Czy Garminowi brakuje pomyslow ?

Przeznaczeniem działu są porównania odbiorników Garmina z systemami innych producentów, dyskusje o tym jaką nawigację kupić (Garmin czy co innego) oraz ogólne rozważania o zaletach i brakach w ofercie Garmina.

Moderatorzy: Zachu, GPS Maniak, Azzie

Czy Garminowi brakuje pomyslow ?

Postprzez kichu1979 » Pn, 03 mar 2008 23:56

Temat moze ciut prowokacyjny, ale nie o to mi chodzi. Przegladam sobie wlasnie strony informujace o pierwszych CeBITowskich zapowiedziach
w kwestiach GPSowo samochodowych i patrzac na to co zaczyna oferowac i wymyslac konkurencja w tej kwestii (np. anons prasowy TT - mapshare, iq routing - czyli wyznaczanie trajs najszybszych na podstawie realnych danych o predkosciach przejazdu zebranych przez uzytkownikow... cos co u nas oferuje naviexpert), mam wrazenie ze Garminowi zaczyna brakowac kompletnie pomyslow na rozwoj tej linii urzadzen. Nie chodzi mi o spieranie sie ktore urzadzenie jest lepsze czy gorsze, ale patrzac ogolnie na rozwoj linii nuvi od poczatku i na to co Garmin proponuje nam w najnowszych modelach mam nieodparte wrazenie, ze wszystko opiera sie o nieznaczny facelifting i w zasadzie nic wiecej. Tymczasem konkurencja wykazuje tu coraz wiecej inwencji... i nie chodzi tu bynajmniej o rzeczy typu budynki 3D czy gry, ktore w czasie jazdy na niewiele sie przydadza, ale o cechy, ktore maja jakies realne przelozenie na codzienna jazda (chocby to dynamiczne wyznaczanie tras najszybszych).

Z gory podkreslam, ze nie chodzi mi o zadne porownania urzadzen itp swiete wojny, ale bardziej o zastanowienie sie co Garmin zaoferuje moze nam zaoferowac w nuvi za rok, dwa czy trzy... i gdzie wtedy bedzie ewentualnie konkurencja...
kichu1979
Początkujący
 
Posty: 86
Dołączył(a): N, 16 gru 2007 0:42
Lokalizacja: Września, Poznań, czasem Wa-wa

Postprzez GPS Maniak » Wt, 04 mar 2008 0:21

Garmin króluje w Ameryce, TomTom w Europie. Ameryka konserwatywny, a co ważniejsze wolny kraj i raczej długo nie pozwoli na to żeby wpięcie GPSu do komputera kończyło się automatycznym ściągnięciem tracków i przesłaniem ich do centrum, albo żeby trasa naszego przejazdu była ciągnięta z naszej komórki w celu zapewnienia "większej efektowności systemu".

W sumie Garmin "od zawsze" nie był zaintersowany współpracą z użytkownikami. Mają swoją wizję i już. Czy to dobrze czy źle? Nie wiem, ale zapewniam że kiedy się dowiem, że wpięcie mojego Garmina do PCta celem aktualizacji danych powoduje, że jakieś dane z niego wyciekają i trafiają do centarli celem dalszej obróbki, przestanę go używać. Jak dla mnie - niech tak zostanie jak jest :wink:

Inna rzecz, że dla mnie Garmin to przede wszystkim outdoor. Tu już (poza ewentualną obsługą rastra) niczego nie da się wymyśleć. W samochodzie, gdybym musiał zrezygnować z Garmina, a mapy dla wszystkich systemów byłyby zbliżone na pewno postawiłbym na rozwiązania bazujące MioMap/Igo. Z drugiej strony iGO8 też jest już przerostem formy nad treścią.
Ostatnio edytowano Wt, 04 mar 2008 0:32 przez GPS Maniak, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Avatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
 
Posty: 14830
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 2:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko

Postprzez Tutejszyn » Wt, 04 mar 2008 0:32

Kiedy budujesz dom, na początku cel jest jasno wytyczony. Załatwienie formalnosci, potem stawiasz ściany, potem dach i wykonczenia. W koncu dom stoi i mozna się wprowadzać. W zasadzie nic wiecej juz nie jest potrzebne. Od tej chwili mozna cieszyć się patrząc z własnego balkonu na wschody i zachody. Ale niektórym to nie wystarcza. Trzeba zabłysnąć przed sąsiadami, więc dalej do roboty. Co by tu jeszcze, co by tu jeszcze? Co tam wschody.. przecież dzisiaj przywiozą jeszcze większą plazmę..
Czy w nawigacji naprawdę chodzi o to, by więcej i lepiej? Wydaje się, że wazniejsze jest w jaki sposób cel jest osiągany. Samo dotarcie do celu zwyczajnie staje się sprawą drugorzędną.
Oczywiście, że za dziesięć.. pięć lat, sprzet nawigacyjny bedzie zarówno doskonały jak i perfekcyjnie nafaszerowany w połowie zbędnymi wodotryskami, ale czy naprawdę o to chodzi?
Tutejszyn
Początkujący
 
Posty: 25
Dołączył(a): Pn, 05 lis 2007 11:54

Postprzez Kaufman » Wt, 04 mar 2008 0:32

Myśle że czas nam pokaże jaką politykę bedzie prowadził Garmin. Dla mnie seria Nuvi jest jak niekończąca się opowieść ciekaw jestem jak to będzie wyglądało dalej. Ile jeszcze nowych cyferek nam w tej lini odbiorników przybędzie. Bo jak na razie to pomysłowość garmina chyba głównie przejawia się w tej serii.
Pozdr. Konrad
Nüvi 760 + 60CSx + GPMapa 2007.4 + CNE 2008
Kaufman
Bywalec
 
Posty: 152
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 18:39
Lokalizacja: Polska

Postprzez GPS Maniak » Wt, 04 mar 2008 0:39

Kaufman napisał(a):Myśle że czas nam pokaże jaką politykę bedzie prowadził Garmin.

Niech zgadnę. Za dwa, trzy lata każdy samochód zjeżdżający w USA z taśmy będzie miał wbudowaną nawigację. Po co zatem inwestować myśl techniczną w te śmieszne przenośne pudełka, kiedy w tym czasie można już prowadzić rozmowy z producentami samochodów?
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Avatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
 
Posty: 14830
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 2:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko

Postprzez kichu1979 » Wt, 04 mar 2008 0:57

Tutejszyn napisał(a):Kiedy budujesz dom, na początku cel jest jasno wytyczony. Załatwienie formalnosci, potem stawiasz ściany, potem dach i wykonczenia. W koncu dom stoi i mozna się wprowadzać. W zasadzie nic wiecej juz nie jest potrzebne. Od tej chwili mozna cieszyć się patrząc z własnego balkonu na wschody i zachody. Ale niektórym to nie wystarcza. Trzeba zabłysnąć przed sąsiadami, więc dalej do roboty. Co by tu jeszcze, co by tu jeszcze?


Ale wiesz co ja takiego podejscia tez nie kupuje. Ale jak np. jade i widze, ze tutaj jest zakaz skretu ktorego nie ma, albo tam jest droga jednokierunkowa, ktorej mapa nie ma i moge to sobie na biezaco zmienic i nastepnym razem juz pojade dobrze a nie pod prad, to takie cos ja np. kupuje. Bo to mi realnie ulatwi zycie... w przeciwienstwie do budynkow 3D. Podobnie jesli najszybsza trasa bedzie faktycznie ta, na ktorej ludzie realnie jechali najszybciej.

Patrzac na konkurencje, swego czasu podobalo mi sie iGo, ale podobnie jak GPSmaniak najnowsze wersje wydaje sie byc przerostem formy nad trescia. Z kolei TT graficznie z tego co kojarze od poczatkow zmienia sie niewiele, natomiast konsekwentnie dodaje uslugi majace ulatwic/przyspieszyc podroz. Co prawda na temat praktyki wykorzystania tego po czesci jeszcze nic nie wiadomo, niemniej jednak widac tu jakas spojna koncepcje rozwoju.

Z kolei w nowych nuvi mamy wraz z nowymi modelami troche pobocznej wartosci dodanej (MSN network, akcje, gry etc.) natomiast realnie prawie nic nowego pod katem codziennym zwiazanym z jazda. Chocby przez tyle modeli ile juz bylo nie dorobilismy sie jeszcze porzadnego 'reroutingu'.

W kwestii wysylania danych, TT z tego co sie orientuje, tez nic nie wysle
bez Twojej zgody... inaczej mieliby juz jakis 'class action lawsuit' na karku w US, gdzie tez sie sprzedaja. A z kolei dane o historycznych predkosciach zbieraja takze dostarczyciele map navteq/teleatlas niezaleznie od danych wysylanych przez uzytkownikow indywidyalnych za ich zgoda i oferuja te dane swoim klientom jako osobny produkt. Takze nic nie stoi na przeszkodzie, zeby np. Garmin kupil te dane od navteq'a i zaimplementowal w swoim urzadzeniu.

Tu sie pojawia jeszcze jedno pytanie, czy dostarczyciele map maja dosc mocy przerobowych (ludzie finanse etc), zeby aktualizowac mapy na biezaco i zeby od czasu wprowadzenia aktualizacji do momentu wypuszczenia mapy do uzytkownikow nie mijalo pol roku lub wiecej.
Czy tez jednak jakis system oparty wlasnie na elementach 'social networking' ma tu realniejsze szanse "dogonienia rzeczywistosci".
Bo, tutaj taka ciekawostka, jesli chodzi o wyniki finansowe producentow map (navteq, czy teleatlas) to mimo dynamicznego rozwoju rynku satnav firmy te czesto sa blisko kreski (jak navteq) albo nawet pod kreska (teleatlas).... wysokie koszty, akwizycje lokalnych dostawcow i tak dalej...
w przeciwienstwie do producentow PND, jak TT czy Garmin, dla ktorych przyszly zlote czasy... kapitalne wyniki finansowe i dynamiczny wzrost sprzedazy.
kichu1979
Początkujący
 
Posty: 86
Dołączył(a): N, 16 gru 2007 0:42
Lokalizacja: Września, Poznań, czasem Wa-wa

Postprzez wojtek » Wt, 04 mar 2008 8:29

Czy Garminowi brakuje pomysłów
Bardzo możliwe. Specjalnie bym się nie zdziwił. Jak często można wprowadzac przełomowe rozwiązania :?:
Funkcjonalność samych urządzeń/oprogramowania jest i tak na bardzo dobrym poziomie. Są drobiazgi w których można coś poprawić, takie jak choćby kiepska jakość płynności animacji, nie zauważanie liczby pasów ruchu.
Pierwsze jest z technicznego punktu widzenia banalne, drugie pewnie będzie wprowadzone skoro CNE2008NT zawiera informacje o pasach ruchu.

Wydaje mi się, że to na co zwrócił uwagę Lechu jest kluczem na najbliższy czas: urządzenia wbudowane. Choć ja sam preferuję coś co można wrzucić w kieszeń, wyjść "na miasto" i się nie zgubić, to większość moich znajomych chciałaby nawigację wbudowaną. Dealerzy samochodowi sa ogromną siłą sprzedaży i zauważa się coraz częściej przestali podchodzic do nawigacji jak do jeża.

Wojtek
nuvi 215W, SP 2720
wojtek
Moderator
 
Posty: 1351
Dołączył(a): So, 17 mar 2007 23:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez GPS Maniak » Wt, 04 mar 2008 10:44

wojtek napisał(a): preferuję coś co można wrzucić w kieszeń, wyjść "na miasto" i się nie zgubić ....

To za chwilę będzie w każdej komórce :wink:
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Avatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
 
Posty: 14830
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 2:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko

Postprzez wojtek » Wt, 04 mar 2008 11:20

GPS Maniak napisał(a):To za chwilę będzie w każdej komórce :wink:
Nie no, ja nie mam tak ascetycznego podejścia do komórki jak Ty :wink: ale mimo wszystko ....
Jeżeli zrobią komórkę z coś co wytrzyma dłużej niż jeden dzień na jednej baterii, o czułości jak n200 i z ekranem nie wymagającym okularów to może... :wink:

Wojtek
nuvi 215W, SP 2720
wojtek
Moderator
 
Posty: 1351
Dołączył(a): So, 17 mar 2007 23:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kaufman » Wt, 04 mar 2008 11:55

wojtek napisał(a):Jeżeli zrobią komórkę z coś co wytrzyma dłużej niż jeden dzień na jednej baterii, o czułości jak n200 i z ekranem nie wymagającym okularów to może... :wink:

Wystarczy że do 60 CSx dołożą moduł GSM i juz problem rozwiazany :lol:
Pozdr. Konrad
Nüvi 760 + 60CSx + GPMapa 2007.4 + CNE 2008
Kaufman
Bywalec
 
Posty: 152
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 18:39
Lokalizacja: Polska

Postprzez kichu1979 » Wt, 04 mar 2008 17:39

Apropos nowych urzadzen...

