrobione przed wejściem do wszystkich kategorii masz szybki dostęp do trzech predefiniowanych np najbliższy Parking, Najbliższa restauracja, Najbliższy hotel.
— Ciekawy dodatek czy praktyczny to trudno mi dziś ocenić. Podczas nawigacji wejście w opcję POI na trasie które wyświetla Pionową linię trasy START STOP i pokazuje na niej w Kolejności na trasie POI. Np Restauracja będzie ale szybciej masz na drodze MacDonalda. Widok graficzny tego jest chyba lepszy dla orinetacji niż widok km.
— NIE PODAJE NAZWY MIESJCOWOŚCI. :( tzn podaje jak nie nawiguje, albo podaje jak kliknę na ekran główny i GPS. Plsu taki, ze kiedy dojeżdżam do miejscowości widać jej nazwę jak się zbliża od horyzontu.
—Opcje zaawansowane to m.in:
- ustawienie kiedy ma monitować kiedy przekraczam ograniczenie prędkości np. o 5 km w mieście i o 15 km poza miastem. Jak chcę to ustawiam. Podczas ostrzegania słychać głos UWAGA i wyświetla się ikona ostrzeżenia przy ikonie dozwolonej prędkości, Ostrzeżenie z umiarem, beż nachalności — Pasuje mi to.
- ustawienie wzmocnienia głosu nawigacji podczas prędkości, koniec z ciągłym przyciszaniem w mieście i poza miastem.
Dodatkowe b.wygodne klawisze zmiany siły głosu i wyłączenia każdy osobny na obudowie. Duży plus.
- ustawienia o radarach. Grzecznie i na temat. Radary zgodne z bazą policji.
— Głos lektora. Jeden kobiecy ale za to bardzo dobrze dobrany przy nawigowaniu rozpoczyna od słowa proszę... :) grzecznie i praktycznie bo pozwala przenieść uwagę jeszcze na chwilę przed komendą kierunku.
— Bardzo praktyczne! Jeśli następny manewr jest wjazdem na drogę krajową lub wyżej od góry zobaczymy, aż do momentu samego manewru dodatkowy "wycinek" z tablicy drogowej. Ten wycinek do duża belka w kolorze i liternictwie oraz oznaczeniem drogi i nazwy miasta kierunkowego jaki należy odszukać na tablicy drogowej na skrzyżowaniu. Np. E75 Kraków. Bardzo mi się top podoba w praktyce.
— asystent pasa drogowego to w nawigonie duży wycinek drogi po prawej stronie ekranu, pojawia się bardzo często i jest dość praktyczny, dodatkowo przy dużych prędkościach i autostradach pojawia się caly ekran z widoku rozjazdu podobnie jak w 765t.
— nawigacja tylko za pomocą głosu jest dobrze zrobiona nie miałem momentu aby nie zrozumieć i źle się ustwaić w czasie podróźy.
Dodatkowo w każdej chwili można porosić o ponowną aktualną komendę do bieżącej sytuacji, wystarczy dotknąć widoku manerwu, agłos zostanie wypowiedziany. Nie wiem czy to się komuś przydaje, bo cały czas jest wy
— Najistotniejsza różnica pomiędzy nawigowaniem Garminem i Navigonem to sposób wyświetlania kolejnego manewru. Otóż w Garminie jest to wielki grot strzałki nałożony na wyświetlaną trasę, a w Navigonie to rozrysowane 2D skrzyżowanie z zaznaczonym grubą krechą kierunkiem wyboru drogi na skrzyżowaniu.Garmin zdecydowanie bardziej mi się podoba chociaż w Navigonie jest taki specjalny pasek aktualnej odległości do manewru, który jest dość praktyczny. Działa to tak:
- po bieżącym manewrze otrzymuje komunikat głosowy o następnym i odległości do niego oraz pojawia się on na na wyświetlaczu.
- podczas dojeżdżania do manewru podawane są jeszcze komendy głosowe
- kiedy już skrzyżowanie mam w zasięgu wzroku na jakieś 200m przed obok strzałki manewru pojawia się postępujący pasek odległości od manewru im bliżej tym bardziej wypełniony.
Jak pisałem inny sposób trzeba się przyzwyczaić, z drugiej strony gruba krecha w Garminie jest raz jest dobrze czytelna ale raz zamazuje skomplikowane i małe skrzyżowania lub ronda,a ja dodatkowo nie mogę znieść braku widoku kategorii dróg w Garminie.

— nie zauważyłem żadnych zawieszeń podczas pracy nawet jak było bardzo ciepło przez wiele godzin w aucie,
— brak opóźnień mapy do manewru, a przynajmniej nie w takim stopniu jak w 765t
— Przy przekraczaniu granicy informacja o wymaganiach prawnych dla kierowcy, np światła 24 H czy obowiązkowa kamizelka lub promile we krwi.
— Planowanie tras łatwe podobne jak w Garminie ale bez ograniczeń etapów czy ilości tras. Dobre i intuicyjne.
DUŻY MINUS to brak automatycznej optymalizacji.
— Telefon działą i jest ok. Gramin działa jednak DUŻO lepiej, w Navigonie jest jak by małe ale denerwujące opóźnienie w obsłudze telefonu czy wybieraniu numerów. DUŻY PLUS Garmin.
— MP3 i książki. Navigon w porównaniu do Gramina wypada bardzo, bardzo blado. W Navigonie to opcje wybierz katalog oraz "wio" i "nazad" w Graminie to jak w iPodzie z możliwością wyszukiwania utworów i budowania własnych List. Audiobooki i zakładki w Navigonie to chyba dopiero przyszłe odkrycie teraz trzeba miec katalog a w nim zgrane ksiązki i pauzować je bo nie ma zakładek. :(
— wyłącznik jest zdecydowanie za delikatny, sczęście w tym nieszczęciu, że to nie wyłączenie tylko wygaszenie uśpienie.
— nadajnik FM - po prostu działa. Siła nadawania jest dobra i zagłusza stacje które akurat zajmują to pasmo. Choć przy silnym sygnale rozgłoścni pojawiają się szumy. Chyba lepiej działa niż w Garminie bo zamiast fabrycznego ograniczenia mocy w opcjach można wybrać standard USA lub EU albo uwaga... nie wybierać żadnego i tak nadawać co chyba daje większy sygnał ale na odpowiedzialność samego kierowcy.
— Obsługa głosem. Działa naprawdę nieźle, szkoda, że nie dla adresów polskich. Telefon także głosem ale też nie w trybie polskim.
— tryby trasy: szybka, krotka, optymalna, ciekawa :) + tryb nawigacji Szybkie auto, normalne auto, ciezarowe, rower piszy.
— Podobnie jak w Garminie Tryby rowerowy to daleko idąca przesada. To nie to urządzenie.
— Zoomowanie przy skrzyżowaniach jest dla mnie za małe, w Garminie działa to lepiej
— Opcja zapisywania track'ów z trasy samochodowej z opcją nazwy, powodu jazdy i stanu licznika.

— Nowy soft wnosi sporo choć nie poprawia funkcjonalności playera MP3 i audiobookow :(
— w nowym sofcie świetny wybór trasy. Od razu podaje trzy możliwości do wyboru kierowcy.
— w nowym sofcie Opcja dodawania, własnych POI i poprawiania błędów mapy, a nawet dodawanie nowycg dróg. Np. raz wprowadzisz lub usuniesz zamkniętą drogę będzie już pamiętał przy następnych kalkulacjach. Dodatkowo można wysyłać te raporty do navteq'a.
— asystent groźnych zakrętów super rzecz na naszych pięknych i zaskaujących drogach.
Więcej o nowych funkcjach tutaj. Na przykładzie 7310, który tym tylko się różni od 8310, że nie ma FM i BT i ma silniejszy procek.
http://www.navigon7210.com/index_flash.php?laendersite=en#/functions

Obrazki z instrukcji przedstawiają widok ekranu podczas nawigacji. Pozycja 7, 8 i 9 jest wyświetlana na życzenie wg ustawień w opcjach.
Pozycja 4 jest wyswietlana tylko wtedy jesli nastepny manewr wystepuje natychmiastowo po ostatnim wykonanym.
Szacowana godzina dojazdu /pozostały czas dojazdu zmieniamy w zależności od dotknięcia tego pola.

Podsumowując. Ogólnie to cieszę się, że doświadczam rozwiązania zostaje przy Navigonie, Garmin ma jednak w sobie pewien urok dlatego z nadzieją będę miał na uwadze jego przyszłe pomysły z nadzieją, że wyjdzie coś lepiej dopracowanego i stabilnego niż 765t w wydaniu jakim doświadczyłem.
Załączniki
Obrazek 5.jpg
Obrazek 4.jpg
Obrazek 3.jpg
art.mariusz
Początkujący
 
Posty: 94
Dołączył(a): Śr, 20 maja 2009 10:47

Re: Navigon 8110 po Nuvi 765T

Postprzez wopozka » Pt, 10 lip 2009 11:44

Dzięki za interesujący opis. Jak widać navigon wygląda na całkiem sympatyczny sprzęt. Podoba mi się zwłaszcza pokazywanie manewru w trybie 2d. Sam preferuję tryb 3d i dlatego w nim jeżdżę, ale w przypadku bardziej skomplikowanych rozjazdów, gdy kilka dróg jest obok siebie, garminowy widok 3d nie jest najlepszym rozwiązaniem.

Jak jest z navigonem w przypadku zapisu śladu, jest on przyciągany do drogi czy nie? No i drugie pytanie. Pisałeś o planowaniu podróży. Da radę to zrobić na komputerze i przesłać do urządzenia, czy trzeba klikać w samym urządzeniu?

A i co do instalowania automapy, to o ile wiem to w navigonie siedzą windows, więc możliwość instalacji nie ogranicza się tylko i wyłącznie do automapy. Na dobrą sprawę to pewnie można zainstalować dowolny inny program.
wopozka
Bywalec
 
Posty: 579
Dołączył(a): Cz, 18 paź 2007 9:48

Re: Navigon 8110 po Nuvi 765T

Postprzez art.mariusz » So, 11 lip 2009 14:17

Zapis śladu — nie sprawdzałem tego pod tym względem, jak włączyłem taką opcję uwtorzył mi plik xls do trasy. Z instrukcji wynika, ze to dotyczy raportowania przejazdow wiec pewnie przyciaga do drogi.
W nowym sofcie jest też nowa opcja dodaj droge!... wiec moze nie przyciąga. Dopiero testuję.

Planownaie podróży — Niestety nie ma jeszcze opcji importowania tras z np MapsGoogle, aprzydałoby się na dużym ekranie. Ale samo urządzenie daje spory komfort w planowaniu trasy za pomoca graficznie dobrze zrobionych map i szybkiego zoomowania.

AutoMapa — Jak pisałem obecnie odpuściłem sobie bo obecne Mapy Navteq już mi wystarczają.
ale takie linki już widziałem:
https://ssl.allegro.pl/item640236650_odblokowanie_nawigacji_gps_centrum_pl.html
A tu jest programik do ściągnięcia
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Nawigacje_z_ekranem_4,8_i_wieksze-1420/strona/3982.html


Tutaj znalazłem jeszcze taki Film o tym urządzeniu gdyby moje opisy nie były klarowne:
http://www.youtube.com/watch?v=uhiFZnpdlF0
art.mariusz
Początkujący
 
Posty: 94
Dołączył(a): Śr, 20 maja 2009 10:47


Powrót do Garmin a konkurencja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości