GPSMap 60CSx - wyłącza się ...
: 22 kwie 2009, 19:04
Witam!
Kupiłem w USA rok temu nawigację turystyczną 60csx. Cały rok leżała grzecznie w firmowym pudełku (ja mieszkałem za oceanem, a GPS został wysłany do Polski) aż - niestety - skończył się okres gwarancji przewidziany przez producenta. Wróciłem do kraju, wgrałem najnowsze (3,91) oprogramowanie PouchX-a (dzięki!), a na kartę "A-Data microSHDC 4 GB Class 6" wrzuciłem "GPMapę Topo 2008" (2,05), "Topo_PL_100" (2008-06-10) oraz dwie mapki regionalne UMP. Jako, że Garmina używać będzie mój ojciec i dla niego przeznaczony był ten zakup - postanowiłem (korzystając z pięknej pogody) zająć się GPSem, rozgryźć poszczególne funkcje i przedstawić mu podsumowanie (jednym słowem powoli i cierpliwie nauczyć go obsługi urządzenia gdy już sam będę wiedział co do czego służy).
Uruchomiłem wspominaną GPMapę Topo (pozostałe mapy są wyłączone), założyłem odbiornik na kierownicę roweru (najpierw na uchwycie prowizorce, później na garminowskim uchwycie rowerowym) i rozpocząłem testy w trasie.
Pierwszego dnia na prostej i płaskiej drodze asfaltowej (po przejechaniu 10 kilometrów w terenie) zauważyłem, że GPS wyłączył się nagle. Zdarzyło się to jeszcze kilka razy w przeciągu kolejnych 20 minut.
W kolejnych dniach obserwowałem zachowanie 60csx i nie zauważyłem wielkich problemów (pomimo jazdy w cięższym terenie) - wyłączył się tylko raz na dość płaskim obszarze (wcześniej przez godzinę jeździłem po dziurach i wertepach, gdzie działał bez zarzutu). Dzisiaj użyłem Garmina podczas jazdy po asfalcie i znów ... nagle wyłączył się. Włączyłem go, zaplanowałem od zera trasę i ... nie zdążyłem się nawet ruszyć, wyłączył się znów po kilku-kilkunastu sekundach od rozpoczęcia nowej trasy.
Zastanowiłem się chwilę i wyszło tyle ... :
- wydaje mi się, że problem powstawał, gdy korzystałem z planowania trasy (nawigowania do celu lub trackback) - to zdecydowana większość przypadków wyłączenia się sprzętu (jeśli nie wszystkie)
- GPS chyba jeszcze nigdy nie wyłączył się w 'mocniejszym' terenie - zdaje się, że zawsze 'siadał' na stosunkowo równej nawierzchni
- urządzenie bujało się bardzo mocno w uchwycie prowizorce (połącznenie garminowskiego uchwytu na pasek i taśmy klejącej
), ale po zmianie (po 5 dniach) na dedykowany uchwyt dla roweru siedzi w nim stabilnie - nie ma tu więc chyba kłopotów z niekontaktującymi momentami bateriami
- korzystam z amumulatorków NiMH (przetestowałem dwa komplety różnych firm naładowane do pełna), w opcjach ustawiony jest odpowiedni typ zasilania
- podświetlenie jest cały czas wyłączone (nie miałem potrzeby korzystania z niego)
- po wyłączeniu się odbiornika, mogę go od razu uruchomić, akwizycja satelitów następuje błyskawicznie (3-5 sekund)
- zostawiłem urządzenie włączone na noc - rano działało (dzisiaj zostawię je przy włączonej nawigacji do celu ...)
- nie wydaje mi się, aby problem leżał po stronie mapy (mogłaby wprawdzie 'wysypywać się', ale wystąpienie w niej błędu nie powinno wg mnie prowadzić do wyłączenia się odbiornika)
Przeszukałem kilka for i google w poszukiwaniu rozwiązania problemu, ale nie natknąłem się na nic odpowiedniego
Czy macie jakieś sugestie lub uwagi, które naprowadzić mogą na drogę rozwiązania problemu?
Szczerze mówiąc, chciałem kupić Vistę HCx, ale czytając o problemach z nią i ciągłym wyłączaniem się niektórych jej egzemplarzy - postawnowiłem kupić 60csx. Opisane wyżej zachowanie tego modelu jest dla mnie nieprzyjemnym zaskoczeniem ...
Z góry dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam!
Kupiłem w USA rok temu nawigację turystyczną 60csx. Cały rok leżała grzecznie w firmowym pudełku (ja mieszkałem za oceanem, a GPS został wysłany do Polski) aż - niestety - skończył się okres gwarancji przewidziany przez producenta. Wróciłem do kraju, wgrałem najnowsze (3,91) oprogramowanie PouchX-a (dzięki!), a na kartę "A-Data microSHDC 4 GB Class 6" wrzuciłem "GPMapę Topo 2008" (2,05), "Topo_PL_100" (2008-06-10) oraz dwie mapki regionalne UMP. Jako, że Garmina używać będzie mój ojciec i dla niego przeznaczony był ten zakup - postanowiłem (korzystając z pięknej pogody) zająć się GPSem, rozgryźć poszczególne funkcje i przedstawić mu podsumowanie (jednym słowem powoli i cierpliwie nauczyć go obsługi urządzenia gdy już sam będę wiedział co do czego służy).
Uruchomiłem wspominaną GPMapę Topo (pozostałe mapy są wyłączone), założyłem odbiornik na kierownicę roweru (najpierw na uchwycie prowizorce, później na garminowskim uchwycie rowerowym) i rozpocząłem testy w trasie.
Pierwszego dnia na prostej i płaskiej drodze asfaltowej (po przejechaniu 10 kilometrów w terenie) zauważyłem, że GPS wyłączył się nagle. Zdarzyło się to jeszcze kilka razy w przeciągu kolejnych 20 minut.
W kolejnych dniach obserwowałem zachowanie 60csx i nie zauważyłem wielkich problemów (pomimo jazdy w cięższym terenie) - wyłączył się tylko raz na dość płaskim obszarze (wcześniej przez godzinę jeździłem po dziurach i wertepach, gdzie działał bez zarzutu). Dzisiaj użyłem Garmina podczas jazdy po asfalcie i znów ... nagle wyłączył się. Włączyłem go, zaplanowałem od zera trasę i ... nie zdążyłem się nawet ruszyć, wyłączył się znów po kilku-kilkunastu sekundach od rozpoczęcia nowej trasy.
Zastanowiłem się chwilę i wyszło tyle ... :
- wydaje mi się, że problem powstawał, gdy korzystałem z planowania trasy (nawigowania do celu lub trackback) - to zdecydowana większość przypadków wyłączenia się sprzętu (jeśli nie wszystkie)
- GPS chyba jeszcze nigdy nie wyłączył się w 'mocniejszym' terenie - zdaje się, że zawsze 'siadał' na stosunkowo równej nawierzchni
- urządzenie bujało się bardzo mocno w uchwycie prowizorce (połącznenie garminowskiego uchwytu na pasek i taśmy klejącej

- korzystam z amumulatorków NiMH (przetestowałem dwa komplety różnych firm naładowane do pełna), w opcjach ustawiony jest odpowiedni typ zasilania
- podświetlenie jest cały czas wyłączone (nie miałem potrzeby korzystania z niego)
- po wyłączeniu się odbiornika, mogę go od razu uruchomić, akwizycja satelitów następuje błyskawicznie (3-5 sekund)
- zostawiłem urządzenie włączone na noc - rano działało (dzisiaj zostawię je przy włączonej nawigacji do celu ...)
- nie wydaje mi się, aby problem leżał po stronie mapy (mogłaby wprawdzie 'wysypywać się', ale wystąpienie w niej błędu nie powinno wg mnie prowadzić do wyłączenia się odbiornika)
Przeszukałem kilka for i google w poszukiwaniu rozwiązania problemu, ale nie natknąłem się na nic odpowiedniego

Czy macie jakieś sugestie lub uwagi, które naprowadzić mogą na drogę rozwiązania problemu?
Szczerze mówiąc, chciałem kupić Vistę HCx, ale czytając o problemach z nią i ciągłym wyłączaniem się niektórych jej egzemplarzy - postawnowiłem kupić 60csx. Opisane wyżej zachowanie tego modelu jest dla mnie nieprzyjemnym zaskoczeniem ...
Z góry dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam!