Witam,
To mój pierwszy post na forum, nie ukrywam, że sytuacja skłoniła mnie do założenia konta i podzielenia się doświadczeniem z serwisem firmy Garmin w Polsce.
Zegarek Garmin Fenix 5 Saphire z paskiem zakupiony w jednym z dużych polskich sklepów internetowych w grudniu 2017. Od początku problemy ze skaczącym tempem podczas biegu (biegam w terenie nie zabudowanym, wystarczą 2-3 drzewa przy drodze aby tempo spadło np. z 5min/km na 7min/km), problemy z WiFi, przejściowe z barometrem i wysokościomierzem, teraz coraz częściej pojawiające się problemy z synchronizacją z iphone via bt).
Po kilku kontaktach z serwisem i wykonaniu wszystkich zaleceń - serwis stwierdził, że jednak trzeba będzie zegarek do nich wysłać do naprawy. Trudno, zdarza się - felerny egzemplarz. Podałem wszystkie dane, przesłałem fakturę imienną zakupu, podałem numer seryjny .... i tu się zaczęło...
Zostałem przez serwis poinformowany, że mój zegarek nie może być naprawiony poprzez odesłanie go do serwisu producenta, mogę to zrobić "w moim przypadku" tylko za pośrednictwem sklepu, w którym go zakupiłem !!
Kupiłem zegarek z 2-letnią gwarancją producenta, spełniłem wszystkie wymogi gwarancyjne, a znana i poważana marka GARMIN odmawia mi realizacji gwarancji w serwisie firmowym !! O co chodzi ?
Okazało się podczas kilku dyskusji z serwisem, że mój zegarek, pomimo w pełni legalnego zakupu i oryginalności - pochodzi nie z polskiej dystrybucji więc Garmin Polska odmawia jego serwisu !!! Zostałem poinformowany, że jedyną drogą jest odesłanie go via sklep, w którym go zakupiłem. Dotyczy to również zakupów w największej w Polsce sieci sklepów sportowych (Decathlon) ...
Co gorsze, serwis przestał odpowiadać na maile, nie chciał mi również potwierdzić samego faktu, czy mój zegarek objęty 2-letnią gwarancją producenta czy nie...
Jeszcze większa paranoją jest to, że na moje pytanie - czy gdybym zakupił zegarek np. we Francji i chciał oddać go do serwisu w Polsce, zostałby przyjęty - padła odpowiedź TAK !!
To szczyt paranoi i ignorancji wobec klienta tak (wydawałoby się) solidnej i renomowanej marki jaką wydawał mi się Garmin.
Niech ten post będzie ostrzeżeniem dla wszystkich, którzy jeszcze nie "wdepnęli" w tą firmę - zarówno jeżeli chodzi o jakość produktu (wcześniej przez kilka lat użytkowałem Polar'a za dużo mniejsze pieniądze - bez żadnych tego typu objawów, zwłaszcza jeżeli chodzi o tempo biegu), a przede wszystkim przed polskim serwisem, który wykorzystując klienta realizuje jakąś swoją politykę dystrybucyjną (innej logiki w tym nie odnajduję).
W MOIM PRZYPADKU GWARANCJA FIRMY GARMIN OKAZAŁA SIĘ FIKCJĄ.
Pozdrawiam,
Paweł