Poszukujemy testerów nawigacji marki TWONAV

Przeznaczeniem działu są porównania odbiorników Garmina z systemami innych producentów, dyskusje o tym jaką nawigację kupić (Garmin czy co innego) oraz ogólne rozważania o zaletach i brakach w ofercie Garmina.

Moderatorzy: Zachu, GPS Maniak, Azzie

Re: Poszukujemy testerów nawigacji marki TWONAV

Postprzez Marko » Pt, 20 sie 2010 6:34

TwoNav nazwałbym systemem rastrowo-wektorowym (z naciskiem na raster) przez podobieństwo do OziExplorera (z dodaną obsługą wektora), w odróżnieniu od systemu wektorowo-rastrowego (Garmin, głównie wektor, a przy okazji raster).

Lechu, jak spisuje się mapa TeleAtlasu w terenie, o ile miałeś dostęp do takiej?
Oregon 700, eTrex 30x, Tempe
Avatar użytkownika
Marko
Garniak
 
Posty: 6231
Dołączył(a): Pt, 12 wrz 2008 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Re: Poszukujemy testerów nawigacji marki TWONAV

Postprzez Marko » Cz, 17 lis 2011 23:02

Marko napisał(a):TwoNav Sportiva ver. 2.2
Charakterystyka:
(1) Ciekawy interfejs. Warto samemu sprawdzić przed zakupem urządzenia dedykowanego analogiczną wersję dla PDA.
(2) Możliwość montażu na mostku kierownicy,
Obiektywnie:
(1) Brak mapy wektorowej Polski. W komplecie tylko historyczny raster.
(2) Obsługa niemal wyłącznie załączonym rysikiem lub paznokciem (palcem bardzo niedokładna);
(3) Bardzo krótka smycz - tylko na rysik, nie można zawiesić odbiornika na szyję;
(4) Brak zasilacza samochodowego i uchwytu samochodowego w komplecie;
(5) Max. 6 godz. pracy z podświetleniem; z wyłączonym ekranem: max. 20 godz. (na stronie polskiego dystrybutora błędnie podano 30 godz. - nierealne), brak zasilania bateriami, tylko standardowy akumlator Nokii;
(6) Możliwość konwersji śladu w trasę oraz odwrotnie: trasy w ślad, jednak przy długich śladach przeliczanie trwa kilka minut;
(7) Tendencja do kilkusekundowego zawieszania się przy przełączaniu stron (komputer podróży/kompas/profil);
(8) Brak wykresu, historii ciśnienia (tylko informacja o aktualnym ciśnieniu w polu danych);
(9) Nieedytowalny profil wysokościowy (tylko 3-skokowe zoomowanie) i brak jednoczesnego podglądu profilu aktywnego i planowanej trasy (przy nawigacji po trasie/śladzie tylko profil planowanej trasy/śladu - bez podglądu profilu bieżącego);
Subiektywnie:
(1) Przy przewijaniu mapy tendencja do jej skalowania, co jest prawdopodobnie wynikiem małego ekranu (3"), bo w aplikacji TwoNav PDA 3,5" ten błąd nie występuje,
(2) Ekran słabszy od Dakoty, nie "światłolubny", a w efekcie: niewidoczny bez podświetlenia; bardziej samochodowy niż outdoorowy,

Po ponad roku pora na cd. wrażeń z obsługi Sportivy.
Zacznę od "ciepłych słów" n/t "trybu samochodowego" (czyli nawigacji "według dróg") w TwoNav, na przykładzie własnych "trackmap" wektorowych MPVF oraz z wykorzystaniem danych DEM (z serwera CompeGPS).
TwoNav 2.4.3
Tryb "On road"
Istotna nowość: możliwość zapisania "trasy aktywnej" w pamięci odbiornika...
Ciekawostka: "trasa aktywna" składa się z 2 punktów (tj. "Start" i "End"), choć jest wyświetlana i zapisywana w pamięci jako krzywa łamana.
MPVF.PNG

Kreślenie profilu "trasy aktywnej" w wersji 2.4.3 szwankuje. Można go wyświetlić jedynie po konwersji "trasy aktywnej" w ślad.
Oregon 700, eTrex 30x, Tempe
Avatar użytkownika
Marko
Garniak
 
Posty: 6231
Dołączył(a): Pt, 12 wrz 2008 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Poprzednia strona

Powrót do Garmin a konkurencja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości