Są jeszcze dwa rozwiązania, o jednym już wspominałem, potrzebny będzie ślad lub kurs i waipointy z alarmem zbliżeniowym.Wojtas81 pisze: 10 wrz 2025, 01:01 Sprawa ma się inaczej po przekształceniu śladu GPX na trasę GPX w BaseCampie.
Wtedy ekran Oregona podświetla się, a głośnik piszczy po dotarciu do każdego punktu. Niestety do każdego jednego punktu, których to punktów jest bardzo dużo i takie sygnały/alarmy są tak pomocne jak uciążliwe.
W praktyce wygląda to tak: w okolicy punktu zwrotu umieszczamy waipoit ze wskazanym dystansem alarmu, jedziemy z wygaszonym ekranem,
przy zbliżeniu do punktu rozświetlony zostanie ekran, na całym ekranie pojawia się komunikat np. "Skręć do Wojtas81",
jest też sygnał dźwiękowy, po chwili komunikat znika z ekranu.
Pewną wadą rozwiązania jest to, że przy opuszczaniu strefy alarmu pojawi się komunikat informujący o opuszczeniu strefy,
druga to, że informacje o alarmie wpisuje się ręcznie.
Przy stałym dystansie można trochę usprawnić, utworzyć trzy punkty z komunikatem o treści "Skręć w prawo",
"Skręć w lewo" i "Jedź prosto", następnie je powielić, podczas tworzenia wybieramy punkt z odpowiednią treścią
i przenosimy w odpowiednie miejsce.
Punkt z alarmem zbliżeniowym można utworzyć w odbiorniku w każdym momencie np. informujący o skręcie w jakimś newralgicznym punkcie.
Drugie rozwiązanie, to utworzenie punktów GPI, podobnie jak działa ostrzeżenie o fotoradarach.
Wojtas81 pisze: 10 wrz 2025, 01:01 I taka trasa wytyczona z maks. 50 punktami i pełnym routingiem jest bardzo dziwna i nijak nie pasuje do śladu.
Moim zdaniem to, że wyznaczanie tras według rodzaju aktywności nie przebiega tak jak, oczekujemy, nie jest po stronie oprogramowania odbiornika, nawet nie map, a ściślej mówiąc brakiem siatki dróg dla rowerzystów.
Jeżeli na danym obszarze nie ma siatki dróg rowerowych to automatyczne wyznaczanie trasy dla rowerzystów, jest bardzo utrudnione
lub nawet niemożliwe. Routing przebiega drogą kategorii przeznaczoną dla rowerów, w pewny momencie droga o tej kategorii się kończy,
routing szuka innej możliwości wyznaczania trasy i "wpada" na drogi z przeznaczeniem dla pojazdów silnikowych, chociaż 200,300
metrów dalej przebiega droga dla rowerów, ale nasz wybór "wyznacz najkrótszą", czy "najszybszą" nie umożliwia kontynuacji po drodze
dla rowerów, bo się okazuje, że trasa po drogach dla pojazdów silnikowych jest np. krótsza.
W odbiorniku oprócz kryteriów wyznaczania "Minimalizuj czas", "Minimalizuj dystans", "Minimalizuj wzniesienia" powinno być kryterium
"Wyznacz trasę taką jak oczekuję".