Spotted at CeBIT: Garmin nüvi 900

At the Garmin booth we stumbled upon a new nüvi: the 900, a device which includes digital TV reception. Our correspondent at CeBIT has spotted a new device at the Garmin booth: the Garmin nüvi 900. The most important new feature of this PND is digital TV reception, compliant to the DVB-H standard.
The device features a 4.3 inch screen and is also equipped with connections for a reversing camera and a DVD player. More information to follow.
kichu1979
Początkujący
 
Posty: 86
Dołączył(a): N, 16 gru 2007 0:42
Lokalizacja: Września, Poznań, czasem Wa-wa

Postprzez popej » Wt, 04 mar 2008 17:49

Nawigacja z TV? To może warto przyciemnić przednią szybę? ;-)
popej
Montana 700, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; PocoX3Pro, OsmAnd+
Avatar użytkownika
popej
Garniak
 
Posty: 6878
Dołączył(a): Wt, 10 kwi 2007 23:22
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez kichu1979 » Wt, 04 mar 2008 17:54

A jeszcze jeden news, tym razem mysle bardziej praktyczne. NAVTEQ odpowiada na TomTom-owe IQ Routes produktem o nazwie Traffic Patterns.

TomTom has its IQ Routes, Navteq calls it Traffic Patterns. Both systems makes sure historical data about inhibitory road factors are added to route calculations. All this is done in an effort to predict the actual arrival time more accurately.

For map supplier Navteq, the newly announced Traffic Patterns is their first European traffic product. Germany was chosen as the starting country, and more than 170,000 kilometres of the busiest German roads were surveyed to see what the actual driving speeds were. The system adds historical data like the time of day and day of the week to the equation. All this should make sure developers can build systems which are capable of advising the most ideal route, where road blocks are avoided as much as possible and the predicted arrival time is as realistic as possible.

"The ability to see patterns in traffic creates opportunities for application developers to offer enhanced routing features for end users of navigation products without adding wireless communications capabilities. For example, if you know over the past several years a particular segment of road is typically slow between 9 and 10 am, you can begin to predict what might happen tomorrow. By knowing the pattern, you can suggest alternate driving routes much more confidently," said Howard Hayes, Vice President of Dynamic Content. "By matching the data to location markers on our map and driving thousands of miles of roads to test for accuracy, Navteq Traffic Patterns stands out from the crowd," added Hayes.

Navteq Traffic Patterns is already used currently in the US, where it covers approximately 1.2 million kilometres of roads in 48 states. Germany will be the first country in Europe to receive coverage. After Germany, the UK will be next. Other countries will follow.


Przy czym, szczerze mowiac, caly anons wyglada bardziej na odpowiedz na plany konkurencji niz wlasna inicjatywe. TeleAtlas mowi, ze juz ma i prezentuje implementacja w produktach TomTom, z kolei NAVTEQ mowi, ze bedzie robil i zaczyna od Niemiec.

Co to oznacza dla PL chyba nie trzeba wyjasniac :( Moze kiedys sie doczekamy....
kichu1979
Początkujący
 
Posty: 86
Dołączył(a): N, 16 gru 2007 0:42
Lokalizacja: Września, Poznań, czasem Wa-wa

Postprzez Yagi1970 » Wt, 04 mar 2008 18:07

GPS Maniak napisał(a):To za chwilę będzie w każdej komórce :wink:


I zdaje się, że ta chwila jest już bardzo blisko:
http://www8.garmin.com/nuvifone/
--
Pozdrawiam
Robert

GPS Map 60CSx, Vista HCx, Nuvi 2599LMT, .
Avatar użytkownika
Yagi1970
Bywalec
 
Posty: 162
Dołączył(a): Pn, 31 gru 2007 12:07
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez popej » Wt, 04 mar 2008 18:10

I juz niedługo będziemy mieli sytuacje typu:
- na uliczce osiedlowej X wielki korek samochodów, a w każdym nawigacja TomTom,
- na uliczce Y drugi korek, a w każdym samochodzie Garmin,
- na autostradzie pusto i śmigają samochody bez nawigacji. Ale te nas nie interesują ;-)

nuvi 900T:
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=14807
popej
Montana 700, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; PocoX3Pro, OsmAnd+
Avatar użytkownika
popej
Garniak
 
Posty: 6878
Dołączył(a): Wt, 10 kwi 2007 23:22
Lokalizacja: Gdańsk

Następna strona

Powrót do Garmin a konkurencja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości