UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Dyskusje bliżej lub dalej związane z GPSami, zawsze jednak w doborowym towarzystwie.
bojar
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 07 maja 2018, 17:29

UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Post autor: bojar »

Witam,
To mój pierwszy post na forum, nie ukrywam, że sytuacja skłoniła mnie do założenia konta i podzielenia się doświadczeniem z serwisem firmy Garmin w Polsce.
Zegarek Garmin Fenix 5 Saphire z paskiem zakupiony w jednym z dużych polskich sklepów internetowych w grudniu 2017. Od początku problemy ze skaczącym tempem podczas biegu (biegam w terenie nie zabudowanym, wystarczą 2-3 drzewa przy drodze aby tempo spadło np. z 5min/km na 7min/km), problemy z WiFi, przejściowe z barometrem i wysokościomierzem, teraz coraz częściej pojawiające się problemy z synchronizacją z iphone via bt).
Po kilku kontaktach z serwisem i wykonaniu wszystkich zaleceń - serwis stwierdził, że jednak trzeba będzie zegarek do nich wysłać do naprawy. Trudno, zdarza się - felerny egzemplarz. Podałem wszystkie dane, przesłałem fakturę imienną zakupu, podałem numer seryjny .... i tu się zaczęło...
Zostałem przez serwis poinformowany, że mój zegarek nie może być naprawiony poprzez odesłanie go do serwisu producenta, mogę to zrobić "w moim przypadku" tylko za pośrednictwem sklepu, w którym go zakupiłem !!
Kupiłem zegarek z 2-letnią gwarancją producenta, spełniłem wszystkie wymogi gwarancyjne, a znana i poważana marka GARMIN odmawia mi realizacji gwarancji w serwisie firmowym !! O co chodzi ?
Okazało się podczas kilku dyskusji z serwisem, że mój zegarek, pomimo w pełni legalnego zakupu i oryginalności - pochodzi nie z polskiej dystrybucji więc Garmin Polska odmawia jego serwisu !!! Zostałem poinformowany, że jedyną drogą jest odesłanie go via sklep, w którym go zakupiłem. Dotyczy to również zakupów w największej w Polsce sieci sklepów sportowych (Decathlon) ...
Co gorsze, serwis przestał odpowiadać na maile, nie chciał mi również potwierdzić samego faktu, czy mój zegarek objęty 2-letnią gwarancją producenta czy nie...
Jeszcze większa paranoją jest to, że na moje pytanie - czy gdybym zakupił zegarek np. we Francji i chciał oddać go do serwisu w Polsce, zostałby przyjęty - padła odpowiedź TAK !!
To szczyt paranoi i ignorancji wobec klienta tak (wydawałoby się) solidnej i renomowanej marki jaką wydawał mi się Garmin.
Niech ten post będzie ostrzeżeniem dla wszystkich, którzy jeszcze nie "wdepnęli" w tą firmę - zarówno jeżeli chodzi o jakość produktu (wcześniej przez kilka lat użytkowałem Polar'a za dużo mniejsze pieniądze - bez żadnych tego typu objawów, zwłaszcza jeżeli chodzi o tempo biegu), a przede wszystkim przed polskim serwisem, który wykorzystując klienta realizuje jakąś swoją politykę dystrybucyjną (innej logiki w tym nie odnajduję).
W MOIM PRZYPADKU GWARANCJA FIRMY GARMIN OKAZAŁA SIĘ FIKCJĄ.
Pozdrawiam,
Paweł
megatapety
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: 13 paź 2017, 20:20

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Post autor: megatapety »

Reklamowałem Etrexa 35 Touch, tydzień po kupnie po jakiejś aktualizacji nie chciał się włączyć, zadzwoniłem do serwisu, zrobiłem o co prosili i kazali odesłać. Po tygodniu dostałem nówkę sztukę tylko w zielonym kolorze i również pachnącą grzybami :). Kupiłem z FV na firmę. Także ja nie mam żadnych zastrzeżeń.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2018, 18:58 przez megatapety, łącznie zmieniany 1 raz.
Zachu
Radny
Posty: 6045
Rejestracja: 01 lip 2007, 07:10
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Post autor: Zachu »

Zawsze ktoś musi napisać pierwszy post, niestety czasem to stek bzdur i później jest cisza od autora. Jaki kto ma w tym interes to nie moja sprawa ale zawsze to są pomyje.
Wystarczy znać swoje prawa i z nich korzystać.
Nuvi & DriveAssist & Zumo & fenix
Obrazek
bojar
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 07 maja 2018, 17:29

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Post autor: bojar »

megatapety: super, cieszę się, że nie wszystkim się to przytrafia
zachu: w którym miejscu zauważyłeś w mojej wypowiedzi stek bzdur? Gdzie są pomyje ? moją jedyna motywacją jest podzielenie się moim doświadczeniem z serwisem Garmin i cokolwiek byś nie napisał i nie myślał to było dokładnie tak jak opisałem. Wyraziłem swoje rozczarowanie postawą tej firmy, bo jednym z kryteriów wyboru była właśnie gwarancja i jakieś przekonanie, że jest coś warta. Widzisz, ja znam swoje prawa, ale dochodzenie ich w tym przypadku wymagałaby na prawdę dużej determinacji i czasu, którego mi szkoda poświęcać na „walkę”. Jedyne na co mogę zrobic to poświęcić 5minut aby to opisać. Może ktoś przeczyta, może będzie uważniejszy.
Pozdrawiam
pawel
Zachu
Radny
Posty: 6045
Rejestracja: 01 lip 2007, 07:10
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Post autor: Zachu »

Od 2008 roku dzielimy się swoimi doświadczeniami z serwisem http://www.garniak.pl/viewtopic.php?f=6&t=6809
Gdybyś poświęcił te pięć minut na przeczytanie to byś oszczędził sobie tego postu.

Masz tu jednodniowych pieniaczy i wydumane problemy
http://www.garniak.pl/viewtopic.php?f=6&t=14525
http://www.garniak.pl/viewtopic.php?f=6&t=15566
Nuvi & DriveAssist & Zumo & fenix
Obrazek
alstd
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 25 wrz 2018, 17:24

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Post autor: alstd »

no to ja dzisiaj dostałem tą samą odpowiedź - urządzenie z niemieckiej dystrybucji, jak przyniosę rachunek to może coś uwzględnią.
Problem w tym, że dostałem ten smartwach w prezencie.
No cóż muszę ścigać rodzinę czy mają jakiś rachunek zakupu....

Mam parę urządzeń Garmina, zarejestrowanych na koncie.
Wg rejestracji jest to wystarczające do gwarancji.

Nawet jeśli minęłaby gwarancja - no cóż - to tylko urządzenie, które może się zepsuć.
Mnie w Garminie uderzyło to, że ich urządzenia są jednorazowe - brak możliwośći naprawy, nawet próby naprawy - jedynie wymiana na refurbished w cenie obecnie niemal nowego modelu (model sprzed blisko 2 lat - więc jeśli jeszcze jest sprzedawany (np. media markt) to w cenie dużo niższej niż pierwotnie. A serwis zaproponował wymianę na refurbished w cenie zakupu nowego. To mnie zasmusiło, jeśli chodzi o firmę Garmin.
Muszę zweryfikować, czy warto dalej kupować urządzenia tej firmy czy nie poszukać tańszego odpowiednika.
Zachu
Radny
Posty: 6045
Rejestracja: 01 lip 2007, 07:10
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Post autor: Zachu »

W EU obligatoryjnie gwarancja jest 2 letnia. U polskiego dystrybutora dostaniesz 3 lata.
Podobno Niemieckie prawo jest dużo lepsze od naszego. Warto z niego skorzystać.
Nuvi & DriveAssist & Zumo & fenix
Obrazek
Janczjan
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 17 lis 2020, 14:25

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Post autor: Janczjan »

Przekazałem vivoactive3 music, 15 dni temu.
Gdy minął maksymalny termin naprawy zacząłem dopytywać co ze statusem naprawy i tu zaczęły się SCHODY !!.

Nikt nic nie wie,
zero odzewu,
zero reakcji na zapytania,
jedyne co proponują to cierpliwość.
Jednak tej mi dawno zabrakło.

Szczerze odradzam tego producenta, bo gdy problem to ewidentnie odwracają się.
Mimo przekroczenia wszystkich możliwych prawnych terminów naprawy, to co potrafią to jedynie zachęcanie do cierpliwości i nic poza tym.

Klient traktowany protekcjonalnie i z góry, jakby byli jedynymi na świecie.

Naprawdę ja to już niestety wiem.

Nie kupujcie sprzętu Garmin ,bo w przypadku problemu nikt się wami nie zajmie, i jesteście traktowani obcesowo i jak intruzi.
Niespotykane w dzisiejszych czasach, ale swoje obowiązki traktują jak w zamierzchłych minionych czasach.

Pamiętajcie,
w ich oczach jesteście traktowani "per noga".

TRAGEDIA, TRAGEDIA I WIELKI ZAWÓD.

Firma Garmin chociażby w Polsce nie zasługuje na uwagę a ich sprzęt wcale nie należy do najlepszych ja im się zapewne wydaje.

Serwis Garmin nie kiwnie palcem w kierunku zadowolenia klienta.

Niestety ja tej goryczy zaznałem i nikomu nie życzę takiego traktowania.
Awatar użytkownika
Mariusz65
Radny
Posty: 4013
Rejestracja: 20 sie 2009, 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Post autor: Mariusz65 »

Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar, Rower: iGPSPORT BSC300
sdsyc
Radny
Posty: 2461
Rejestracja: 27 lut 2008, 09:03

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Post autor: sdsyc »

Janczjan pisze:Przekazałem vivoactive3 music, 15 dni temu.
A jak przekazałeś? Via sprzedawca?
Auto: Android Auto + OsmAnd+ + UMP, mapy.cz + OSM, Google Maps
Nadgarstek: Fenix 5 Plus Sapphire + TopoActive Europe + OSM Freizeikarte + UMP
W telefonach: Locus / Brouter, OsmAnd+ + OSM + UMP, mapy.cz
Zachu
Radny
Posty: 6045
Rejestracja: 01 lip 2007, 07:10
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Post autor: Zachu »

Zwykły troll.
Salon i serwis Garmina był zamknięty cały poprzedni tydzień, od 9 do 13 :)
Nuvi & DriveAssist & Zumo & fenix
Obrazek
Janczjan
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 17 lis 2020, 14:25

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Post autor: Janczjan »

Hmmm widać kto tu jest trolem , bo najpierw trzeba być pewnym swego, chyba że działa się w jakimś "dziwnym" interesie.

Po konsultacjach z serwisem w październiku, niestety bez rezultatu poprawy działania sprzetu ostatecznie zaproponowano wysyłkę sprzętu do serwisu, co uczyniłem kurierem UPS.
Przesyłkę przyjęto 2 listopada.

Czekałem 15 dni na jakikolwiek kontakt a gdy zacząłem dociekać prawdy, nikt nic nie wiedział, a tylko proponowano cierpliwość.
Dopiero dzisiaj zacząłem konkretne czynności co sie dzieje z moim przekazanym sprzętem i .... pierwszy kontakt po15 dniach że nie można wymienic bo .... brak w magazynie :lol: :lol: i pierwsza konkretna propozycja wymiany na inny tej klasy, choć to dopiero propozycja na którą się zgodziłem lecz zwrotnej informacji o realizacji znowu brak.

Całe rozpatrywanie takich spraw idzie bardzo opornie i w zasadzie nie wiem jak się zakończy bo zaufania mieć nie można.

Tak że , lepiej nie zarzucać komuś trollowania jak się nim samemu jest ... :evil: .
Zachu
Radny
Posty: 6045
Rejestracja: 01 lip 2007, 07:10
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Post autor: Zachu »

Cierpliwość jest ...
Załączniki
IMG_20201118_143300_rs_rs.jpg
Nuvi & DriveAssist & Zumo & fenix
Obrazek
j570
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: 09 wrz 2007, 20:02

Re: UWAGA: Garmin Polska - serwis nie realizuje gwarancji

Post autor: j570 »

Kiedyś nie było takich problemów. Mój Garmin Vista HCX został bez problemu wymieniony na nowy ze względu na odklejającą się gumę mimo że był kupiony w USA i był sporo po gwarancji. Nikt nie pytał o paragon. Mój kolega miał Legenda i problem z gumą i też dostał Vistę bo Legendów juz nie mieli. Fakt że to trochę trwało, ale chyba wynikało z tego że musieli ściągnąć nowe od Garmina. Czyżby coś sie zmieniło?
ODPOWIEDZ