DK52 Andrychów
DK52 Andrychów
Witam kolegów z Mediamobile na forum Garniak.
Ktoś musi zacząć więc ...
Lokalizacja: DK52 Andrychów (woj. małopolskie)
Szczegóły 1 raportu TMC: "Zamknięta droga / Skotnica ->Stefana Batorego"
Szczegóły 2 raportu TMC: "Zamknięta droga / Stefana Batorego -> Skotnica"
Problem: Zbyt długi odcinek drogi "wyłączony" z ruchu (oba raporty TMC).
Poniżej widok mapy Vtraffic. Czerwoną strzałką pokazuję rzeczywistą lokalizację remontowanego mostu. Poniżej widok ogólny "zamkniętego" przez komunikaty TMC odcinka drogi DK52: Niebieskimi strzałkami pokazuję najkrótszą drogę objazdu, sugerowaną również przez lokalne znaki drogowe.
Jak widać na screenshot'cie raport TMC "zamyka" zbyt długi odcinek DK52, co powoduje zbędne nadkładanie drogi przez kierowców, wierzących w poprawność tego raportu.
Sugerowane rozwiązanie problemu:
Moim zdaniem wystarczą raporty zamykające odcinki:
Stefana Batorego -> Żwirki i Wigury
Żwirki i Wigury -> Stefana Batorego
Ktoś musi zacząć więc ...
Lokalizacja: DK52 Andrychów (woj. małopolskie)
Szczegóły 1 raportu TMC: "Zamknięta droga / Skotnica ->Stefana Batorego"
Szczegóły 2 raportu TMC: "Zamknięta droga / Stefana Batorego -> Skotnica"
Problem: Zbyt długi odcinek drogi "wyłączony" z ruchu (oba raporty TMC).
Poniżej widok mapy Vtraffic. Czerwoną strzałką pokazuję rzeczywistą lokalizację remontowanego mostu. Poniżej widok ogólny "zamkniętego" przez komunikaty TMC odcinka drogi DK52: Niebieskimi strzałkami pokazuję najkrótszą drogę objazdu, sugerowaną również przez lokalne znaki drogowe.
Jak widać na screenshot'cie raport TMC "zamyka" zbyt długi odcinek DK52, co powoduje zbędne nadkładanie drogi przez kierowców, wierzących w poprawność tego raportu.
Sugerowane rozwiązanie problemu:
Moim zdaniem wystarczą raporty zamykające odcinki:
Stefana Batorego -> Żwirki i Wigury
Żwirki i Wigury -> Stefana Batorego
Pozdrawiam, mariuszD
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
- nocnyMarek
- Bywalec
- Posty: 581
- Rejestracja: 21 mar 2007, 21:17
- Lokalizacja: Silesia
Re: DK52 Andrychów
A nie Stefana Batorego -> 1 Maja i odwrotnie?beetle-m pisze:Moim zdaniem wystarczą raporty zamykające odcinki:
Stefana Batorego -> Żwirki i Wigury
Żwirki i Wigury -> Stefana Batorego
Przecież to między nimi jest ten budowany most.
Palmax & AM3/4/5/6, NE, /Sygic, AP, N2/9, OM-free
Re: DK52 Andrychów
Jak zawsze "Sokole oko"
Zgadzam się. Tak byłoby idealistycznie dla osobówek przy założeniu, że osoby decyzyjne nie chcą ograniczać ruchu pojazdów w tym miejscu (okolice remontowanego mostu).
Stefana Batorego <-> 1 Maja to odcinek pomiędzy najbliższymi przecznicami remontu.
Obawiam się jednak o to, że raport musi uwzględniać w jakiś sposób ruch samochodów ciężarowych.
Nie jestem w stanie przedstawić dokładnej mapy tonażu na poszczególnych ulicach w Andrychowie.
Koledzy z UMP zrobili to tak (zburzyli ten most): Liczę na to, że w miarę upływu czasu uzyskamy od kolegów z Mediamobile opis zasad jakimi kierują się ustalając wielkość zamkniętego odcinka drogi. Ja mam niestety pewną szczątkową wiedzę ale sprzed wielu miesięcy więc ...
Zgadzam się. Tak byłoby idealistycznie dla osobówek przy założeniu, że osoby decyzyjne nie chcą ograniczać ruchu pojazdów w tym miejscu (okolice remontowanego mostu).
Stefana Batorego <-> 1 Maja to odcinek pomiędzy najbliższymi przecznicami remontu.
Obawiam się jednak o to, że raport musi uwzględniać w jakiś sposób ruch samochodów ciężarowych.
Nie jestem w stanie przedstawić dokładnej mapy tonażu na poszczególnych ulicach w Andrychowie.
Koledzy z UMP zrobili to tak (zburzyli ten most): Liczę na to, że w miarę upływu czasu uzyskamy od kolegów z Mediamobile opis zasad jakimi kierują się ustalając wielkość zamkniętego odcinka drogi. Ja mam niestety pewną szczątkową wiedzę ale sprzed wielu miesięcy więc ...
Pozdrawiam, mariuszD
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Re: DK52 Andrychów
Witam serdecznie!
Na wstępie dziękuje za aktywność i informacje. Utrudnienie w Andrchowie zostało poprawione. Teraz nawigacje powinny pokazywać wpływ utrudnienia tylko na moście.
Co do sposobu działania naszego systemu jest ona zarówno prosta jak i mocno ograniczająca nas, jako operatorów . Otóż każda droga w Polsce (na obecną chwilę pod uwagę bierzemy klasy od dróg krajowych (DK) wzwyż) jest podzielona na wirtualne odcinki ograniczone, tak zwanymi, punktami TMC. Aby dodać jakieś zdarzenie (roboty drogowe wypadek, zdarzenia) musimy takie miejsce ograniczyć dwoma takimi punktami. W zależności od zdarzenia i wpływu, jaki ma na otoczenie, operator może przjąć jeden lub kilka odcinków w danej wiadomości, która potem jest pokazywana na nawigacji. Sama siatka punktów jest sukcesywnie powiększana, co daje nam możliwość skrócenia "długości" wpływu danego zdarzenia.
Na wstępie dziękuje za aktywność i informacje. Utrudnienie w Andrchowie zostało poprawione. Teraz nawigacje powinny pokazywać wpływ utrudnienia tylko na moście.
Co do sposobu działania naszego systemu jest ona zarówno prosta jak i mocno ograniczająca nas, jako operatorów . Otóż każda droga w Polsce (na obecną chwilę pod uwagę bierzemy klasy od dróg krajowych (DK) wzwyż) jest podzielona na wirtualne odcinki ograniczone, tak zwanymi, punktami TMC. Aby dodać jakieś zdarzenie (roboty drogowe wypadek, zdarzenia) musimy takie miejsce ograniczyć dwoma takimi punktami. W zależności od zdarzenia i wpływu, jaki ma na otoczenie, operator może przjąć jeden lub kilka odcinków w danej wiadomości, która potem jest pokazywana na nawigacji. Sama siatka punktów jest sukcesywnie powiększana, co daje nam możliwość skrócenia "długości" wpływu danego zdarzenia.
Re: DK52 Andrychów
Witam Łukaszu. Miło widzieć na Garniaku.
Dziękuję za informacje i zmianę.
"Pierwsze koty za płoty"
____________________________________
Obawiam się, że poniższy WAŻNY fragment zaginie niedługo w wątkach i postach stąd prośba o założenie, przyklejenie i prowadzenie w tym dziale osobnego wątku-postu z informacjami technicznymi tego typu.
Z biegiem czasu ten wątek/post (może być na stałe zamknięty) będziecie rozwijali i da nam userom pełny obraz Waszych możliwości jako operatora. Zapewne ograniczy to ilość zbędnych pytań i wątpliwości w przyszłości.
Wszelkie techniczne detale opisujące ilość regionów (podział Polski), nadajników, etc. mile widziane. Mam nadzieję, że Rada się ze mną zgodzi.
Dziękuję za informacje i zmianę.
"Pierwsze koty za płoty"
____________________________________
Obawiam się, że poniższy WAŻNY fragment zaginie niedługo w wątkach i postach stąd prośba o założenie, przyklejenie i prowadzenie w tym dziale osobnego wątku-postu z informacjami technicznymi tego typu.
MM_lmitka pisze:Co do sposobu działania naszego systemu jest ona zarówno prosta jak i mocno ograniczająca nas, jako operatorów . Otóż każda droga w Polsce (na obecną chwilę pod uwagę bierzemy klasy od dróg krajowych (DK) wzwyż) jest podzielona na wirtualne odcinki ograniczone, tak zwanymi, punktami TMC. Aby dodać jakieś zdarzenie (roboty drogowe wypadek, zdarzenia) musimy takie miejsce ograniczyć dwoma takimi punktami. W zależności od zdarzenia i wpływu, jaki ma na otoczenie, operator może przjąć jeden lub kilka odcinków w danej wiadomości, która potem jest pokazywana na nawigacji. Sama siatka punktów jest sukcesywnie powiększana, co daje nam możliwość skrócenia "długości" wpływu danego zdarzenia.
Z biegiem czasu ten wątek/post (może być na stałe zamknięty) będziecie rozwijali i da nam userom pełny obraz Waszych możliwości jako operatora. Zapewne ograniczy to ilość zbędnych pytań i wątpliwości w przyszłości.
Wszelkie techniczne detale opisujące ilość regionów (podział Polski), nadajników, etc. mile widziane. Mam nadzieję, że Rada się ze mną zgodzi.
Pozdrawiam, mariuszD
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Re: DK52 Andrychów
Właśnie miałem to zaproponować, ale myśl uciekła mi w ferworze pisania posta . Zrobimy zamknięty temat, w którym będziemy uwzględniali odpowiedzi (w ramach naszej możliwości) na pytania użytkowników.
Re: DK52 Andrychów
Zmiany widoczne były już wczoraj ok. godz. 15:00. Niestety widziałem stare i nowe raporty jednocześnie.
Po restarcie odbiornika widoczne są już tylko nowe raporty.
Porównanie wygląda tak: Temat wydaje się wyczerpany.
Po restarcie odbiornika widoczne są już tylko nowe raporty.
Porównanie wygląda tak: Temat wydaje się wyczerpany.
Pozdrawiam, mariuszD
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Re: DK52 Andrychów
Skorzystam z okazji by pociągnąć w tym wątku temat techniczny.
W chwili obecnej raport obejmuje dwie najbliższe przecznice remontowanego mostu.
Niestety, węzły obejmują je obie, co ogranicza możliwość kalkulowania przez urządzenia trasy wg zielonych strzałek (poniżej): Już wiemy, że operator nie ma dowolności wstawiania punktów ale spróbuję zapytać:
czy możecie "odsłonić" obie przecznice przesuwając Wasze punkty (pkt. początku i pkt. końca) o kilka metrów ?
Czysto teoretycznie, prawy punkt raportu mógłby być przesunięty do lewej odnogi (litery "V") tego skrzyżowania. Chodzi o miejsce, w którym widać teraz na screenshot'cie numer drogi ("52").
W chwili obecnej raport obejmuje dwie najbliższe przecznice remontowanego mostu.
Niestety, węzły obejmują je obie, co ogranicza możliwość kalkulowania przez urządzenia trasy wg zielonych strzałek (poniżej): Już wiemy, że operator nie ma dowolności wstawiania punktów ale spróbuję zapytać:
czy możecie "odsłonić" obie przecznice przesuwając Wasze punkty (pkt. początku i pkt. końca) o kilka metrów ?
Czysto teoretycznie, prawy punkt raportu mógłby być przesunięty do lewej odnogi (litery "V") tego skrzyżowania. Chodzi o miejsce, w którym widać teraz na screenshot'cie numer drogi ("52").
Pozdrawiam, mariuszD
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Re: DK52 Andrychów
Witam,
odpowiedz na to ptanie zawiera zarowno dobrą, jak i mniej przyjemną, informacje . Oczywiscie samo przesuniecie punktu itd. jest mozliwe - to dobra wiadomosc. Zla wiadomsc to taka, że wymaga to sporej, wbre pozorom, ingerencji w istniejaca macierz wszystkich punktow TMC (my, jako operatorzy, nie mamy niestety dostepu do oprogramowania do obrobki punktow). Przede wszystkim punkty te sa ze soba powiazane szeregiem zmiennych i zmiana jednego z nich moze wplynac na inne, powiazane z nim punkty co moze skutkowac roznymi bledami (np. pominiecie jednego z punktu i wydluzenie przez to odcinka, na ktory wplywa zdarzenie). Dlatego wszelkie sugestie, bledy itd. sa przez nas zbierane i przekazywane odpowiedniemu działowi MediaMobile, który sam "bawi się" tym tematem i przesyła aktualizacje do nawigacji.
odpowiedz na to ptanie zawiera zarowno dobrą, jak i mniej przyjemną, informacje . Oczywiscie samo przesuniecie punktu itd. jest mozliwe - to dobra wiadomosc. Zla wiadomsc to taka, że wymaga to sporej, wbre pozorom, ingerencji w istniejaca macierz wszystkich punktow TMC (my, jako operatorzy, nie mamy niestety dostepu do oprogramowania do obrobki punktow). Przede wszystkim punkty te sa ze soba powiazane szeregiem zmiennych i zmiana jednego z nich moze wplynac na inne, powiazane z nim punkty co moze skutkowac roznymi bledami (np. pominiecie jednego z punktu i wydluzenie przez to odcinka, na ktory wplywa zdarzenie). Dlatego wszelkie sugestie, bledy itd. sa przez nas zbierane i przekazywane odpowiedniemu działowi MediaMobile, który sam "bawi się" tym tematem i przesyła aktualizacje do nawigacji.
Re: DK52 Andrychów
Na to w sumie liczyłem.MM_lmitka pisze:Dlatego wszelkie sugestie, bledy itd. sa przez nas zbierane i przekazywane odpowiedniemu działowi MediaMobile, który sam "bawi się" tym tematem i przesyła aktualizacje do nawigacji.
Stąd mój pomysł by pokazać ewentualne sytuacje, które mogą występować przy zbyt skromnej siatce punktów.
Dzięki za informacje.
Pozdrawiam, mariuszD
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)