Witam!
Właśnie wróciłem z długiej wyprawy podczas której posługiwaliśmy się dwoma typami nawigacji opisanymi w temacie. Poniżej zamieszczam swoje uwagi nt użytkowania urządzeń.
Wygląd
Co kto lubi. Becker jest bardziej kańciaty i błyszczący, Garmin zaokraglony i Garmin mnie podoba się bardziej
Mapy
Garmin na Europe proponuje CNE – w moim urządzeniu w wersji 2010.
Becker na wyposażeniu ma dokładnie ta samą mapę jednak z dodatkowymi krajami niedostępnymi w Garminie takimi jak ROSJA czy TURCJA.
Dodatkowo można zakupic do niego AUTOMAPE ale przy jej cenie gra jest niewarta zainteresowania. Chyba, że interesuje nas Polska. (http://allegro.pl/item672970338_becker_ ... olski.html) Wtedy do dyspozycji jest jedna z najlepszych map na rynku.
Wyszukiwanie
Na CNE równie łatwe w obu urządzeniach. Becker dodatkowo podczas wprowadzania podpowiada możliwe warianty nazw miejscowości podświetlając te klawisze które skutkowały wpisaniem poprawnej nazwy.
Wytyczanie tras
Garmin nie wytycza dlugich tras. Po obliczeniu 99% pojawia się komunikat o błędzie
Becker oblicza każda wybrana trasę. Dodatkowo oblicza ją w czterech wariantach – szybkiej, krótkiej, optymalnej, ciekawej – wyświetlając w różnych kolorach na wyświetlaczu z możliwością wyboru.
Garmin z jakiegoś powodu ciągle próbował drogę do Lyonu wytyczyć przez Szwajcarię. Jest to kraj bardzo ładny ale konieczność wykupienia winiety rocznej na autostradę bardzo odstrasza od przejazdu. Powodowało to konieczność dodawania punktów pośrednich.
Becker – wytyczał trasę o tej samej długości i tym samym czasie przybycia jednak z pominięciem ojczyzny zegarków i czekolady od razu akceptowalna do przejazdu.
Nawigowanie
Zarówno Garmin jak i Becker posiadają asystenta pasa ruchu (ten sam producent mapy). W Garminie pojawienie się widoku skrzyżowania lekko przycina lektora.
Garmin prowadzi nas po mapie słodziutką, różowa drogą, Becker czerwona.
Mapa Beckera wyposażona jest w opcje przestrzennego ukształtowania terenu. Jeśli jedziemy dolina, na nawigacji również pojawi się dolina i przebieg w niej drogi. Wygląd mapy w tej opcji jest bardzo przyjemny (ładne kolory). Podczas nawigowania na wyświetlaczu pojawiają się wszystkie potrzebne informacje
- czas przybycia
- czas jazdy
- odległość do celu
- dokładny kompas
- rozrysowany manewr
- możliwość łatwego i szybkiego wyłączenia głosu (np. w trakcie rozmowy tel)
- prędkość
- dostęp do menu
Informacje podawane przez urządzenie Garmin sa bardziej ubogie i zawieraja
- prędkość
- godzinę przybycia
- najbliższy manewr
- dostęp do menu
po wkliknięciu prędkości pojawi się jeszcze ekran statystyk (dodatkowo odległość do celu i informacje o średnich i maksymalnych prędkościach, czas postoju, jazdy itp.)
Istotna róznicą jest też sposób dzialania auto zooma. Becker działa bardziej plynnie. Podczas długich odcinkow bez manewrów pochyta mape tak, że widać horyzont. Podczas zbliżania sie do celu lagodnie odchyla mapę i przybliża prawie do 2D.
Garmin po prostu skokowo powieksza mape.
Stabilność pracy
Garmin zacinał mi się w czasie jazdy kilkukrotnie (przed wyjazdem został zresetowany). Czasami podczas manewrów restartował się. Czasami restartował się po wyszukaniu adresu i wkliknieciu jedz. Powodowało to konieczność pracowitego ponownego wyszukania j adresu (nie widniał w historii). Już w Warszawie zaciął się zupełnie co spowodowało konieczność wyjęcia baterii celem restartu systemu (w tym modelu urządzenia się nie wyłącza tylko wygasza – wyłącza się samo po ok. 2 godzinach).
Becker nie przysporzył kłopotów nigdy. (Poza tym ma dwa wylaczniki - wygaszacz i zupełny, którego brakuje Garminowi i jest zastepowany wyrywaniem baterii)
Mapa 2D
W Garminie bardzo łatwo dostępna – wystarczy kliknac w dowolny punkt mapy. W moim przypadku cecha mało istotna. Używam tylko widoku 2D.
Becker – tak samo
Budynki 3D
Garmin 865T niedostępne (widać tylko fundamenty
Becker Z201 tak – na zachodzie całe miasta rozrysowane przestrzennie z ładnym odwzorowaniem zabytków.
Zapis śladu
Garmin – tak do pewnej wartości. Miałem nadzieję, że uda mi się cały wyjazd (7 000 km) zapisać ale niestety najstarsze dane się skasowały. Szkoda. Zapis śladu bardziej przydawał się w chwili gdy chciałem wrócić w miejsca w których już byłem – bardzo ładnie w mapie 2D widać jak dotrzeć do celu
Becker - nie
POI
Garmin posiada bardzo ładne menu do POI. Jednak w trasie informacje o POI są słabo użyteczne. Urządzenie wyświetla informacje o punktach we wszystkich kierunkach świata. Niestety jeśli jadę autostradą taka informacja jest mi średnio potrzebna – potrzebuję informacji o POI na trasie i o tym informuje Becker.
TCM
Posiadają je oba urządzenia. Becker wbudowane i działa. Garmin zaszyte w kablu. Ponieważ nie używam tego kabla na co dzień (w kraju nie ma takich inf), na wyjazd zapomniałem go zabrać i nie miałem dostępnych informacji TCM.
Cena zakupu
Garmin 865T - 1849,00 zł http://sklep.entre.pl/produkt/Garmin_Nuvi_865T_GP_id728
Becker Z203 1299,00 zł(odpowiednik Garmina z Bluetooth i 4GP wewnętrznej) – http://www.beckerpolska.pl/index.php?la ... f54fae6b56
Podsumowanie
Garmin nieodparcie kojarzy mi się z ręcznymi nawigacjami gdzie restart urządzenia nie jest straszny (można się przecież zatrzymać i poczekać). Z wygodnym korzystaniem z mapy 2D – żeby rozejrzeć spokojnie i wybrać lepsza drogę.
Becker jest bardziej samochodowy, bardziej dopracowany do szybkiego i pewnego korzystania w aucie. Przecież podczas jazdy na autostradzie informacja o manewrze potrzebna jest JUŻ a nie po paru sekundach PO ZJEŻDZIE jak nasz Garmin raczy się restartować.
Pewna protezą dla Garmina jest możliwość obsługi map na domowym komputerze. Jednak ten typ pracy sprawia wrażenie łatania problemu i niż prawdziwej zalety.
Zastanawiając się nad zakupem należy zadać sobie pytanie co da nam wiecej nawigacja Garmina i czy na pewno jest to warte przepłacenia 550 zł ( + ponad 40%)
Pozdrawiam
Ir