Strona 5 z 5

Re: Włączanie GPS w samolocie pasażerskim

PostNapisane: Wt, 09 paź 2012 13:43
przez Ajger
Coś nisko leciał ten Boeing :wink:

Re: Włączanie GPS w samolocie pasażerskim

PostNapisane: Śr, 10 paź 2012 9:09
przez Antonio
Ajger napisał(a):Coś nisko leciał ten Boeing :wink:

Po rozwiązaniu 36 Pułku Specjalnego LOT przejął jego zadania w zakresie transportu VIP-ów, z tym również proces szkolenia. To jest "lot koszący" :lol:

Re: Włączanie GPS w samolocie pasażerskim

PostNapisane: Pt, 26 kwi 2013 14:31
przez Marko
Z racji tego wątku na Garniaku warto pamiętać, że aby zapisać poprawnie ślad w samolocie należy zmienić ustawienia wysokościomierza.
Konfiguracja - Wysokościomierz --->> Tryb barometryczny: "Stała wysokość"
10992.png

26022.png

Re: Włączanie GPS w samolocie pasażerskim

PostNapisane: N, 13 lip 2014 16:26
przez Wojtek600
Ostatni przelot na trasie Warszawa - Kraków, Bombardier Q-400, Garmin Oregon 600 FW 3.60 . Ustawienie wysokościomierza "Stałą wysokość", miejsce koło okna na wysokości silnika. ślad się urwał po niecałych 90 km lotu. Przelot następuje faktycznie na około 6 tys. metrów, więc pełnej wysokości przed urwaniem śladu nie osiągnął.

Obrazek

Edyta:

Za drugim razem przy kolejnym rejsie sygnał się nie urwał, ale zasada jest żelazna: odbiornik przy samej szybie, bo już na kolanach makabrycznie "zjeżdza" z dokładnością do utraty sygnału, stąd ostatni fail...

Re: Włączanie GPS w samolocie pasażerskim

PostNapisane: So, 23 lip 2016 9:03
przez moli516
Chciałem sie podzielić najnowszym "odkryciem" w używanu GPSMAP 64S Przez lata moimi kolegami w podniebnych podróżach byli 60CSX i 62S - każdy z nich "działał" na pokładzie samolotu jednak warunkiem było siedzenie przy oknie 8) Siedząc na tzw środku lub przy korytarzu nie było szans na złapanie dobrego fixa. (sygnału z satelit). Ostatnio latam z 64S i dużym , pozytywnym zaskoczeniem podczas lotu kiedy to dane mi było siedzieć na miejscach C albo D w samolotach tanich linii lotniczych było uruchomienie odbiornika i uzyskanie solidnego połączenia oraz możliwość śledzenia trasy samolotu. Wcześniejsze próby na podobnych miejscach siedzących z 60 i 62 kończyły się niepowoedzniem. Dodam też , że z pierwszych obserwacji wyskościomierz działa do wysokości w przedziale 7000 - 8000m (kiedy byliśmy na tzw wysokości przelotowej (10K) to nie miałem możliwości odczytu wysokości.

Re: Włączanie GPS w samolocie pasażerskim

PostNapisane: N, 24 lip 2016 9:09
przez tboniasty
Miałeś włączony odbiór GLONASSu?

Re: Włączanie GPS w samolocie pasażerskim

PostNapisane: Pt, 19 sie 2016 9:09
przez moli516
Tak Glonass byl wlaczony.