UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Dyskusje bliżej lub dalej związane z GPSami, zawsze jednak w doborowym towarzystwie.

UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Postprzez bojar » Pn, 07 maja 2018 17:38

Witam,
To mój pierwszy post na forum, nie ukrywam, że sytuacja skłoniła mnie do założenia konta i podzielenia się doświadczeniem z serwisem firmy Garmin w Polsce.
Zegarek Garmin Fenix 5 Saphire z paskiem zakupiony w jednym z dużych polskich sklepów internetowych w grudniu 2017. Od początku problemy ze skaczącym tempem podczas biegu (biegam w terenie nie zabudowanym, wystarczą 2-3 drzewa przy drodze aby tempo spadło np. z 5min/km na 7min/km), problemy z WiFi, przejściowe z barometrem i wysokościomierzem, teraz coraz częściej pojawiające się problemy z synchronizacją z iphone via bt).
Po kilku kontaktach z serwisem i wykonaniu wszystkich zaleceń - serwis stwierdził, że jednak trzeba będzie zegarek do nich wysłać do naprawy. Trudno, zdarza się - felerny egzemplarz. Podałem wszystkie dane, przesłałem fakturę imienną zakupu, podałem numer seryjny .... i tu się zaczęło...
Zostałem przez serwis poinformowany, że mój zegarek nie może być naprawiony poprzez odesłanie go do serwisu producenta, mogę to zrobić "w moim przypadku" tylko za pośrednictwem sklepu, w którym go zakupiłem !!
Kupiłem zegarek z 2-letnią gwarancją producenta, spełniłem wszystkie wymogi gwarancyjne, a znana i poważana marka GARMIN odmawia mi realizacji gwarancji w serwisie firmowym !! O co chodzi ?
Okazało się podczas kilku dyskusji z serwisem, że mój zegarek, pomimo w pełni legalnego zakupu i oryginalności - pochodzi nie z polskiej dystrybucji więc Garmin Polska odmawia jego serwisu !!! Zostałem poinformowany, że jedyną drogą jest odesłanie go via sklep, w którym go zakupiłem. Dotyczy to również zakupów w największej w Polsce sieci sklepów sportowych (Decathlon) ...
Co gorsze, serwis przestał odpowiadać na maile, nie chciał mi również potwierdzić samego faktu, czy mój zegarek objęty 2-letnią gwarancją producenta czy nie...
Jeszcze większa paranoją jest to, że na moje pytanie - czy gdybym zakupił zegarek np. we Francji i chciał oddać go do serwisu w Polsce, zostałby przyjęty - padła odpowiedź TAK !!
To szczyt paranoi i ignorancji wobec klienta tak (wydawałoby się) solidnej i renomowanej marki jaką wydawał mi się Garmin.
Niech ten post będzie ostrzeżeniem dla wszystkich, którzy jeszcze nie "wdepnęli" w tą firmę - zarówno jeżeli chodzi o jakość produktu (wcześniej przez kilka lat użytkowałem Polar'a za dużo mniejsze pieniądze - bez żadnych tego typu objawów, zwłaszcza jeżeli chodzi o tempo biegu), a przede wszystkim przed polskim serwisem, który wykorzystując klienta realizuje jakąś swoją politykę dystrybucyjną (innej logiki w tym nie odnajduję).
W MOIM PRZYPADKU GWARANCJA FIRMY GARMIN OKAZAŁA SIĘ FIKCJĄ.
Pozdrawiam,
Paweł
bojar
Newbie
 
Posty: 2
Dołączył(a): Pn, 07 maja 2018 17:29

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Postprzez megatapety » Pn, 07 maja 2018 18:52

Reklamowałem Etrexa 35 Touch, tydzień po kupnie po jakiejś aktualizacji nie chciał się włączyć, zadzwoniłem do serwisu, zrobiłem o co prosili i kazali odesłać. Po tygodniu dostałem nówkę sztukę tylko w zielonym kolorze i również pachnącą grzybami :). Kupiłem z FV na firmę. Także ja nie mam żadnych zastrzeżeń.
Ostatnio edytowano Pn, 07 maja 2018 18:58 przez megatapety, łącznie edytowano 1 raz
megatapety
 
Posty: 33
Dołączył(a): Pt, 13 paź 2017 20:20

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Postprzez Zachu » Pn, 07 maja 2018 18:56

Zawsze ktoś musi napisać pierwszy post, niestety czasem to stek bzdur i później jest cisza od autora. Jaki kto ma w tym interes to nie moja sprawa ale zawsze to są pomyje.
Wystarczy znać swoje prawa i z nich korzystać.
Nuvi & DriveAssist & Colorado & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 7601
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Postprzez bojar » Pn, 07 maja 2018 21:08

megatapety: super, cieszę się, że nie wszystkim się to przytrafia
zachu: w którym miejscu zauważyłeś w mojej wypowiedzi stek bzdur? Gdzie są pomyje ? moją jedyna motywacją jest podzielenie się moim doświadczeniem z serwisem Garmin i cokolwiek byś nie napisał i nie myślał to było dokładnie tak jak opisałem. Wyraziłem swoje rozczarowanie postawą tej firmy, bo jednym z kryteriów wyboru była właśnie gwarancja i jakieś przekonanie, że jest coś warta. Widzisz, ja znam swoje prawa, ale dochodzenie ich w tym przypadku wymagałaby na prawdę dużej determinacji i czasu, którego mi szkoda poświęcać na „walkę”. Jedyne na co mogę zrobic to poświęcić 5minut aby to opisać. Może ktoś przeczyta, może będzie uważniejszy.
Pozdrawiam
pawel
bojar
Newbie
 
Posty: 2
Dołączył(a): Pn, 07 maja 2018 17:29

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Postprzez Zachu » Wt, 08 maja 2018 17:54

Od 2008 roku dzielimy się swoimi doświadczeniami z serwisem viewtopic.php?f=6&t=6809
Gdybyś poświęcił te pięć minut na przeczytanie to byś oszczędził sobie tego postu.

Masz tu jednodniowych pieniaczy i wydumane problemy
viewtopic.php?f=6&t=14525
viewtopic.php?f=6&t=15566
Nuvi & DriveAssist & Colorado & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 7601
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do HydePark

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość