No więc się pierwszy "pochwalę"
Chociaż nie wiem, czy nie przydałby się nowy wątek.
Zakupiony wczoraj no i oczywiście od razu do roboty
Co się rzuca w oczy i "w dotyk" w stosunku do 278, będzie to opis subiektywny, bez podziału na wady i zalety, ponieważ jak to zawsze bywa, co dla jednych wadą, dla innych obojętne itp.
- klawisze te same, ale chodzą inaczej, jakby "głębiej", kwestia przyzwyczajenia
- samo urządzenie: duże i nie wyważone, odnosi się wrażenie, że zaraz wypadnie z dłoni, obudowa "nie klejąca się do łap, jak np 62
- doskonały ekran, przepaść w stosunku do poprzednika, zdecydowanie większy, ale nie za duży, bardzo kontrastowy i nasycony, ostry, mówiąc po ludzku "aż przyjemnie patrzeć", słońca jeszcze nie było, więc nie wiem jak w słońcu.
- natychmiastowe (w stosunku do 278 uruchamianie) olbrzymi plus, bardzo szybko "łowi" GPS i GLONAS
Na zrzucie ekrany 278Cx tylko GPS
A tu w komplecie GPS + GLONAS
- trochę mnie denerwuje sposób montażu do uchwytów w stosunku do 278, wydaje mi się lekko słaby "klik", ale to doświadczenia z Montaną robią tu za wzór, czy to działa. Jeszcze nie wiem. Zakupiłem do niego od razu uchwyt samochodowy (do auta cywilnego, w tojotce 4X4 przykręce na sztywno) na tzw. silikonie (garminowski, podobno dedykowany). Po włożeniu do niego garmina, kulka jest za słaba i po prostu urządzenie wypada przy każdej próbie obrócenia, lub już nawet wciśnięcia w uchwyt itp. Co tu dużo mówić, tylko RAM na sztywno zapewne poskutkuje.
- jest opcja podłączenia dodtkowych urządzeń przez ANT takich jak:..czyjnik tętna, rowerowy czujnik prędkości, czujnik rytmu oraz czujnik temeratury i VIRB Remote (sterowanie kamerą).... pozostaje pytanie.... po co mi to wszystko w samochodzie lub na jachcie ?
- INTERFEJS, w skrócie dla otrzaskanych z 278, to samo, nie będzie mieć żadnego problemu z przesiadką
- SOFTWARE, są nowe funkcje, działające przez telefon: Pogoda opcja "bieżący": (chmurka, słoneczko i temperatura) po podłączeniu z iphone np, pytanie zatem, po co, skoro mogę rzucić okiem na iphona wcześniej... a w drugiej opcji narzędzia Pogoda jest Mapa a tam po podłączeniu się do wifi, pojawiają się w drugim oknie "chmurki" na danym obszarem. Dosyć schematyczne przyznam,
- bardzo fajnie rozwiązano zakładkę "Ślad", suma danych jak przy treningowym Garminie, znowu małe pytanie po co ? Skrok nikt z nim nie będzie biegał:), tak samo nie bardzo widzę zalety połączenia z "Garmin Connect, czysto treningowe dane jak kroki, dystans itp przeliczane ewidentnie pod trening a brakuje zrzucania punktów i tras zamiast do BaseCAMP to do telefonu, do dalszego udostępniania (chyba, że jeszcze nie odkryłem jak to zrobić)
No i teraz mapy.... W urządzeniu jest mapka Recreation Map of Europe v4, kolorowa, pare jakiś POI, bez opcji routing. Może być. Nic więcej.
Rozpoczeły się moje poszukiwania DVD z CNE, ale chyba dam sobie spokój i kupię wersję 2017 na karcie i w razie czego, przerzucę ją do 62 na "rower".
Przy okazji bardzo fajna zmiana, w końcu wpisywanie adresów i zapisywanie waypointów nie trwa wieczność ! Pojawia się mała klawiaturka i kursorami zamiast przez cały alfabet, idziemy na skróty. DOBRA ZMIANA
Test w terenie:
- olbrzymią zaletą jazdy na skróty jest dla mnie jak największy widok mapy z jak największą siatką dróg. I tu 276Cx sprawuje się perfekcyjnie. Można zmniejszyć mapę a nawet polne dróżki są wciąż widoczne i można na taką dróżkę zapolować, bo od razu widać, że ślepa nie jest.
Zobaczcie na zrzuty, mapa się dogęszcza, ale dorgi nie znikają:
- trochę nie podoba mi się przesuwanie strzałeczką mapy w celu poszukiwania innych obszarów, trwa to wieczność.
A teraz o rzeczy najważniejszej, która tak naprawdę skłoniła mnie do zakupu.
Do tej pory używałem Galaxy TAB Active, a na nim TvoNav i Ozi które doskonale czytają skanowane mapy. Przy okazji dla MACowych użytkowników, którzy nie mogą cieszyć się wersją Ozi zastrzeżoną tylko dla PC polecam program GPSLand w którym kalibruje mapy dla TvoNAv i Oziego i jeszcze nie próbowałem, ależ można również to zrobić do formatu Garmina.
Tak więc zakupiłem ze strony compassu mapkę "Okolicę Krakowa" za 19 złociszy i wgrałem ją do katalogu CustomMaps w urządzeniu (format pliku *.kmz).
Mapa od razy pojawiła się w urządzeniu.
Przyznam szczerze, że nie wiem, jak praca na takich mapach wygląda w Montenerze, ale tu to jest to możliwość, która tak naprawdę nie za wiele wnosi.
Mapa przy powiększaniu lub zmniejszaniu odświeża się z kilku (5-10) sekund!, To naprawdę bardzo długi okres czasu, gdy szuka się drogi gdzieś w terenie (w samochodzie oczywiście).
Fakt, jestem rozpieszczony Samsungiem, który działa bez żadnych spowolnień czy też opóźnieniu w wyświetlaniu map i liczyłem, że teraz Garmin zastąpi mi drugie urządzanie do jazdy po skanowanych mapach.
Jednym słowem, GARMIN 278 ma mołżiwość wyświetlania poskanowych map, jednak uważam, że urządzenie jest za słabe, aby płynnie sobie z nimi radzić.
Macie pytania, to dawać. Szkoda, ze nie ma programu do zrzutów ekanu z Garmina na MAC, najwyżej wykonam kilka zdjęć.
I mała korekta
Mianowicie jest mozliwośc włączenia zrzutów ekanu w urządzeniu i robi sie to klawiszem POWER, zdjęcia są zapisywane do katalogu SCRN w fromaci *.bmp.
Na zrzucie widać opcję włączenia zrzutów z ekranu, po jej wybraniu pojawia się komunikat gdzie zapisywane są pliki.
Po wyłaczeniu urządzenia opcja automatycznie jest anulowana.
A na koniec chyba jeszcze niedporacowana funkcja pracy urządzenia po wyłączeniu zasilania:
Mianowicie, albo urządzenie wyłacza się od razu, albo... nie dzieje się nic i trzeba je wyłaczyć ręcznie.
W poprzedniku, 278, pojawiał się ekranik z odliczaniem, który informawał, że jeżeli nie przerwiemy odliczania, to nawigacja sama się wyłączy.