Test modelu DriveAssist 51 LMT-D
DriveAssist ma szklany ekran wielkości 5 cali i rozdzielczości 480x272. Niestety widać różnicę w obrazie, szczególnie na widokach skrzyżowań (Junction View). Reszta funkcji widok drogi pozostaje nie zauważona przy mniejszej rozdzielczości. Pamiętać tylko należy przy wgrywaniu dodatkowych POI i doborem rozdzielczości ikon.
Garmin zaczął rozróżniać modele wyposażone w tradycyjne TMC inaczej niż dotychczas. Wcześniej było jasno napisane, teraz wyróżnikiem jest litera S (Smartphone Link) i D (Digital Traffic - DAB).
Nowością w tej generacji modeli przeznaczonych do użytkowania w samochodach jest moduł Wi-Fi.
Wrażenia wymieniamy się w temacie [News] Garmin DriveAssist
Zawartość pudełka:
- DriveAssist 51 LMT-D wersja oprogramowania 2.70
- przewód TA20 (010-11838-00)
- uchwyt samochodowy
- kabelek mini USB
- karta micro SD 4 GB
Porównując wielkość do Nuvi 3597 jest odrobinę większy i znacznie grubszy za sprawą kamery umieszczonej centralnie z możliwością regulacji na boki.
Jest to jednak całkiem zgrabne i poręczne urządzenie, wykonane z plastiku, przez co jest bardzo lekkie.
DriveAssist pracuje tylko w pozycji poziomej. Regulacji widoku kamery, dokonujemy przez umieszczenie urządzenia w uchwycie w miarę poziomo, możemy skierować na bok aby nas wzrok był skierowany bezpośrednio na ekran. Obiektyw ma tylko regulację poziomą. Dlatego nie możemy przechylać urządzenia na dół lub górę. Przy wyższych samochodach z pomocą przychodzi opcja w menu gdzie mamy możliwy wybór między samochodem osobowym a ciężarowym.
Wybór pozycji na szybie. Lewa strona, prawa i środek.
Wysokość pojazdu. Osobowy, ciężarowy.
Ostatnia opcja, to widok już bezpośrednio z kamery i regulujemy na boki. Najlepiej to robić na parkingu z wyraźnymi liniami. Ważne żeby było ustawione centralnie. Ma to dalsze skutki w czasie jazdy o czym w dalszej części testu.
Mapy.
Fabrycznie zainstalowane mapy:
- CN Europe NTU, 2017.30 ALL South
- CN Europe NTU, 2017.30 ALL North
- CN Europe NTU, 2017.30 Fousquare
- CN Europe NTU, 2017.30 Parkopedia
W odróżnieniu do starszych i droższych modeli nie mamy dostępnej w menu, mapy DEM czy 3D.
Mapa bazowa zawiera dane DEM bo przy oddaleniu widzimy charakterystyczne cieniowanie. Jednak przy zbliżeniu wszystko zostaje przykryte właściwą mapą i mamy już przeważającą szarość i zieleń.
Struktura danych.
DriveAssist posiada 16GB pamięci wewnętrznej, co powinno zapewnić długotrwałą aktualizację map bez posiłkowania się dodatkową karty pamięci. Odbiornik jest wyposażony w dwa gniazda kart pamięci. Jedno na mapy, punkty POI, drugie do nagrywania filmów. Jest przy nim charakterystyczna ikonka z kamerą, która od razu zdradza przeznaczenie gniazda.
Struktura plików dobrze znana z poprzednich serii wprowadzonych począwszy od 2010 roku.
Aby zobaczyć wszystkie katalogi należy zmienić opcje wyświetlania folderów (Explorator Windows).
Widok zawartości katalogu głównego.
Widok zawartości katalogu .System
Widok zawartości katalogów na karcie przeznaczonej na filmy. Filmy są zapisywane w formacie MP4, a zdjęcia w formacie JPG.
Przeznaczenie poszczególnych katalogów jest wyjaśnione w instrukcji obsługi.
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... 86650.html
Specyfikacja kamery i ile czasu filmu można nagrać w danej jakości na poszczególnych wielkościach kart.
https://support.garmin.com/faqSearch/en ... oMBDGh7Gf5