GPMapa Topo nie koreluje z plikiem !4807.txt, czy też odwrotnie. Autor mapy sam sobie może ustalić co jak się ma wyśwetlać i dlatego użycie pliku !4807.txt do GPMapy jest niewłaściwe.
Natomiast "Topo_Pl_100" z plikiem !4807.typ powinno wyglądać w miarę sensownie. U mnie wygląda to tak:
marek777 napisał(a):Tzn. automatem pokolorować się nie da ?
Mam klikać na każdy szlak ,znaleźć/przypisać mu typ ,a potem w *.txt skórki zdefiniować mu kolor ?
Nie. Po co coś zmieniać w samej mapie?
Przecież autor mapy wiedział jaki rodzaj obiektu (typ linii) użyć, by w odbiorniku i w MapSource zamiast zwykłej kreski był widoczny czerwony szlak. I dotyczy to całej mapy. Tzn. na całej mapie - niezależnie od tego czy to GPMapa Topo, czy Topo_pl_100, szlak czerwony opisany jest konkretnym zawsze tym samym obiektem. Tym samym w ramach jednego zestawu mapowego, bo oczywiście koledzy z IMAGISU mogli zastosować i zastosowali w GPMapie Topo zupełnie inny obiekt niż ja w Topo_Pl_100.
Zobacz. Gdy zajrzysz do pliku !4807.txt odnajdziesz taką definicję:
[_line]
Type=9
Xpm="32 3 4 1"
"# c #ff0000"
" c none"
"3 c #ff0000"
"4 c none"
"####### ####### ####### ####### "
"####### ####### ####### ####### "
"####### ####### ####### ####### "
string1=4,SZLAK CZERWONY
string2=0x15,SZLAK CZERWONY
[end]A to oznacza, że swojego czasu podjąłem decyzję iż szlaki czerwone będą kreślone linią 0x9. W konsekwencji po wczytaniu do MapSkin pliku !4807.txt i po wczytaniu dowolnego pliku IMG z Topo_pl_100, każda linia zdefiniowana jako 0x9 powinna wyświetlić się na czerwono. A ponieważ o tym zadecydowałem na etapie tworzenia mapy, każdy czerwony szlak namalowałem obiektem 0x9. Użytkownik niczego już nie musi w mapie zmieniać.
Gorzej z GPMapą Topo. IMAGIS nie publikuje pliku tekstowego, który można byłoby użyć jako skina w MapEdicie. Zatem musisz sam rozszyfrować jaki rodzaj linii definiuje szlak czerwony, niebieski etc. i wówczas możesz utworzyć sobie stosowny plik "TXT".