Mapa wektorowa MapEdit i Levele.

O narzędziach do tworzenia własnych map, takich jak MapEdit czy cGPSmapper, a także o serwisach udostępniania, wymiany i przetwarzania danych geograficznych takich jak MapCenter, OpenStreetMap czy SDD (SRTM). Ogólnie, o wszystkim co związane z radością UMPowania.

Moderatorzy: Artur, Alf/red/, Spider

Mapa wektorowa MapEdit i Levele.

Postprzez Swaq » Pt, 16 mar 2012 12:46

Proszę o poradę, korektę moich planów co do widoczności poszczególnych elementów mapy wektorowej na levelach w MapEdit a później w Vista HCx.
Mapa została przeze mnie narysowana, tylko wybrany fragment i najważniejsze dla mnie elementy będą używane na najbardziej szczegółowym levelu. Mapa dostyczy lasu i jego elementów. Więc tak:
Level4-6?:
- drogi: autostrady, drogi większe (krajowe, ekspresowe),
- obszar lasu
- duże jeziora
Level3:
- jeziora, rzeki + nazwy
Level2:
- miasta (są to tylko punkty na mapie, nie potrzebuję zakresu budynków)
- obszary leśne chronione
Level1:
- drogi: asfaltowe, bruki, ścieżki leśne + ich nazwy
Level0:
- parkingi leśne
- pozostałości po przedwojennych budowlach (ruiny)
- elementy inne (małe, ale ważne z nazwami).

Przyglądałam się innym mapom i na tej podstawie zaplanowałam właśnie ten schemat. Będę wdzięczna za poradę :).
Swaq
Początkujący
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr, 06 lip 2011 11:57

Re: Mapa wektorowa MapEdit i Levele.

Postprzez GPS Maniak » Pt, 16 mar 2012 16:36

To mapa dla Ciebie? To tylko Ty znasz odpowiedź jak zrobić, by było dobrze :wink:

Nie wiem jakie chcesz używać ustawienia odbiornika, ale nawet przy założeniu, że będzie to szczegółowość "wyższa" tojak dla mnie zdecydowanie za głęboko wrzuciłeś drogi asfaltowe i miasta. Zresztą, "miasta" to pojęcie zbyt precyzyjne. Mówiłbym raczej o miejscowościach, a tu wiadomo. Ustrzyki Górne to nie Poznań, ani nawet nie Sanok, zatem powinny pokazywać się później (przy większym zbliżeniu). Reasumując:
* Duże miejscowości powinny być widoczne od razu wraz z autostradami, lasem i dużymi jeziorami. Małe mogą pokazywać się później.
* Drogi asfaltowe połączyłbym z wyświetlaniem jezior i rzek (u Ciebie Level3).
Oczywiście to moja, całkowicie subiektywna opinia
Tak po prawdzie i tak wszystko wyjdzie "w praniu" gdy wrzucisz mapę do odbiornika i pokatujesz ją w odbiorniku przez kilka godzin/dni. Mało tego, ja katuję swoje własne mapki już prawie 10 lat, a i tak nie jestem pewien, czy dobrze rozmieszczam obiekty w levelach :wink: :D
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Avatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
 
Posty: 14830
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 2:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko

Re: Mapa wektorowa MapEdit i Levele.

Postprzez Swaq » So, 17 mar 2012 19:02

Dziękuję za poradę :D , rzeczywiście "miasta" wrzucę wyżej, co do asfaltu, to się sama przekonam wpierw ;). Wiadomo, że mapy będę używała głównie ja i pod siebie ją tworzę, ale nie chcę całkiem sknocić na starcie - stąd prośba o weryfikację. Temat można zamknąć.
Swaq
Początkujący
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr, 06 lip 2011 11:57

Re: Mapa wektorowa MapEdit i Levele.

Postprzez Swaq » Wt, 29 paź 2013 11:26

Powracam z tematem i problemem...
Wszystko ładnie i pięknie, ale mam ale. Na mapie zaznaczyłam obszar lasu a na nim nowy obszar rezerwatów (inny rodzaj obszaru) i na kompie ładnie widać a po wyeksportowaniu danych do img urządzenie nie widzi obszaru rezerwatów. Co jest źle? Czy trzeba wycinać obszar jeśli na nim rysujemy inny.
Dodam, że las widać od level 4 (największy) a rezerwaty mają być widoczne od level 2. Z innymi widokami na poszczególnych poziomach nie ma problemu (poziomice od lvl1, ale to są linie...).
Dzięki za pomoc.
Załączniki
Zrzut ekranu 2013-10-29 o 11.23.32.jpeg
Przykład obszaru z jego właściwościami.
Swaq
Początkujący
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr, 06 lip 2011 11:57

Re: Mapa wektorowa MapEdit i Levele.

Postprzez popej » Wt, 29 paź 2013 14:38

O widoczności nakładających się obszarów decyduje kolejność rysowania (draw order), którą definiuje się w pliku TYP.
popej
Montana 700, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; PocoX3Pro, OsmAnd+
Avatar użytkownika
popej
Garniak
 
Posty: 6877
Dołączył(a): Wt, 10 kwi 2007 23:22
Lokalizacja: Gdańsk


Powrót do Tworzenie map

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości